T.I.M.E Stories (edycja polska)
Zostań strażnikiem czasu! (TIME Stories)- 2 - 4 osoby
- od 14 lat
- 90 - 180 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Peggy Chassenet, Manuel Rozoy
- Wydawca:
- Rebel
Opis
Witajcie agenci.
Wasze szkolenie dobiegło końca, lada moment dostaniecie swój pierwszy przydział. Wasze drużyny zostaną przeniesione w czasie, a waszym zadaniem będzie odnaleźć i zapobiec powstaniu paradoksu czasowego, jaki może wystąpić w przeszłości, ratując tym samym teraźniejszość i przyszłość.
Komunikujcie się ze sobą i współpracujcie tak, aby pokonać wszelkie niebezpieczeństwa, które staną wam na drodze.
Nie wiemy, gdzie wystąpi paradoks i jaki będzie miał charakter, więc zanim zaczniecie działać, musicie poznać otoczenie i zidentyfikować swoje cele. Wykonajcie swoją misję, tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Pamiętajcie, że możecie podchodzić do każdego zadania tyle razy, ile będzie to konieczne.
Każda iniekcja Tachionowa pozwalająca na przeniesienie waszych umysłów do ciał określonych osób kosztuje niemałą fortunę, dlatego nie zawiedźcie nas!
Witaj w T.I.M.E Stories - narracyjnej grze planszowej.
Jako członkowie tajnej organizacji TIME będziecie odwiedzać przeróżne lokacje w ramach podróży do konkretnego momentu w historii świata. Wasz cel jest jeden - odkryć tajemnicę i rozwikłać zagadkę tak, aby osiągnąć zamierzony efekt. Brzmi prosto. Brzmi trywalnie. Ale wcale T.I.M.E Stories takie nie jest.
Będziecie przeżywać przygody w różnych światach, również rzeczywistościach równoległych do naszej, widząc wszystko oczami swoich bohaterów. Czeka na was całe spektrum możliwości - od walki, przeszukiwania, rozmów... aż do zadań pamięciowych i takich w których musicie wykazać się sprytem.
Czas jest waszą najcenniejszą walutą, ponieważ maszyna przenosząca was wstecz, robi to tylko na jego określoną ilość. Oczywiście, zawsze możecie wrócić do tej epoki z powrotem, jednak musicie zacząć grę od początku. Każda partia to niesamowite wydarzenie skupione nie tylko na mechanice gry, ale także na odgrywaniu postaci.
Gracze będą Będą walczyć, prowadzić poszukiwania, starając się wykorzystać spryt i zdobywając zaufanie poznanych postaci… oraz pozostałych agentów. Każdy gracz będzie miał sposobność wcielić się w swoją postać i ją odgrywać w takim zakresie, w jakim tylko będzie chciał.
Wiele gier oferuje wysoką regrywalność, ale to co oferuje TIME Stories to wielokrotne rozgrywki na jednym tylko scenariuszu. Jedno jest pewne - nie wygracie za pierwszym razem. Najpewniej nie wygracie też po raz drugi czy trzeci. Ale wciąż musicie się starać, ponieważ w niedalekiej przyszłości czekają na was już rozszerzenia zawierające dodatkowe misje. W podstawowej wersji gry znajdziemy jeden potężny scenariusz Asylum przenoszący nas do Paryża 1921 roku.
Każdy scenariusz gry to nowy świat, nowe postacie, nowe zasady, a także nowe niespodzianki.
Edycja podstawowa zawiera system do gry T.I.M.E Stories oraz pierwszy scenariusz zatytułowany Asylum.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 8 pionów Agentów
- znacznik czasu
- znacznik grupy
- kość Kapitana czasu
- 6 kości akcji
- 61 żetonów tarcz
- 140 żetonów zasobów
- 30 punktów życia
- 24 żetony zadań
- plansza
- instrukcja
- scenariusz "1921 n.e. Azyl"
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 1,85 kg
- Podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- 2018-1/SCTS01PL
- Kod EAN / UPC:
- 5901549927979
- Kraj pochodzenia:
- Chiny





T.I.M.E Stories to gra o olbrzymim potencjale tworzenia nowych scenariuszy. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy polską edycję Kreatora Scenariuszy. Zawiera on kilkunastostronicową instrukcję oraz zestaw ikon i elementów, za pomocą których można stworzyć swój własny scenariusz.
Uważajcie jednak, aby nie zapoznawać się z treścią pliku Przybornik scenarzysty przed rozegraniem scenariuszy Sprawa Marcy oraz Proroctwo Smoków, by nie natknąć się na spoilery fabuły spinającej wszystkie scenariusze.

Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń T.I.M.E Stories (edycja polska)
Najbardziej przydatne recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Po pierwszym wahaniu - cena plus mała grywalność (raz!) po zagraniu kilku scenariuszy - grę oceniam jako najlepsza grę w jaką przyszło mi grać.
Wciąga, fascynuje, wymaga główkowania i współpracy.
Gwarancja udanego wieczoru.
Szczerze polecam.
Szkoda, że kilka scenariuszy jest trudnych do zdobycia. Przydałby się dodruk drogi Rebelu :)
Gra petarda!
Jak dla mnie ideał :)
Długo się zastanawiałam, czy jest sens kupić grę "jednorazową" ale po 4h zabawy jednak było warto, i to bardzo. Teraz pora na dodatki 😀
T.I.M.E Stories jest kooperacyjną grą, która jest wyjątkowo innowacyjna. Graczy podróżują w czasie i próbują niedopuszczać do pewnego wydarzenia, którego nie znamy na początku rozgrywki. Jest to gra, która odpowiada historię, w której każdy z graczy wybiera jeden z dostępnych postaci i rozgrywka jest trochę podobna do RPG.
Pudełko podstawowe zawiera wszystkie elementy, które są potrzebne do rozgrywki i pierwszy scenariusz „Asylum”, w którym znajdujemy się w roku 1921 w szpitalu psychiatrycznym we Francji. Scenariusz ten nam zajmuje ok. 4-5 godzin. Skoro po końcu historii znamy wszystkie zagadki, już nie będziemy mogli grać w ten sam scenariusz. Można dokupić dodatkowe scenariusze, które są dostępne po ok. 100 zł.
Skoro jest to naprawdę wyjątkowa gra, która jest zupełnie inna niż wszystko, w co grałem dotychczas bardzo polecam grę. Gra tworzy wyjątkowy klimat, który jest naprawdę bardzo fajny. Zajmowało mi to 6 miesięcy, aż się przekonałem kupić grę, w którą mogę tylko grać ograniczoną ilość godzin. Dam tylko 4 gwiazdy z powodu, że podstawowe pudełko tylko zawiera jeden scenariusz i od razu jesteśmy zmuszeni dokupić dodatek po zaledwie kilku godzinach rozgrywki.
Wszystkie recenzje
Ciekawa gra. Oryginalna mechanika, choć niektórzy mówią, że to nie mechanika i że gra gra w gracza, bo nie ma on swobodnego wyboru. Mamy tu taki bardziej przygodowy-rpgowy escape room z zagadkami, eksploracją, kooperacją w którym nasi bohaterowie - pionki na planszy mogą stracić życie. Najbardziej męczący i irytujący jest upływ czasu i potrzeba resetu gry o ile ktoś przestrzega tej zasady - niektórzy po prostu grają dalej ciągle licząc ile punktów czasu stracili....
Nie spełnia moich oczekiwań :(
Rzadko zdarza mi się stawiać bardzo niskie oceny, ale po entuzjastycznych wzmiankach nt. tej gry, miałem wysokie oczekiwania. A tymczasem dostałem nudną paragrafówkę ze słabiutkim scenariuszem, niepotrzebną planszą, i w dodatku w której od zwycięstwa zależy to czy uda ci się wyrzucić prawidłowo kośćmi.
Gra to przygodówka typu "przynieś, pomyj, pozamiataj". Mechanika właściwie nie jest zbyt istotna, "rozgrywka" polega na czytaniu kart. Oraz ewentualnie rzucaniu koścmi. Na przykład wybierasz kartę C i jeśli wśród postaci drużyny jest kobieta, to nachalny gamoń próbuje cię siłą uwieźć - aby nie stracić HP'ków wyrzuć tyle i tyle na kościach. Bierzesz kartę E i aby otrzymać bardzo-bardzo-ważny przedmiot, wyrzuć tyle i tyle. Następnie mając ten przedmiot idziesz do karty H i otrzymujesz następny przedmiot, który będzie potrzebny dalej...
W tej właściwie tak naprawdę jakby "książce" rozpisanej na kartach z któciutkimi paragrafami i grafikami idziesz od jednej karty do drugiej, aż przerobisz w ten sposób lokację, i potem idziesz do następnej lokacji, od nowa czytając. Gra w zasadzie dla jednej osoby, ewentualnie dwóch jeśli musisz koniecznie mieć towarzystwo do czytania ;) Plansza i dodatkowe gadźety nie były konieczne, można było w zasadzie zamknąć to wszystko w książce.
