Ciapki

Wypełnij pola na psach, aby wygrać!
1 opinia
  • 1 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Weź udział w grze pełnej kuszenia losu i wesołych psiaków! Rzucaj kośćmi, kombinuj, a potem przerzucaj wyniki, by dopasować je do odpowiednich pól na zwierzakach. Ryzykowne posunięcia mogą zakończyć się wtopą, ale przynajmniej czeka Was mnóstwo śmiechu! Mistrzem gry w Ciapki zostanie ten, kto jako pierwszy zgarnie 6 kart psów.  UWAGA! Do instrukcji oraz na jeden z kafelków sztuczek wkradło się kilka błędów. Erratę możesz pobrać tutaj, natomiast poprawioną instrukcję znajdziesz tu. Na czym to polega? Podczas zabawy jedno po drugim rozgrywamy swoje tury, w których możemy wykonywać sztuczki lub zgarniać karty psów (znacznie częściej będziemy robić to pierwsze). Poszczególne sztuczki są reprezentowane przez kafelki. Znajdziemy na nich akcje, które możemy wykonać: dobieranie kart, rzucanie kośćmi czy pozyskiwanie smakołyków, które pozwalają przerzucać wyniki. Użycie kafelka sprawia, że odwracamy go na drugą stronę, a dana akcja przez pewien czas będzie niedostępna. Jeśli zdecydujemy się na rzucenie kośćmi, rozmieszczamy je na naszych kartach psów zgodnie z wynikami. Oznacza to, że jeśli kość po rzucie pokazuje 4 ciapki, możemy ją umieścić na dowolnym polu z 4 ciapkami. Każdy z graczy ma własną pulę kart psów, a celem gry jest jak najszybsze zapełnienie pól na 6 z nich. Wszystkie rzucone kości, których nie możemy (albo nie chcemy) umieścić na kartach psów, musimy zakopać w swoim ogródku. Ale uwaga! Miejsce w ziemi nie jest nieograniczone – gdy suma ciapek na zakopanych przez nas kościach wynosi więcej niż 7, zaliczamy wtopę i musimy zwrócić do wspólnej puli wszystkie kości z naszych kart psów. Gdy zapełnimy wszystkie pola na którejś z naszych kart psów, zgarniamy ją – od tej pory ten psiak jest bezpieczny i przybliża nas do celu. Dlaczego pokochasz tę grę? Psy są w ciapki. Kości są w ciapki. Sami widzicie, że te dwa tematy doskonale do siebie pasują! Na dopasowaniu opiera się z resztą cała zabawa, a próba zebrania odpowiednich zestawów napędza u graczy chęć podejmowania ryzyka.  To nie lada gratka dla wszystkich fanów kuszenia losu i sterowanej losowości. Niepewność w Ciapkach dodaje emocji, ale na uczestników czeka wiele ważnych decyzji: od tego, jaką sztuczkę wybierzemy, poprzez rozważne wydawanie smakołyków aż po podejmowanie decyzji o przerzucaniu bądź nieprzerzucaniu kości. W pudełku czekają 32 karty psów o unikalnych imionach i zabawnym wyglądzie. Może znajdziecie tam swoich ulubieńców? 
Autor:
Alex Hague, Jon Perry, Justin Vickers
Ilustracje:
John Bond
Wydawca:
Rebel
89,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Weź udział w grze pełnej kuszenia losu i wesołych psiaków! Rzucaj kośćmi, kombinuj, a potem przerzucaj wyniki, by dopasować je do odpowiednich pól na zwierzakach. Ryzykowne posunięcia mogą zakończyć się wtopą, ale przynajmniej czeka Was mnóstwo śmiechu! Mistrzem gry w Ciapki zostanie ten, kto jako pierwszy zgarnie 6 kart psów. 

UWAGA! Do instrukcji oraz na jeden z kafelków sztuczek wkradło się kilka błędów. Erratę możesz pobrać tutaj, natomiast poprawioną instrukcję znajdziesz tu.

Na czym to polega?

  1. Podczas zabawy jedno po drugim rozgrywamy swoje tury, w których możemy wykonywać sztuczki lub zgarniać karty psów (znacznie częściej będziemy robić to pierwsze).
  2. Poszczególne sztuczki są reprezentowane przez kafelki. Znajdziemy na nich akcje, które możemy wykonać: dobieranie kart, rzucanie kośćmi czy pozyskiwanie smakołyków, które pozwalają przerzucać wyniki. Użycie kafelka sprawia, że odwracamy go na drugą stronę, a dana akcja przez pewien czas będzie niedostępna.
  3. Jeśli zdecydujemy się na rzucenie kośćmi, rozmieszczamy je na naszych kartach psów zgodnie z wynikami. Oznacza to, że jeśli kość po rzucie pokazuje 4 ciapki, możemy ją umieścić na dowolnym polu z 4 ciapkami. Każdy z graczy ma własną pulę kart psów, a celem gry jest jak najszybsze zapełnienie pól na 6 z nich.
  4. Wszystkie rzucone kości, których nie możemy (albo nie chcemy) umieścić na kartach psów, musimy zakopać w swoim ogródku. Ale uwaga! Miejsce w ziemi nie jest nieograniczone – gdy suma ciapek na zakopanych przez nas kościach wynosi więcej niż 7, zaliczamy wtopę i musimy zwrócić do wspólnej puli wszystkie kości z naszych kart psów.
  5. Gdy zapełnimy wszystkie pola na którejś z naszych kart psów, zgarniamy ją – od tej pory ten psiak jest bezpieczny i przybliża nas do celu.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Psy są w ciapki. Kości są w ciapki. Sami widzicie, że te dwa tematy doskonale do siebie pasują! Na dopasowaniu opiera się z resztą cała zabawa, a próba zebrania odpowiednich zestawów napędza u graczy chęć podejmowania ryzyka. 
  • To nie lada gratka dla wszystkich fanów kuszenia losu i sterowanej losowości. Niepewność w Ciapkach dodaje emocji, ale na uczestników czeka wiele ważnych decyzji: od tego, jaką sztuczkę wybierzemy, poprzez rozważne wydawanie smakołyków aż po podejmowanie decyzji o przerzucaniu bądź nieprzerzucaniu kości.
  • W pudełku czekają 32 karty psów o unikalnych imionach i zabawnym wyglądzie. Może znajdziecie tam swoich ulubieńców? 

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 40 kości
  • 20 żetonów smakołyków
  • 4 kafelki ogródka
  • 22 kafelki sztuczek
  • 32 karty psów
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
600 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
CMYKSP01PL
Kod EAN / UPC:
5902650619432
Kraj pochodzenia:
Chiny
Pasujące koszulki:

Powiązane artykuły


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ciapki



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Księga zaklęć

Księga zaklęć

Splendor: Pojedynek

Splendor: Pojedynek