sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

Menu

Lasard

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (50)


Martwa Zima: Gra Rozdroży

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 06.01.2018

Gra na początku wydawała mi się być rewelacyjna - świetnie wygląda, ma od groma ciekawych zasad (karty rozdroży za sam fabularny smaczek uwielbiam) i jest mega klimatyczna. Gra oceniana głównie pod kątem rozgrywki 2-osobowej kooperacyjnej. W innym systemie mieliśmy okazje zagrać tylko jeden raz. Z czasem jednak zauważyłem jak bardzo jest źle zbalansowana i zwyczajnie grać się w nią nie da. Na kilkanaście rozgrywek udało nam się wygrać tylko RAZ - i to tylko dlatego, że zagraliśmy kooperacyjnie w łatwy scenariusz (a nie trudny jak gra zaleca) przy okazji naginając reguły kilkukrotnie (a to pechowy rzut kością która wylądowała na ziemi ignorowaliśmy bo "z ziemi się nie liczy" ale jak był szczęśliwy to akceptowaliśmy). Mimo wszelkiego planowania gra jest zwyczajnie zbyt losowa i to wręcz w absurdalny sposób. Sama kość zagrożenia jest potwornie kłopotliwa bo wystarczy, że w trakcie podróży do koloni wypadnie nam "Ugryzienie" i z automatu tracimy min. 2 postaci. Niektóre z kart rozdroży są też mocno przerąbane i wymagają poświęcania niemal wszystkich akcji dostępnych na turę by je spełnić co wiąże się z niewykonaniem innych celów. Do tej gry niestety trzeba mieć za dużo szczęścia by w ogóle mieć szansę ją ukończyć, albo trzeba dorobić sobie tyle własnych zasad i przerobić ją niemal od podstaw. Jeszcze nigdy nie zawiodłem się tak na żadnej grze, a tym bardziej na grze o Zombie...

1

Munchkin 5 - Łowcy Głów

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.03.2017

Naprawdę fajny zbiór nowych kart dodających masę dobrego humoru i rozrywki do Munchkina :) Całość bawi mnie i moich znajomych na wielu wspólnych spotkaniach już od wielu lat :D

1

Munchkin 2 - Wielosieczny Topór

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.03.2017

Naprawdę fajny zbiór nowych kart dodających masę dobrego humoru i rozrywki do Munchkina :) Całość bawi mnie i moich znajomych na wielu wspólnych spotkaniach już od wielu lat :D

2

idee fixe

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 24.03.2017

Kupiłem ale nie miałem okazji (i w sumie zapału) by w nią zagrać. Mechanika diabelnie skomplikowana i detaliczna, ciężko mi ocenić jak się sprawdza w praktyce, choć mam obawy, że może być dość toporna. Za to świat jest rewelacyjny, bardzo oddaje to jak może skończyć nasz kraj i nawet się takiej wizji przyszłości obawiam XD

0

Wiedźmin: Gra Przygodowa

dodano: 24.03.2017

Grę dostałem rok temu od dziewczyny na święta i bardzo przypadła mi do gustu. Mechanika dość prosta i przy tym rozbudowana, da się ją w miarę szybko wytłumaczyć nowym graczom. Dużo misji do wykonania daje całkiem fajną regywalność :)

1

Dark Heresy 2ed: Niezbędnik mistrza gry

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 24.03.2017

Jakość wykonania dobra, ale dobór tabelek raczej nie zachwyca. Myślałem, że w tej książeczce będzie też jakiś zbiór zasad, zamiast tego jest przygoda - dobra, ale nie rewelacyjna.

1

Dark Heresy 2ed (edycja polska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 24.03.2017

Gra bardzo dobra, choć nie idealna. Mechanika walki daje duże pole do popisu postaciom. Brakuje mi jakichś bardziej pasujących do niej zasad pościgów, czy prowadzenia dyskusji i przesłuchiwania bo tym też postacie często muszą się zajmować.

3

Warhammer FRP - Księga Zasad

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.07.2013

System dość prosty i jak najbardziej przyjemny zarówno dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych grup. System tworzenia i rozwoju postaci z tą jakże ogromną ilością najróżniejszych profesji to majstersztyk dający bardzo dużo swobody graczom. Świat klimatyczny i ciekawy. Przygoda zamieszczona w podręczniku nawet, nawet.

