Agnieszka

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Jak dla mnie ideał :)

Na gre trafiliśmy przypadkiem - pożyczyl nam ją kolega. Byliśmy trochę sceptyczni, zakładalismy, że to będzie kolejna gra w stylu Cywilizacji - ale tu spotkała nas przyjemna niespodzianka. Imperializm jest grą nietypową - wielowymiarową, a przy tym dość intuicyjną. A jak wciągającą! Wytrzymaliśmy jakieś dwa tygodnie po oddaniu gry koledze, zanim nie zamówilismy własmego egzemplarza :)

Obejmujemy kontrolę nad jednym z 10 państw (jest Polska) i rozwijamy swoje imprerium. Co nie jest wielce zaskakujące - grę wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów :) Te można zdobywać na różne sposoby, np. poprzez handel, podbój nowych krain (kolonii), realizację dodatkowych zadań lub skuteczne złojenie skóry współgracza. Opcji naprawdę wiele, co zmusza do równomiernego inwestowania w rozwój hadlu/przemysłu oraz zdolności wojskowych (morskich i lądowych).

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest konieczność wielotorowego wyboru strategii - nie można z góry obrać jednej ścieżki, gdyż w dwóch kolejnych turach trzeba wykonać inny rodzaj akcji (walka, handel, podbój nowych kolonii, intryga lub zbieranie podatków).

Na przebieg rozgrywki gracze mają wpływ również przez zagrywanie kart specjalnych.

Dużym plusem jest też ładne wykonanie oraz przejrzysta instrukcja i intuicyjna mechanika, również walki (wiele zasad zaznaczonych jest na planszy oraz na kartach, co ułatwia rozgrywkę, nie zmuszając nas do częstego siegania do instrukcji).

Dotychczas graliśmy tylko w dwie osoby i grywalność jest naprawdę duża. Nie nudzi się i nie jest powtarzalna. Spodziewamy się, że w więcej osób powinno byc co najmniej rownie ciekawie, ale nie próbowaliśmy.

Bardzo polecamy, nie tylko na długie zimowie wieczory :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Basia

Liczba recenzji: 9