Doctor - recenzje
Dobry, solidny produkt
Bardzo udana gra kooperacyjna w atmosferze przygodowej. Z początku mnogość zasad i możliwości lekko przytłacza ale po kilku turach powoli wszystko staje się dość jasne i przejrzyste (choć bez przeanalizowania FAQ na stronie Portalu można czasem zawiesić się nad zasadami na kilka ładnych minut). Wysoki poziom trudności jest zdecydowanie na plus i doskonale pasuje do zamierzonej atmosfery gry. Przyjemnie zaskoczyła mnie dobra jakość elementów, widać że coraz bliżej tu do standardów FFG (oglądając zdjęcia dodatku odważnie powiem nawet że Portal jeszcze te standardy niedługo przebije). Plansza mogłaby być odrobinę lepiej wykonana i na czarnym podkładzie (biały strasznie się brudzi niestety) ale nie psuje to samej przyjemności gry. Produkt zdecydowanie warty posiadania na półce.
Jak dla mnie ideał :)
Dobry, silny dodatek. Końcówka cyklu wyraźnie pokazuje że FFG coraz lepiej radzi sobie z balansowaniem poszczególnych frakcji i wyłaniają się bardzo dokładne przyszłe kierunki rozwoju. Dla każdego fana Netrunnera zakup wręcz konieczny.
Jak dla mnie ideał :)
Doskonałe koszulki do Star Wars LCG (do talii Jedi z sporym naciskiem na Yodę). Trudno mi oceniać trwałość nadruku ale co do tasowania i ogólnego wyglądu jestem zadowolony :) Wielki plus dla FFG za podwójne zabezpieczenie w folię.
Dobry, solidny produkt
Doskonałe koszulki do Star Wars LCG (do talii z Flotą Imperialną). Trudno mi oceniać trwałość nadruku ale co do tasowania i ogólnego wyglądu jestem zadowolony :) Wielki plus dla FFG za podwójne zabezpieczenie w folię.
Dobry, solidny produkt
Niby szmateks ale jakiś lepszy, trwalszy jakby i przyjemniejszy w dotyku, do tego w sporej ilości i za niewielkie pieniądze, czego chcieć więcej :) Zdecydowanie polecam nawet jeżeli tylko awaryjnie gdyby jakieś lepsze koszulki się rozleciały.
Dobry, solidny produkt
Do samego dodatku nie mam zastrzeżeń i kilka nowych kart zdecydowanie się przydało (Vader w Imperial Navy to podstawa w moim odczuciu) cieszy mnie również większe zastosowanie tematyczności kart objective (karty z Hoth działają lepiej ze sobą) jednak nadal jest ich dość mało by poczuć jak działają wspólnie. Ogółem przydatny dodatek i wart posiadania ale pełna moc niektórych kart objective zabłyśnie dopiero z kilkoma innymi dodatkami.
Dobry, solidny produkt
Przeważnie unikam wszelkich książek inspirowanych grami (planszowymi czy komputerowymi), jakoś nigdy nie była to literatura górnolotna i raczej wychodziły zlepki z masą uśmiechów do fanów zapominając o sensownej fabule. W tym wypadku jestem pozytywnie zaskoczony, doskonała intryga i atmosfera na zdecydowanie dobrym poziomie. Cieszy mnie że mimo porównania do "Czy androidy śnią o elektronicznych owcach / Łowcy Androidów" autor nie robi sztampowej kopii lecz subtelnie przeplata w tle znajome elementy z filmów czy innych powieści SF wciąż zachowując swój styl, swoją wizję świata jak i swoją intrygę. Kawał dobrego SF z przeplecionym klimatem noir i ukłonami dla klasyki gatunku, polecam każdemu nie zależnie od fascynacji grami z logo Android.
Jak dla mnie ideał :)
Warhammer Fantasy Roleplay, system który wciągną mnie w głąb króliczej nory RPG i był jedną z najważniejszych cegiełek w budowaniu Polskiego światka RPG. Klasyka i kawał historii na papierze.
Z uśmiechem wspominam czasy gdy I edycja była tak popularna że zdobycie jej graniczyło z cudem (i na konwentach krążyły kserówki za ceny nowego podręcznika a ludzie wciąż chcieli je kupować :D) W takiej sytuacji gdy ludzie nadal szukali WHRP wypuszczenie II edycji było niemal konieczne (D&D wykorzystało tą lukę dostępności między edycjami by zasypać nasz rynek).