4

Honor i Krew

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 28.03.2013

Naprawdę solidna gra, która daje graczom dużo możliwości. Choć nie podoba mi się jego język to Wick odwalił kawał dobrej roboty. Niestety korekta polskiej wersji zawaliła dość mocno sprawę.

2

Armie Apokalipsy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.02.2013

Fragment mojej recenzji: Kończąc lekturę podręcznika byłem naprawdę zadowolony z jego zakupu. Brakuje w nim co prawda twardej oprawy, przez co książka łatwo się zamyka. Osobiście wolę też bardziej dziś popularny format B5, a AA jest w A4. W książce jest też dość mało grafik, ale te które się tam znalazły są naprawdę bardzo ładne i klimatyczne. Duży minus należy się za korektę - podręcznik jest pełen najróżniejszych literówek, brakujących liter, pomylonych liter (nawet w nazwisku jednej z Ilustratorek). Mechanika jest bardzo dobra i z chęcią ją wypróbuję w jak najszybszym czasie. Przedstawiony świat daje duże pole do popisu. Gracze mają spore możliwości działania. Zakony Anielskie są ciekawe i mają sporo smaczków ubarwiających ich przedstawicieli. Gra jest nastawiona na relacje między istotami i bliższe ich kontakty, co daje jej trochę takiej pikanterii. W trakcie lektury podręcznika gdy nie doszedłem jeszcze to rozdziału dla mistrza gry podejrzewałem, ze systemowi dam ocenę w okolicach 7-8/10 i podręcznik skończy u mnie na półce nieruszany. Mam tam nietkniętego Zewa Cthulhu 6 edycję, którego wygrałem na ostatnim Goblikonie w konkursie Galmadrina na temat wiedzy o grach fabularnych. Nie leży tam jednak dlatego, że to zły system, bo moim zdaniem jest naprawdę dobry. Chodzi o to, że ja nie jestem dobry w tworzeniu zawiłych intryg i śledztw, a Zew na tym głównie polega. Z tego powodu obawiałem się właśnie Armii Apokalipsy. Jednak po lekturze rozdziału dla MG moje obawy trochę się rozwiały i widzę całkiem spore szanse na to, że wkrótce poprowadzę jakąś sesję, bądź całą kampanię w AA. Widzę też teraz nadzieję i dla Zewa... Prościej mówiąc - znów rozwodzę się nad jakością rozdziału dla Mistrza Gry. Po ukończeniu książki daje jej z czystym sumieniem 8,5/10, do czego przyczyniło się głównie błędy w korekcie, dość duże rozbudowanie mechaniki (czyli jest prosta, ale jest za dużo do zapamiętania) i podejście autorów do przedstawiania graczom realiów gry, przez pożyczanie im podręcznika. Na zasadach Rebela i za to, że dostałem system grubo przed premierą daję tej grze ocenę 5!

3

The Shadow of Yesterday (druga edycja)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.01.2013

"Podręcznik w 200% wart wydania tych 35zł. Nie miałem co do tej gry wielkich oczekiwać - ot, niby kolejny system fantasy z prostą mechaniką typową dla gier indie. Jednak zawartość tej niewielkiej książeczki zwaliła mnie z nóg - znajduje się w niej samo mięcho potrzebne do grania i na tyle inspirujące, że już podczas lektury wpadłem na pomysł na dłuższą kampanię i wiele jednostrzałówek. A to jakie możliwości mają postacie graczy to już w ogóle przyprawia o zawrót głowy - najbardziej spodobał mi się język Zu/Uz, który można wykorzystać w niesamowity sposób (a patrząc na to, że działa podobnie jak Krzyki w niedawno wydanym Skyrimie, to zacząłem zastanawiać się, czy ktoś z Bethesdy nie grał czasem w oryginalnego TSoY'a). A co do samego wydania - błędów wielu się nie dopatrzyłem, a jak już są to niewielkie. Grafiki nie powalają, ale są bardzo klimatyczne. Dla mnie są to jednak nic nie znaczące drobnostki, bo od zawsze liczyła się dla mnie zawartość podręczników. Dlatego ode mnie 5/5, ale jak komuś nie podobają się rysunki to może odjąć sobie jeden punkt." To był komentarz który umieściłem pod pierwszą edycją TSoYa, który i w tej edycji jest aktualny. A co do 2 edycji - te kilka zmian w grafikach są naprawde fajne a dodatkowe materiały są bardzo przyjemne, zwłaszcza "Ruiny..." które zostały okraszone wieloma postaciami NPCów i świetnymi rysunkami ich przedstawiającymi, więc ogólnie zarówno Lucek, Darken jak i GUNARdan się spisali :)

