Doctor - recenzje

Raczej słaby

Niestety mimo prób poprawy przez WTC tych zestawów nadal jest raczej kiepsko. Mimo reklamowania produktu logiem Shadows Over Innistrad to poza 2 boosterami kart z tego bloku dostajemy niewiele i nie ma nawet nadzieji na wczucie się w nowy dodatek i jego mechanikę. Pozostałe karty to istna sieczka wszystkiego po trochu któa ma niby pozwolić na zbudowanie kilku wariantów talii, niestety rzeczywistość nie jest taka piękna. Raczej bym nie polecał, chyba że rekreacyjnym graczom nie mającym w planach aktywnego grania, po zestawie na osobę i pół roku zabawy na równym poziomie.


Jak dla mnie ideał :)

Dobry produkt zarówno dla starych wyjadaczy jak i początkujących magicowców :) Po odjęciu ceny boosterów za mniej więcej 20zł otrzymujemy solidne pudło (dobry twardy karton, nie jakieś pudełko po butach :D ) z masą możliwośći segregacji kart w środku. Foil karta z alternatywną grafiką nie jest może jakimś wypasem ale zadowoli graczy chcących budować czerwono czarne wampiry które zapowiadają się silne w tym bloku. Zdecydowanie polecam.


Dobry, solidny produkt

Dobry intro deck dla osób chcących przetestować nową mechanikę investigate, może stanowić dobrą bazę do rozbudowy (drugim deckiem lub przez inny produkt z aktualnego bloku). Niewątpliwa zaleta to druga karta rzadka, Tireless Tracker której to wartość na ten moment utrzymuję się na poziomie 5 dolarów. Choćby z tego powodu kupię zapewne drugi taki deck. Dla osób chcących kupić intro deck, zdecydowanie polecam.


Dobry, solidny produkt

Bardzo udana gra kooperacyjna w atmosferze przygodowej. Z początku mnogość zasad i możliwości lekko przytłacza ale po kilku turach powoli wszystko staje się dość jasne i przejrzyste (choć bez przeanalizowania FAQ na stronie Portalu można czasem zawiesić się nad zasadami na kilka ładnych minut). Wysoki poziom trudności jest zdecydowanie na plus i doskonale pasuje do zamierzonej atmosfery gry. Przyjemnie zaskoczyła mnie dobra jakość elementów, widać że coraz bliżej tu do standardów FFG (oglądając zdjęcia dodatku odważnie powiem nawet że Portal jeszcze te standardy niedługo przebije). Plansza mogłaby być odrobinę lepiej wykonana i na czarnym podkładzie (biały strasznie się brudzi niestety) ale nie psuje to samej przyjemności gry. Produkt zdecydowanie warty posiadania na półce.


Jak dla mnie ideał :)

Dobry, silny dodatek. Końcówka cyklu wyraźnie pokazuje że FFG coraz lepiej radzi sobie z balansowaniem poszczególnych frakcji i wyłaniają się bardzo dokładne przyszłe kierunki rozwoju. Dla każdego fana Netrunnera zakup wręcz konieczny.


Jak dla mnie ideał :)

Zgadzam się z przedmówcą, wszystkie dodatki są warte posiadania bo tylko z perspektywy całości cyklu da się właściwie ocenić wady i zalety kart. Dobre mocne zakończenie cyklu Genesis który jest świetnym przedsmakiem do przyszłych cykli i dodatków.


Jak dla mnie ideał :)

Doskonałe koszulki do Star Wars LCG (do talii Jedi z sporym naciskiem na Yodę). Trudno mi oceniać trwałość nadruku ale co do tasowania i ogólnego wyglądu jestem zadowolony :) Wielki plus dla FFG za podwójne zabezpieczenie w folię.


Dobry, solidny produkt

Doskonałe koszulki do Star Wars LCG (do talii z Flotą Imperialną). Trudno mi oceniać trwałość nadruku ale co do tasowania i ogólnego wyglądu jestem zadowolony :) Wielki plus dla FFG za podwójne zabezpieczenie w folię.


Dobry, solidny produkt

Niby szmateks ale jakiś lepszy, trwalszy jakby i przyjemniejszy w dotyku, do tego w sporej ilości i za niewielkie pieniądze, czego chcieć więcej :) Zdecydowanie polecam nawet jeżeli tylko awaryjnie gdyby jakieś lepsze koszulki się rozleciały.


