AuZtralia (edycja polska)
Czy będziesz w stanie odkryć przerażające tajemnice Australii i ocalić ludzkość?- 1 - 4 osoby
- od 14 lat
- 90 - 120 minut
- Autor:
- Martin Wallace
- Ilustracje:
- James Colmer
- Wydawca:
- Phalanx Games
Opis
Ekonomia i eksploracja, przygoda i zaciekłe walki z tym co nienazwane… Czy będziesz w stanie odkryć przerażające tajemnice Australii, by ocalić ludzkość przed nieuniknioną zagładą?
AuZtralia to gra strategiczna z mocnymi wątkami ekonomicznymi oraz przygodowo-eksploracyjnymi, przeznaczona dla od jednej do czterech osób. Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości lat trzydziestych XX wieku.
Po wojnie, która przyniosła ludziom wolność od rządów Wielkich Przedwiecznych, pola i gleby półkuli północnej były doszczętnie skażone. Jednak pojawiła się nadzieja na wyżywienie ludzkości, gdy odkryto ukryty przed ludzkością kontynent - Australię - i przystąpiono do jego eksploracji i zasiedlania.
Jako pionier i odkrywca przywrócisz tę ziemię ludzkości! Zbudujesz port, linie kolejowe, zdobędziesz zasoby w kopalniach i obsiejesz pola. Wykorzystasz jednostki wojskowe, aby ruszyć w głąb kontynentu, odkryć jego tajemnice i bronić swych dóbr przed nadchodzącymi stamtąd potworami.
Dobrze zaplanuj swoje poczynania, tak aby przygotować się na przebudzenie, które nastąpi w pewnym momencie rozgrywki. Wtedy to potężni i groźni Dawni Bogowie zaczną działać, sterowani przez unikatową mechanikę gry.
Mrok przysłoni bogactwa nowej ziemi, obłęd skazi dusze poszukiwaczy przygód... Czy ludzkości uda się przetrwać? Czy Przedwieczni dokonają swojej zemsty? Gotuj się do walki!
Za co pokochasz AuZtralię?
- połączenie eksploracji, ekonomii i wojny w świetnej strategii prosto od Martina Wallace’a
- możliwości, możliwości i jeszcze raz... możliwości - akcji, które można wykonać w swojej turze jest ponad 10. aby w pełni je wykorzystać trzeba je umiejętnie łączyć i skutecznie zarządzać czasem ich realizacji
- czas jako najważniejszy zasób, wokół którego skonstruowana została mechanika gry - każda akcja zużywa czas, a wraz z jego upływem w siłę rośnie konkurencja i przybliża się przebudzenie Przedwiecznych
- obłęd, potwory, macki - wyprawa w głąb kontynentu to nie będzie zwykłe safari, na Waszej drodze staną potwory rodem z horrorów H.P. Lovecrafta. Bądź gotów na twardą walkę, gdy Przedwieczni wyruszą by zniszczyć twoje posiadłości!
- przepiękna szata graficzna - misternie zilustrowana, dwustronna plansza, piękne grafiki na kartach, starannie wykonane panele graczy oraz plastikowe figurki zasobów przeniosą cię prosto w klimat alternatywnych lat trzydziestych XX w.
- świetna regrywalność - AuZtralia to dwa różne tryby rozgrywki (na dwóch stronach planszy), a także wariant kooperacyjny oraz wiele innych pomniejszych wariantów
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza
- 4 plansze gracza
- 4 zestawy po 20 drewnianych kostek, 3 dyski, 1 port, plus 20 żetonów portów i 21 farm
- 20 żetonów eksploracji
- 35 płytek Przedwiecznych
- 25 jednostek wojskowych
- 36 unikatowych postaci
- 40 unikatowych kart ruchu i wyników walki Przedwiecznych
- 30 kart wydarzeń - 10 na każdy poziom
- 10 kart do trybu solo
- 10 kart dla trybu dla dwóch osób
- 50 znaczników żelaza
- 50 znaczników węgla
- 7 znaczników fosforanu
- 50 znaczników złota
- 10 fioletowych kostek
- 13 żetonów obłędu
- 15 żetonów punktów zwycięstwa
- 1 fioletowy dysk
- Waga:
- 800 g
- Kod EAN / UPC:
- 5900741508320
Recenzje
Recenzje na innych portalach
- Recenzja w serwisie Polter
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Recenzja na blogu Młody Giercownik
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Młody Giercownik
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Młody Giercownik
- Recenzja na blogu Diceland
- Recenzja na blogu Gry Planszowe Łukasza i Pauliny
- Wideorecenzja serwisie YouTube na kanale Cardboard Rhino (ang.)
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Hexmagazine
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?