0

The Shadow of Yesterday

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.12.2011

Podręcznik w 200% wart wydania tych 35zł. Nie miałem co do tej gry wielkich oczekiwać - ot, niby kolejny system fantasy z prostą mechaniką typową dla gier indie. Jednak zawartość tej niewielkiej książeczki zwaliła mnie z nóg - znajduje się w niej samo mięcho potrzebne do grania i na tyle inspirujące, że już podczas lektury wpadłem na pomysł na dłuższą kampanię i wiele jednostrzałówek. A to jakie możliwości mają postacie graczy to już w ogóle przyprawia o zawrót głowy - najbardziej spodobał mi się język Zu/Uz, który można wykorzystać w niesamowity sposób (a patrząc na to, że działa podobnie jak Krzyki w niedawno wydanym Skyrimie, to zacząłem zastanawiać się, czy ktoś z Bethesdy nie grał czasem w oryginalnego TSoY'a). A co do samego wydania - błędów wielu się nie dopatrzyłem, a jak już są to niewielkie. Grafiki nie powalają, ale są bardzo klimatyczne. Dla mnie są to jednak nic nie znaczące drobnostki, bo od zawsze liczyła się dla mnie zawartość podręczników. Dlatego ode mnie 5/5, ale jak komuś nie podobają się rysunki to może odjąć sobie jeden punkt.

0

Zombiaki (stara edycja)

dodano: 17.08.2011

Wygrałem Zombiaki na Goblikonie i bardzo przypadł mi do gustu - jest prosty, ale przy grze trzeba trochę pomyśleć; szybki a zarazem nie nudzi po paru rozgrywkach i chce się grać dalej.

0

Wojna Pajęczej Królowej. Tom 4: Zagłada

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.01.2011

Ta część serii, jak ona cała jest genialna. WPK to moja ulubiona seria ze wszystkich opartych na światach Forgotten Realms.

0

Kość kryształowa 10 Ścian (setka) - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Kość kryształowa 4 Ściany - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Kość kryształowa 8 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Kość kryształowa 12 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Kość kryształowa 20 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Kość kryształowa 10 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.12.2010

Kupiłem kolegom. Bardzo im przypadły do gustu. Rebel jak zwykle 5+ :)

0

Cold City

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.05.2010

Naprawdę świetny system- klimatyczny, wciągający, z łatwą do zapamiętania mechaniką. Całkowicie wart swojej ceny. Jednakże polecam tylko osobom które mają już z grami fabularnymi długi kontakt i największą zabawą nie jest dla nich turlanie kośćmi, a ciekawe odgrywanie postaci :P Nie mogę się doczekać pierwszej sesji :D

0

Wolsung - Operacja Wotan

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2010

I oczywiście, znowu mój komentarz nie odstał punktu bo był krótki :/ Dobra, przeczytałem już dokładniej opis przygody, i mogę powiedzieć że moja opinia odnośnie jej nie zmieniła się ani trochę, nawet gdybym mógł to dałbym i 6 :D Przygodę mogę polecić każdemu kto planuje prowadzić Wolsunga :)

2

Wolsung - Operacja Wotan

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 14.05.2010

Świetna przygoda- tyle mogę powiedzieć :D

2

Wolsung: Magia Wieku Pary

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 14.05.2010

Pierwszy raz spotkałem się z tym systemem w lutym na Starym Porcie. Sesję prowadził mi wtedy Lucek i było świetnie. Książka jest po prostu super, nie wiem czemu tyle osób narzeka na papier i grafiki- papier jest taki staroszkolny, ładnie pachnie i jest dość mocny, więc jest super, a grafiki też niczego sobie choć strasznie waha się ich poziom- wolę te bardziej realistyczne niż karykaturalne rysunki.

