Bartosz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ciekawa gra. Na pierwszy rzut oka wydaje się nieco hermetyczna - skierowana do osób znających zapis nutowy. Można też patrzeć na nią jak na pomoc dydaktyczną w szkołach muzycznych. Naprawdę jednak jest to gra dla każdego - w końcu tradycyjna talia gier też ma bardzo abstrakcyjną symbolikę, więc nuty nie powinny nas zrażać ;). Gra posiada kilka wariantów, więc można grać z dziećmi jaki i ze starymi wyjadaczami. No i są do niej rozszerzenia. Ciekawe kiedy pojawią się w Rebelu? ;)


Jak dla mnie ideał :)

Podstawowa wersja gry wydawała się zbyt łatwa. Dzięki Wizard's Tower zwycięstwo nie jest już takie oczywiste :). Dodatek wprowadza nowe potwory, w tym kategorię "super bossów". Te ostatnie potrafią być naprawdę paskudne. Dzięki temu można podnieść trudność o kilka poziomów w górę. Dodatkowa talia z czarami świetnie urozmaica rozgrywkę. Miłym bonusem jest woreczek na potwory - coś czego brakowało w podstawce.
Podsumowując - świetny dodatek dający drugie życie grze.


Dobry, solidny produkt

Łamigłówka bardzo pomysłowa, na pierwszy rzut oka trudna. Szybko jednak daje się rozgryźć. Nie jest to wada, bo nawet wprawnej osobie rozplątanie zajmuje trochę czasu. Dzięki temu działa jako świetny "odstresowywacz". Konstrukcja jest dość solidna, ale nie należy przesadzać z plątaniem sznurków - elementy mogą wyskoczyć z zaczepów.


Dobry, solidny produkt

Najbardziej dopracowana gra 4X, z którą się do tej pory spotkałem. Jest dreszczyk emocji podczas eksploracji, jest wyścig technologiczny, jest budowanie potęgi ekonomicznej, jest też walka. A wszystko wymieszane w akuratnich proporcjach, wydestylowane i podane na srebrnej tacy ;)
Niesamowicie zgrabnie rozwiązano kwestie zarządzania zasobami i terytorium - robi się to praktycznie samo, bez żmudnego zliczania, tabelek i innych archaicznych wynalazków. Dzięki płynnej, zoptymalizowanej mechanice jest czas na planowanie i strategię, a jednocześnie da się ją ukończyć w rozsądnym czasie. Reguł jest (jak na taką grę) niewiele, większość łączy się w naturalną całość, co powinno zachęcić osoby stroniące od "dużych" tytułów.
Wisienką na torcie jest genialny system projektowania jednostek - taki mini Galaxy Trucker.

Niestety na każdym monumencie w końcu pojawią się rysy. Także Eclipse nie jest wolny od wad. Szaro-pastelowa, stonowana grafika nie każdemu może się podobać (mnie się podoba). Czytelność niektórych elementów może być problematyczna przy słabszym świetle (oznaczenia na niektórych hexach, orbitale,bazy gwiezdne czarnego i białego gracza, niezbyt szczęśliwy dobór kolorów znaczników materiałów i pieniędzy).
Odstraszać może też cena. Chociaż jak sobie przypomnę początkową cenę TI3, to Eclipse straszy trochę mniej ;)

Sklep Rebel słynie z patologicznie dobrej obsługi i tu na szczęście nic się nie zmienia. Natomiast wydawca Rebel powinien dostać po uszach za paskudne tłumaczenie instrukcji i kart pomocy graczy. Błędy składu, literówki, niezręczne "polskawe" sformułowania, niespójna stylistyka... Po prostu wstyd. Moi współgracze żałowali, że to wydanie nie posiada angielskiej instrukcji, bo polska tylko budziła irytację. Jeśli nie macie dobrego tłumacza, to czy na prawdę takim problemem było pójść za przykładem twórców gry i opublikować tłumaczenia na BGG przed drukiem? Przez Was muszę obniżyć ocenę doskonałego skądinąd produktu do nędznego 4 ;)

Podsumowując - absolutnie polecam Eclipse dla wszystkich miłośników kosmicznych strategii (mając nadzieję, że poprawione tłumaczenie pojawi się na tej stronie)


Jak dla mnie ideał :)

Niesamowita gra: dla dzieci śliczna, kolorowa zabawa w budowanie zoo, dla "większych" dzieci ;) wciągająca gra licytacyjna o zgrabnej mechanice i zróżnicowanych strategiach zwycięstwa.
Jedyny, drobny minus za pomysł chowania pieniędzy w domkach-bramach zoo. Lepiej je trzymać w ręce, a domki niech dodają klimatu rozgrywce.


Forstoper

Liczba recenzji: 58