Labyrinth: Paths of Destiny (edycja polska)
Tylko jedna osoba może pokonać labirynt!- 2 - 6 osób
- od 10 lat
- ok. 45 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Kamil Matuszak, Mateusz Pronobis
- Ilustracje:
- Kamil Matuszak, Mateusz Pronobis
- Wydawca:
- StarHouse
Opis
Labyrinth: Paths of Destiny to przygodowa gra planszowa dla 2-6 osób o wyprawie po nieśmiertelność do starożytnego labiryntu znajdującego się w centrum zapomnianej, pustynnej krainy. Każdy z graczy wcieli się w jednego z bohaterów, który zgłębi jego czeluści. Zadanie nie jest jednak proste, bo labirynt jest najeżony licznymi pułapkami, a od wieków strzeże go magiczny strażnik - Golem.
Los jednak chciał, że to w tym miejscu, poza czasem i przestrzenią, wybrani śmiałkowie stoczą ze sobą bój, a ich nadludzka siła woli da im możliwość zmieniania i dostosowywania wnętrza labiryntu do swoich celów.
Zwyciężyć może tylko jeden z nich.
Celem gry Labyrinth: Paths of Destiny jest zdobycie magicznego klucza pradawnych i dotarcie z nim do centrum labiryntu, co zapewni wybrańcowi nieśmiertelność.
Za co pokochasz Labyrinth?
- Gracze budują wielopoziomowy przestrzenny labirynt (zawsze inny)
- Gracze budują przeszkody na planszy - zaskakujące i zabawne pułapki oraz walczą z przebiegłymi potworami!
- Gracze stają się epickimi bohaterami o unikalnych mocach (17 postaci).
- Gracze zdobywają potężne magiczne przedmioty pomagające im wygrać.
- Gracze wywołują wstrząsające zdarzenia zmieniające całkowicie grę.
- Gracze przeszkadzają innym "rozjeżdżając" ich Golemem - strażnikiem labiryntu.
- Gracze mogą toczyć ze sobą pojedynki - jeśli akurat mają ochotę ;)
- Gra jest bardzo dynamiczna: partie krótkie i soczyste (30 -60 minut).
- Gra zawiera ulepszony wariant 2-osobowy (ale grać może aż 6 osób).
- Gra daje możliwość wygrania każdemu graczowi (niezależnie od etapu gry).
- Gra ma proste zasady (grają już 8 latkowie) - to dobry prezent na wiele okazji.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 37 kafelków labiryntu
- 3 kafelków labiryntu z dodatku “Zdarzenia”
- 6 elementów ramki planszy
- 2 kości do gry
- 17 dużych kart postaci
- 17 pionków postaci
- 1 pionek Golema
- 22 karty przedmiotów
- 12 kart zdarzeń
- 12 kart ruchu Golema
- 3 karty potworów
- 6 kart pomocy
- 18 dużych żetonów potworów
- 6 żetonów kluczy
- 12 żetonów zdolności postaci
- 24 żetony punktów życia
- 8 żetonów kryształu losu
- 12 żetonów energii
- 22 żetony przedmiotów
- 44 żetony pułapek
- 18 żetonów oszołomienia
- 4 żetony zapasowe
- 1 duża, dwustronna karta opisu pułapek i przedmiotów
- 1 duża, dwustronna karta skrótu zasad
- 18 plastikowych podstawek
- instrukcja
- Waga:
- 1,2 kg
- Dane producenta:
- SHG sp. z o. o., ul. Tadeusza Kościuszki 130c/31, Wrocław 50-439, Polska, office@starhousegames.com
- Kod EAN / UPC:
- 5904261032075
- Kraj pochodzenia:
- Polska
Recenzje
Pytania i odpowiedzi
Dzień dobry, wiadomo może czym się różni 4 edycja od 3 edycji? Pozdrawiam
~ PoniX 11.12.2021 15:56
Różnice między edycjami w skrócie wyglądają następująco: GENERALNE: Wszędzie wprowadzono kolorowe symbole, które polepszają czytelność i redukują ilość słów. Dodano karty pomocy dla każdego z graczy. Zrezygnowano z kłopotliwych 4 języków w jednym pudełku. INSTRUKCJA: Napisana od nowa, łatwiejszym językiem, sekcje przeorganizowanie, lepsze przykłady obrazkowe, polepszenie czytelności Przeorganizowanie dostępnych dla gracza akcji, by były czytelniejszy Dodano nowy wariant 2 osobowy Dodano możliwość gry drużynowej Wyrzucono mechanikę zamiany postaci gracza w inną w trakcie gry, ale została taka opcja po śmierci postaci. POSTACIE: Dodano dwie nowe postacie: Zaklinaczka (specjalistka od Potworów) i Teurg (specjalista od Przedmiotów) Zredukowano zdolności z 4, które nie czytały się dobrze do 3. Dodano postaciom wartości bojowe + do walki oraz obrażenia. Zmieniono balans na lepszy, poprawiono częstość interakcji z innymi postaciami. Ograniczono liczbę żetonów per postać (max. 3). Dodano przypomnienia posiadanych przez postać żetonów. LABIRYNT Poprawiono czytelność mostów i skrzyń. Przebalansowano planszę, aby rozgrywki były bardziej skalowalne czasowo (przez redukcję twardych zakończeń i wymianę ich na mosty) Otwarto twarde zakończenia przez co zdobywanie przedmiotów może być częścią planu. Wprowadzono parę interesujących nowych pól np. arenę, która ma most z każdej strony. Wprowadzono pola dodatkowe, które aktywują automatycznie zdarzenie pod koniec tury gracza. :) POTWORY Wdrożono je od razu w tej edycji a nie jako samodzielne dodatki Wprowadzono mechanikę "mistrza podziemi" - gracz z końcem swojej kolejki może poruszyć jednym z potworów. Gracze są nagradzani za pokonywanie potworów Potwory nie są tak proste do pokonania przez wymóg dodatkowego warunku zdjęcia ich z planszy. ZDARZENIA Nieznacznie zmieniono ich balans. Dodano możliwość aktywowania ich bez wydawania akcji (przez stanięcie na odpowiedni korytarz) Naprawiono ich wyczerpywalność - było ich 12 i po użyciu ostatniego nie były przywracane - teraz są i można cieszyć się nimi cały czas. GOLEM Wyrzucono możliwość losowego bycia cofniętym przez Golema na 12+. Wprowadzono nową kartę snu dezaktywującą czasowo Golema, Usunięto możliwość jego szybkiego "całkowitego" zniszczenia przez zdarzenie. Na zniszczenie całkowite Golema pozostawiono furtkę w zasadach opcjonalnych i uzależniono je od ukończenia budowy labiryntu. PRZEDMIOTY Zdjęto limit posiadanych przedmiotów Uproszczono mechanikę podnoszenia / upuszczania przedmiotów Wprowadzono karty przedmiotów Przedmioty stały się nagrodami za zwyciężanie walki z potworami Zwiększono ilość przedmiotów - dodano nowe Poprawiono balans obecnych przedmiotów Zwiększono interaktywność - więcej przedmiotów pozwala na użycie ich w celu konfrontacji z innymi graczami. PUŁAPKI Zmieniono ich ilość - aby pełne ich spektrum pojawiało się częściej. Ograniczono test każdej z nich do jednego rzutu (zmienionego zdolnościami i przedmiotami). Zmieniono większość ich efektów na bardziej soczyste i interaktywne (przenoszące do innych graczy / w inne miejsca na mapie).
~ Jarosław 30.03.2022 15:40
Robisz zakupy pierwszy raz?