0

55 kart do gry "Wolsung" - talia czerwona

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 14.05.2010

Piękna talia kart z wypasionymi rysunkami. Po za sesjami Wolsunga przyda się także do normalnych karcianych gier :D

0

Neuroshima 1.5 (oprawa twarda)

dodano: 12.01.2010

Książki nie kupiłem, ale pożyczył mi ją znajomy. Po przeczytaniu mam mieszanie uczucia. Klimat ta gra, ma na prawdę świetny- te pomysły, moloch, profesje i w ogóle wszystko za co kocham post apokaliptykę. Jednakże mechanika jest tu totalnie do chrzanu. Tak przegiętej mechaniki nie ma żaden system jaki dotąd poznałem (a jest ich sporo).

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.10.2009

Michał, to że tobie się ten system nie podoba nie znaczy że wszystkim musi. Mi ten system bardzo przypadł do gustu, świat i mechanika tak samo. Więc nie obrażaj tych którym się on spodobał bo równie dobrze to my możemy uznać że to z tobą coś jest nie tak. Na stronie systemu twórcy gry opisali jak wygląda mniej więcej świat więc dobija mnie jak niektórzy z was krytykują go- bo jest słabo opisany, bo segmentowy świat jest do kitu, bo wszystko musi tworzyć GM. No ludzie ogarnijcie się. Czy wy czytać nie umiecie. Skoro wam się to nie podobało to po co kupować podręcznik?

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 04.10.2009

To jest gra jedno rasowa. Tu można być tylko człowiekiem.

0

Wolsung: Magia Wieku Pary

dodano: 29.09.2009

O tak Arcanum ma wspaniały klimat ^^ Gdybym miał trochę kasy to zainwestowałbym w ten system bo mnie po prostu kręci taki klimat :D Ale niestety prowadzę jeszcze sesje w Klanarchię i WFRP i gram w Wampira więc nie miałbym na to czasu :/

0

Wolsung: Magia Wieku Pary

dodano: 08.09.2009

A jest tu możliwość zrobienia akcji i fabuły jak w filmie "Liga niezwykłych dżentelmenów"? (tzn. czy można tu być niewidzialnym, wampirem, Hydem itp?) XD

0

Sakiewka Elficka

dodano: 28.07.2009

Sakiewka fajna. Wzór może trochę mniej ciekawie wygląda niż na zdjęciu ale za to zaskoczyły mnie rozmiary sakiewki. Wyobrażałem ją sobie trochę mniejszą. Tą sakiewkę kupiłem znajomemu, któremu też bardzo się spodobała.

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 21.07.2009

Do Klanarchi nie będą dorabiane gotowe scenariusze. Wiem bo Furiath o tym mówił. Tworzenie i drukoawnie gotowych scenariuszy do Klanarchi jest bezcelowe gdyż dużej ilości graczy mogą się one nie spodobać, i mało kto je będzie kupował.

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 03.07.2009

Książką jest super i powinna być zrozumiała, jednak podejrzewam że niektórzy mogą coś nie zrozumieć. Furiath powiedział mi że forum szybko nie ruszy gdyż muszą znaleźć kogoś kto je zaprojektuje. Więc na razie stworzyłem własne nieoficjalne forum o Klanarchii. Jakby co to pytać gdyż nie mogę wstawić linku: GG 282112, Email: szkot17@tlen.pl

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 30.06.2009

A zapomniałbym: co do tych kości to faktycznie ich nie wysłali ale w zamian za trudności każdy otrzyma podwójną ilość kości zamiennych a za jakieś 2 miesiące powinni już wyprodukować oryginalne kości do klanarchii i zostaną one wysłane do każdego który zamawiał książkę w przedsprzedaży. Tak więc ci co zamówili wersję podręcznika z 7 kośćmi dostana ich w sumie 21 a ci co z jedną: 3! Jest to bardzo duży plus dla Q-workshop za ich dobroć :)