Dobry, solidny produkt

Bardzo fajny klaser z grafiką jednego z moich ulubionych artystów (może kiedyś uda mi się autograf zdobyć :D ). Wygodny mały format, znośna pojemnośc to niewątpliwa zaleta. Grafika na okładce została pokryta dodatkową warstwą folii więc powinna byc bezpieczna od wszelkich obtarć czy zarysowań. Zdecydowanie polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Ten podręcznik to dzieło sztuki i prawdziwa poezja. Przy takiej ilości materiału o czasach wiktoriańskich wątpię bym szybko wrócił do prowadzenia przygód w 1920. Na tym podręczniku można nawet prowadzić awanturnicze przygody steampunkowe w stylu na Ligę Niezwykłych Gentlemanów (Nemo, Niewidzialny Człowiek, Jeckyl/Hyde, Quatermain są na liście npców ^_^ ). Wspaniała szata graficzna, bogactwo ilustracji + przepiękna mapa Londynu dodatkowo uzupełniają i tak już ogromny klimat bijący z tego podręcznika. Polecam dosłownie każdemu kto pasjonuje się okresem wiktoriańskim :)


Dobry, solidny produkt

Do samego dodatku nie mam zastrzeżeń i kilka nowych kart zdecydowanie się przydało (Vader w Imperial Navy to podstawa w moim odczuciu) cieszy mnie również większe zastosowanie tematyczności kart objective (karty z Hoth działają lepiej ze sobą) jednak nadal jest ich dość mało by poczuć jak działają wspólnie. Ogółem przydatny dodatek i wart posiadania ale pełna moc niektórych kart objective zabłyśnie dopiero z kilkoma innymi dodatkami.


Podręcznik kupiłem wiele lat temu i do dziś nie żałuje wydanych pieniędzy (choć od używania rozleciał się i zajmuje teraz segregator co wyszło mu lepiej na klimacie, radzę tak zrobić zaraz po kupnie bo ułatwia to używanie).
Prowadziłem wiele systemów ale żaden nie miał tak obfitego podręcznika miejskiego. Każda dzielnica Night City została opisana pod względem atmosfery, klimatu, spotkań, ludzi którzy w niej występują (tony npc żyjących własnym życiem) każdy budynek ma swój numer i opis (wszelkie przystanki autobusowe, tramwajowe, kolejowe i lotniska mają swoje osobne plany). Wisienka na torcie to możliwość zestawienia powiększonych map dzielnic w jedną wielką mapę NC (wymiary jakoś 130cm na 90cm). Moim zdaniem najlepszy podręcznik dodatkowy w historii RPG i konieczny zakup do Cyberpunka.


Dobry, solidny produkt

Dobry, solidny dodatek. Pozwala ujednolicić ekonomię Night City, rozbudowuje rolę fixerów, daje masę nowych zastosowań dla ról i uwzględnia masę rozdziałów pozwalających ożywić ulice miasta . Zdecydowanie trzeba mieć (najlepiej z ChromeBook w komplecie)


Dobry, solidny produkt

Data Pack może nie tak dobry jak poprzednie jednak ma swoje plusy. Runnerzy mogą poczuć się zawiedzeni nowymi kartami choć dzięki niskiemu influence mogą znacznie wpłynąć na konstrukcję talii. Korporacje poza nowym identity dla Weyland dostają kilka nowych interesujących opcji. Mimo mieszanych opinii o tym dodatku mi się podoba.


Jak dla mnie ideał :)

Wspaniała rozbudowana gra paragrafowa z masą dedukcji i swobodnego obierania kierunku prowadzonego śledztwa. Coś co każdy prawdziwy fan Sherlocka Holmesa powinien posiadać na swojej półce, nie ma gry która lepiej oddawała by ten klimat. Każda z 10 spraw to niemal osobne opowiadanie w którym to gracze decydują co stanie się dalej, minusem może być fakt że raz zakończona sprawa pozostaje tak długo w pamięci że przechodzenie jej ponownie nie ma raczej sensu choć nic nie stoi na przeszkodzie by być narratorem dla większej grupy graczy (Ystari zapowiedziało też dodatki z kolejnymi przygodami) więc nie jest tak źle z regrywalnością jakby się mogło wydawać. Jeżeli kochacie czasy Wiktoriańskie, uwielbiacie Sherlocka Holmesa to nie powinniście być zawiedzeni.