Co zatem można powiedzieć o WHRP, otóż świat który rozwija się i daje materiały do przygód niemal z każdej możliwej strony (White Dwarf, Warhammer figurkowy, gry komputerowe itp) póki istnieje Games Workshop ten świat nie zginie. Kolejnym plusem jest prostota mechaniki i ilość podręczników potrzebnych do gry (niewiele kostek i co najlepsze sama księga zasad to już wrota do świata, w D&D bez 3+ podręczników nie ma co grać więc WHRP to idealny kandydat na wyjazdy)
Wydany pancernie i przepięknie, bogato ilustrowane strony z masą zdobień to ogromna zaleta kolekcjonerska, nie posiadanie tego podręcznika w swojej kolekcji to hańba! ;)
Dobry, solidny produkt
Doskonałe koszulki do Star Wars LCG (do talii z Imperatorem). Trudno mi oceniać trwałość nadruku ale co do tasowania i ogólnego wyglądu jestem zadowolony :) Wielki plus dla FFG za podwójne zabezpieczenie w folię.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo długo łamałem się nad zakupem tej gry. z jednej strony sporo pozytywnych opinii i jakość FFG (które bubli nie wydaje albo jeszcze na takie nie trafiłem), z drugiej strony wiele lat grałem w Warhammera Questa (którego reedycji pewnie się nie doczekam) który wyznaczył mi wysokie wymagania od tego typu gier. Podkuszony rabatem urodzinowym od Rebela (dziękuje, jesteście najlepsi :)) zdecydowałem się zaryzykować i zamówić tą grę...i nie żałuje ani złotówki wydanej na ten skarb :))))
Piękne ilustrowany, kolorowy podręcznik wyjaśniający wszelkie niuanse rozgrywki, podręcznik przygód wraz z mapą dla kampanii, dużo grubych kartonowych żetonów (ale nie za dużo co byłoby utrapieniem na stole), masa kart w typowych formatach FFG (znów dużo ale nie za dużo) prześliczne puzzle/kafelki mapy (spasowane perfekcyjnie i dzięki stylowi na puzzle nie latają po stole jak zdarzało mi się w Posiadłości Szaleństwa), na koniec wór figurek wszelkich stworków i postaci graczy (tu szczypta goryczki, figurki z Posiadłości Szaleństwa są większe i lepszej jakości ale z drugiej strony pozwoliło to obniżyć koszty bo dwa smoki, dwa trolle, dwa żywiołaki kosztowały by tyle co cała gra a figurek jeszcze jest sporo) ledwo to wszystko ponownie do pudła upchałem :D
Kończąc tą drobną ocenę chciałbym wyrazić jeszcze jedną opinię w związku z narzekaniami wielu ludzi że poprzedni Descent był podobno większy, lepszy itp (jak jakiś Burger King) Ta wersja jest bardziej przystępna dla graczy i mniejsza ilość elementów sprzyja ułatwieniu pierwszych gier nie umniejszając dobrej zabawy więc pogódźcie się z tym.
Polecam tą grę dosłownie każdemu, piszcie listy do Mikołaja. zająca, zębowej wróżki, bierzcie nadgodziny itp by zdobyć tą grę bo warto i nie będziecie tego żałować :)
Jak dla mnie ideał :)
Pierwszy duży dodatek do Horroru w Arkham, ogromny hit i zdecydowanie zakup obowiązkowy do poszerzenia możliwości gry. Każda talia z podstawki zostaje niemal podwojona i upchana nowymi możliwościami, karty ran i szaleństwa to smaczek którego brakowało w podstawowym Arkham, nowi przedwieczni to już przeciwnicy dla graczy o sporym doświadczeniu i mogą przyprawiać o szaleństwo od samego czytania ich zasad :D
Mapa Dunwich to wspaniałe miejsce do zwiedzania i konieczność na planszy gdy gramy w pełnym składzie (raczej trudno było grać w 8 osób na samej planszy głównej)
Jeżeli posiadacie Horror w Arkham i zaczynacie odczuwać powtarzalność kart, przedwieczni już wam nie straszni, talie znacie na wylot lub grywacie w 8 osób to czym prędzej kupujcie Dunwich, zapewniam że nie poczujecie się zawiedzeni a Arkham znowu stanie się przerażającym miejscem :)
Dobry, solidny produkt
Dobrej jakości koszulki na karty od FFG które słynie już z jakości we wszystkim co stworzy :D Początkowo wyłapywały odrobinę ślady palców ale po kilku grach problem przestał występować. Skutecznie zabezpieczyły moją talię od Alien Vs Predator :)
Dobry, solidny produkt
Dobrej jakości koszulki na karty od FFG które słynie już z jakości we wszystkim co stworzy :D Początkowo wyłapywały odrobinę ślady palców ale po kilku grach problem przestał występować. Świetnie sprawdzają się na moich taliach runnerów z Android:Netrunner.
Dobry, solidny produkt
Dobrej jakości koszulki na karty od FFG które słynie już z jakości we wszystkim co stworzy :D Początkowo wyłapywały odrobinę ślady palców ale po kilku grach problem przestał występować. Świetnie sprawdzają się na moich taliach korporacyjnych z Android:Netrunner.
Dobry, solidny produkt
Harrrrrr! Gdzie są skarby?! Gdzie rum i kosztowności?! Co mamy zrobić z tymi kokosami?! Do armat ładować? -_-
Każdy miłośnik morskich piratów powinien czym prędzej złupić tą grę gdyż lepszej w tych klimatach nie znajdziecie (pomijam niedostępny już produkt Games Workshop o nazwie Man O War który był istnym cudem a Dreadfleet ma za dużo fantasy)
Kupcy I Korsarze są całkiem udaną planszową wersją starej gry komputerowej Pirates!. W grze mamy coś dla każdego, bitwy morskie kilkoma rodzajami statków, handel z mechaniką popytu i podaży, zadania od gubernatorów, wojny między morskimi potęgami tamtego okresu i wiele wiele więcej aż ledwo się to na planszy mieści :D Po dogłębnym poznaniu zasad gra staje się wyjątkowo szybka i płynna pozwalając graczom na wczuwanie się w klimat pełną parą. Kawał wspaniałej gry planszowej. Niestety nie obyło się bez kilku mniejszych i większych błędów które mogą (ale nie muszą) doskwierać graczom. Po kilku grach gracze zauważą że życie handlarza jest zdecydowanie łatwiejszą drogą gry i często jedynymi piratami morskimi stają się piraci niezależni (tu otwiera się opcja na zasady domowe, my ograniczyliśmy wybór statków startowych). Kolejnym minusem jest jakość kart, tu bez koszulek raczej szybko zauważymy ścieranie się farby i brzydkie rysy, na szczęście pozostałe elementy są doskonałej jakości i nie stwarzają takiego problemu. Mimo tych wad gra spełniła moje oczekiwania i bez wahania polecam ją każdemu, jest to produkt wart posiadania w swojej kolekcji.