A skoro to paragrafówka, oczekiwałbym przynajmniej jakiegoś ciekawego scenariusza. Autorzy ewidentnie grali w RPG, widać to, jednak poziom jest żenująco niski. Lepsze scenariusze to robią dzieci w RPG, wiem bo grałem jak byłem w liceum :P Wyborów w zasadzie tu nie ma: albo nie uda ci się wykonać jakiegoś rzutu i jesteś zmuszony skapitulować, albo są bardzo pozorne: np. zabijasz jakiegoś faceta lub nie, ale jedyne co się zmieni to to, że w jednym z dwóch przypadków dodatkowo musisz przejść inną lokację, a efekt ostatecznie taki sam.
To już dowolna z brzegu paragrafówka jest lepsza. Nie polecam.
Jak dla mnie ideał :)
Pięknie wydana gra, ciekawy scenariusz początkowy. Zdarzyło nam się troszkę oszukać licznik czasu ponieważ bardzo chcieliśmy dowiedzieć się jak kończy się ta historia :) - wciąga!
Jak dla mnie ideał :)
Nie lubię gier narracyjnych, nie przekonują mnie RPG. Ale T.I.M.E Stories będąca mechanicznym nawiązaniem do obu tych grup zadziwiająco dobrze mi przypasowała.
Koncepcja wspólnego zarysu historii, wspólnych rozwiązań mechanicznych, ale zmieniających się ze scenariusza na scenariusz nie tylko zadań i klimatu (od zombie, przez starożytny Egipt, pirackie skarby po przygodę w przyszłości), a zwłaszcza specyficznych nawiązujących do tematyki rozwiązań, zdecydowanie sprawiają, że każda rozgrywka jest nietuzinkowa. Bardzo polecam.
Jak dla mnie ideał :)
Gra jest świetna z bardzo wciągającą fabułą.
Dobry, solidny produkt
Zdecydowanie gra dla starszych graczy, nie polecam dla dzieci ze względu chociażby na grafiki. Gra pozwala wczuć się w klimat. Regrywalność dość słaba, ale po dłuższej przerwie myślę, że można do niej wrócić.
Jak dla mnie ideał :)
Po zagraniu z mężem podstawki wiedzieliśmy, że to jest to! Rewelacyjny pomysł, sporo scenariuszy na rynku.
Po 2 historiach dokupione wszystkie dodatki fanowski, żeby było w co grać.
Zdecydowanie polecam!
Gra koło której chodziłem od dłuższego czasu... Zawsze jednak coś innego wpadało do koszyka. Hamował mnie fakt, że gra jednorazowa... Hmm... Kupiłemi o rozwiązaniu zagadki, od razu zamówiłem kolejne dodatki (tym niezamierzony). Chyba po raz pierwszy zona nalegała, żeby nie poprzestawać na podstawce. Cóż było robić, zgodziłem się z dzika satysfakcją.
Co do samej gry, po opanowaniu mechaniki gra się bardzo przyjemnie i choć bardzo by się chciało sprawdzić wszystkie możliwości, to niestety... Tempus fugit...
Specyficzna gra dla osób które potrafią się wczuć w rolę i dać przeprowadzić przez historie. Pierwszy scenariusz całkiem ciekawy jednak raczej dla starszej młodzieży i dorosłych ze względu na język grafiki (odwołania do seksu, narkotyków, morderstwa itp). Zagraliśmy dwa razy żeby zobaczyć jak kończy się historia i gra trafiła na sprzedaż, bo to jednak nie nasz klimat. Dałbym 3 gwiazdki...
Obawiałam się, że będą to pieniądze wyrzucone w błoto skoro to "jednoraazowa gra". Cóż, (nie)stety będę musiała wydać ich więcej na kolejne scenariusze :P
Recenzje na innych portalach
- Recenzja na blogu Bartosza Borkowskiego na platformie ZnadPlanszy.pl
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gry planszowe u Wookiego
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GameTrollTV
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale TheGameBoyGeek (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Board Game Brawl (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale rahdo (ang.)
- Recenzja w serwisie grasowanie.eu
- Recenzja na blogu Gradanie w serwisie ZnadPlanszy
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GambitTV
- Recenzja w serwisie for2players
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Kraina Gier Planszowych
- Recenzja na blogu Board Games Addiction
- Recenzja na blogu Angry Boardgamer
- Recenzja na blogu Marcina Krupińskiego na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja w serwisie Board Times
- Opis w serwisie Plansznoobki
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granie W Chmurach
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GambitTV
- Strategie i porady w serwisie YouTube na kanale Sklep u Wookiego
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Nak-Nak TV
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Bułka i Masełko
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale fumogranie.tv
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale fumogranie.tv
- Recenzja w serwisie Dama Gier
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Recenzja na blogu Okiem PowerMilka
- Recenzja w serwisie Meople's Magazine (ang.)
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?