Dobry, solidny produkt

Dodatek/moduł do Cyberpunka który nie tylko rozbudowuje możliwości postaci gliny ale również oferuje możliwość zmiany stylu kampanii na typowo policyjną (Ghost In The Shell, Blade Runner). Wraz z Night City ilość tabelek miejskich zagrożeń i gangów powinna wystarczyć każdemu mistrzowi gry na długie lata prowadzenia. Podręcznik w moim odczuciu jest znacznie lepszy i ważniejszy niż przykładowo Solo Of Fortune, informacje o policji 2020 wykorzystuje się niemal zawsze niezależnie od tego po której stronie prawa stoją gracze. Jeżeli prowadzisz CP to jest to dodatek zdecydowanie wart posiadania.


Jak dla mnie ideał :)

Wspaniały dodatek z rewelacyjnym klimatem. Grając przeciw Cthulhu i dwóm nowym heroldom osiągamy chyba najtrudniejsze zestawienie w całej grze, coś co nawet weteranów może przyprawić o dreszcze (ale chyba o to właśnie chodzi :)). Karty osobistych historii badaczy są ogromnym plusem i znacznie rozbudowują grę. Dodatek który po prostu trzeba mieć w swojej kolekcji .
Bardzo spodobała mi się odświeżona szata graficzna kart (lepsze i bardziej czytelne czcionki) oraz drobna poprawa jakości (lepsze lakierowanie i papier jest jakby twardszy ale nie wyróżnia się po wtasowaniu w talie z pozostałych dodatków).

Co do częstego pytania graczy o to który duży dodatek kupić najpierw to z czystym sumieniem polecę jednak Dunwitch ze względu na masę nowych kart ekwipunku i spotkań oraz karty ran i szaleństwa, Innsmouth nie rozbudowuje tak podstawowych talii i jest dodatkiem o większym poziomie trudności. Mimo to polecam zaopatrzyć się w oba w ramach możliwości bo zdecydowanie warto (o wiele lepsza inwestycja niż małe dodatki).


Dobry, solidny produkt

Przeważnie unikam wszelkich książek inspirowanych grami (planszowymi czy komputerowymi), jakoś nigdy nie była to literatura górnolotna i raczej wychodziły zlepki z masą uśmiechów do fanów zapominając o sensownej fabule. W tym wypadku jestem pozytywnie zaskoczony, doskonała intryga i atmosfera na zdecydowanie dobrym poziomie. Cieszy mnie że mimo porównania do "Czy androidy śnią o elektronicznych owcach / Łowcy Androidów" autor nie robi sztampowej kopii lecz subtelnie przeplata w tle znajome elementy z filmów czy innych powieści SF wciąż zachowując swój styl, swoją wizję świata jak i swoją intrygę. Kawał dobrego SF z przeplecionym klimatem noir i ukłonami dla klasyki gatunku, polecam każdemu nie zależnie od fascynacji grami z logo Android.


Jak dla mnie ideał :)

Warhammer Fantasy Roleplay, system który wciągną mnie w głąb króliczej nory RPG i był jedną z najważniejszych cegiełek w budowaniu Polskiego światka RPG. Klasyka i kawał historii na papierze.
Z uśmiechem wspominam czasy gdy I edycja była tak popularna że zdobycie jej graniczyło z cudem (i na konwentach krążyły kserówki za ceny nowego podręcznika a ludzie wciąż chcieli je kupować :D) W takiej sytuacji gdy ludzie nadal szukali WHRP wypuszczenie II edycji było niemal konieczne (D&D wykorzystało tą lukę dostępności między edycjami by zasypać nasz rynek).

Co zatem można powiedzieć o WHRP, otóż świat który rozwija się i daje materiały do przygód niemal z każdej możliwej strony (White Dwarf, Warhammer figurkowy, gry komputerowe itp) póki istnieje Games Workshop ten świat nie zginie. Kolejnym plusem jest prostota mechaniki i ilość podręczników potrzebnych do gry (niewiele kostek i co najlepsze sama księga zasad to już wrota do świata, w D&D bez 3+ podręczników nie ma co grać więc WHRP to idealny kandydat na wyjazdy)

Wydany pancernie i przepięknie, bogato ilustrowane strony z masą zdobień to ogromna zaleta kolekcjonerska, nie posiadanie tego podręcznika w swojej kolekcji to hańba! ;)