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.06.2009

Jakąś godzinę temu dostałem paczkę. Pierwsze 20 minut zajęło mi jej rozpakowywanie (nie wiem czy mam gratulować Rebelowi pancernej przesyłki czy zbesztać za trudy jej rozpakowania :P) a potem zająłem się jej przeglądaniem. Książka jest po prostu świetna. Ma świetną oprawę wizualną (te wszystkie rysunki... :) ). Mechaniki jeszcze oceniać nie będę bo muszę ją wpierw dokładniej zgłębić :D Zawiodłem się tylko w 2 kwestiach: -wstęp w formie komiksu mało sycący- jest zbyt krótki by się nim nacieszyć :D -archetypy- spodziewałem się większej liczby. Wcześniej czytałem że jest ich 52 i 4 klany i myślałem że z tego można zrobić łącznie 208 różnych postaci. Dziś jednak się dowiedziałem że jest ich tylko 13 a liczba 52 była połączeniem wszystkich :/ Są to jednak minimalne wady takie na -0,05 oceny całkowitej a że nie mogę dać książce oceny 4,95 to daje 5 :D

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 29.06.2009

Ajć... trochę szkoda. Ale ma się rozumieć że kości będą gratis, i nie będziemy musieli dopłacać? :P

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 29.06.2009

Jeżeli się nie mylę to kostki które dotychczas dodawano do książki, były możliwe do otrzymania tylko w przedsprzedaży. Wcześniej była ta informacja, i teraz po prostu już ich nie będą dodawać, a ci którzy wcześniej zamawiali to otrzymają kości promocyjne. Ci którzy będą od dziś zamawiać książki będą musieli kości kupować osobno.

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 28.06.2009

Byłbym im za to po stokroć wdzięczny. Po jutrze oficjalna premiera i już mnie po prostu niecierpliwość rozsadza :D

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 27.06.2009

Pytałem się twórcy gry i on mi powiedział że Rebele będzie je rozsyłał najpewniej równo z dniem premiery czyli 30 czerwca- wtorek. Jednak to kiedy komu wyślą zależy od tego kiedy zamawiał podręcznik gdyż zamówień było bardzo dużo :)

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 27.06.2009

Kurde gdybym wiedział że w innym sklepie będą szybciej wysyłać to bym tam zamawiał :/ Piotrku, niestety jestem z Kędzierzyna-Koźla więc mam daleko do ciebie :P A drugiego gracza już znalazłem więc byłbyś trzecim :)

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

dodano: 17.06.2009

O tak zgadzam się z przedmówcami! Nie mogę się doczekać aż otrzymam tą książkę. Gra zapowiada się niesamowicie. Już znalazłem 1 chętnego gracza na sesję testową :D

0

Wojna Pajęczej Królowej. Tom 2: Powstanie

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.06.2009

Cała seria jest po porsu boska, szkoda że w swojej ofercie nie macie 4 części :/

0

Wojna Pajęczej Królowej. Tom 1: Upadek

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.06.2009

Książka jest naprawdę świetna,niestety popełniłem taki błąd że najpierw w księgarni kupiłem 5 i 6 częśc gdyż niezauważyłem numerów, przez co wiem kto będzie rzyc a kto nie :/

0

Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 22.12.2008

Gra jest super a karty wspaniałe. Produkt wysłano dzien po tym jak potwierdzilem zamówienie, jednakże nasza droga "Poczta polska" bardzo mnie zirytowala gdyż paczka doszła dopiero po 6 dniach :/

0

Władcy Mroku

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.10.2008

Książka jest świetna. Dużo ciekawych organizacji, a do tego bardzo przydatne tabelki ze spotkaniami z czlonkami tych organizacji. Kilka ciekawych klas prestiżowych, czarów i atutów też jest ale najbardziej przypadły mi do gustu narkotyki. Paczka jak zwykle solidna, chociarz dość długo na nią czekałem.

0

D&D Świątynia Drowów

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.08.2008

Moi gracze byli zachwyceni tą przygodą.

0

Potwory Faerunu

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.07.2008

Duzo fajnych potworow ale szkoda ze ksiazka w miekkiej okladce.

0

D&D Świątynia Drowów

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.07.2008

Ciekawa przygoda i odjazdowe mapki.

0

D&D Więzienie Piekielnego Pala

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.07.2008

Ciekawa przygoda i odjazdowe mapki.

0

Ekran Mistrza Podziemi do Forgotten Realms

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.07.2008

Wszytko ładnie, pieknie. Towar dostalem w swietnym stanie ale w w srud wszystkich tabelek brakuje mi najwazniejszej. Tabelki z doswiadczeniem za pojedyncze stwory.

0