Zamki Burgundii: BIG BOX

Wersja podstawowa z dodatkami!
74 opinie
  • 1 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 60 - 100 minut
  • wydanie polskie
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych. Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy. Na czym to polega? W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji: Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości.  Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.  Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.  Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach. W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów. Co wyróżnia edycję specjalną? Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę:  4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach. Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości. Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji.  Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów. Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów. Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom. Wariant solo. Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.
Autor:
Stefan Feld
Wydawca:
Rebel
209,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.

Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.

Na czym to polega?

W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:

  1. Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości. 
  2. Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  3. Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  4. Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.

W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.

Co wyróżnia edycję specjalną?

Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę: 

  • 4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach.
  • Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości.
  • Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji. 
  • Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów.
  • Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów.
  • Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom.
  • Wariant solo.
  • Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • --- Komponenty z gry podstawowej:
  • 164 sześciokątne żetony włości
  • 42 kwadratowe żetony towarów (po 7 w każdym z 6 kolorów)
  • 24 srebrne monety
  • 26 kwadratowych żetonów robotników,
  • 12 żetonów bonusowych (po 1 małym i 1 dużym w każdym z 6 kolorów)
  • 4 żetony 100/200 punktów (po 1 w każdym z 4 kolorów graczy)
  • 8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy)
  • 9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała)
  • 1 plansza (dwustronna)
  • 16 plansz graczy (po 4 z numerami 1 i 2 oraz po 1 z numerami od 3 do 10)
  • 4 dwustronne planszetki pomocy
  • --- Komponenty z dodatków:
  • 4 dodatkowe żetony włości
  • 6 dodatkowych plansz graczy (od 11a do 11f): Posterunki graniczne
  • 9 dodatkowych żetonów włości: Białe zamki
  • 5 dodatkowych żetonów włości: Karczmy
  • 12 dodatkowych kafli: Szlaki handlowe
  • 8 dodatkowych plansz graczy (po 2 sztuki 12a1 i 12a2 oraz 12b1 i 12b2): Gra drużynowa
  • 2 dodatkowe plansze graczy (13a i 13b): Wariant solo
  • 18 żetonów tarcz: Tarcze
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
1,84 kg
Podmiot gospodarczy:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod EAN / UPC:
5902650614383
Kraj pochodzenia:
Czechy
Informacje dot. bezpieczeństwa:
Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.


Recenzje

4.77
na podstawie 74 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Zamki Burgundii: BIG BOX



Najbardziej przydatne recenzje

Marianna

Liczba recenzji: 37

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Edycja specjalna„Zamków Burgundii” w wersji „Big Box” to ciekawa propozycja zarówno dla miłośników tej gry, zaznajomionych z poprzednią wersją, jak również dla nowych użytkowników. Zestaw zawiera wersję podstawową oraz kilka dodatków i rozszerzeń, które można ze sobą w łączyć, więc każdy powinien znaleźć coś interesującego dla siebie, niezależnie od tego, czy chce grać sam, przeciwko innym graczom, czy też w wariant drużynowy.

Jeżeli chodzi o jakość wykonania, to mam kilka uwag i to niestety negatywnych. Po pierwsze trafił mi się jakiś feralny egzemplarz, w którym kilka wyprasek było źle nadrukowanych. Do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Rebel, pewnie będę musiała się przemęczyć z grą przy użyciu wadliwych komponentów, jak chociażby żetonów robotników z obciętą głową.

Osobom przyzwyczajonym do klasycznej wersji „Zamków Burgundii” odświeżony design może się nie spodobać, choć to oczywiście kwestia gustu. Osobiście uważam, że tak pstrokate kolory najzwyczajniej w świecie utrudniają skupienie w trakcie rozgrywki. Druga sprawa to taka, że niektóre nowe komponenty są zbyt mało czytelne. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie żółtych żetonów włości, w poprzedniej wersji nazywanych po prostu żetonami nauki, na których widnieją symbole zmieniające zasady gry lub mające znaczenie podczas końcowego punktowania. W nowej wersji żółte żetony zostały opatrzone dodatkowo, w moim przekonaniu nic nie wnoszącą, grafiką klasztoru, kosztem zmniejszenia wielkości pozostałych istotnych symboli.

Na koniec dochodzi kwestia rozplanowania poszczególnych elementów zarówno dla planszy głównej, jak i planszach graczy. Osoby, które długo grywały w klasyczna wersję, początkowo mogą mieć problem z odnalezieniem się w nowym układzie. Mnie osobiście najbardziej przeszkadza zaprojektowanie miejsca na wykorzystane kości w lewym górnym rogu plansz graczy. Jako osoba praworęczna, jak większość społeczeństwa, wolałam odkładać je w sposób naturalny w prawym górnym rogu. Teraz w wersji „Big Box” w prawym górnym rogu gromadzone są srebrne monety oraz żetony robotników, po które w trakcie gry sięga się zdecydowanie rzadziej.


Rbsn

Liczba recenzji: 46

Dla mnie najlepsza gra, w którą rozgrywki nigdy nie odmówię. Bardzo uzależniająca, a teraz będzie dostępna ze wszystkimi mini dodatkami, które już w większości dawno nie były dostepne. Jedyny minus to kolorystyka nowego designu, zbyt pstrokata i oczoj***. Ale to tylko gusta. Naszczęście mam orginał i jego kolorystyka mi bardziej odpowiada.


Rafał

Czy mozecie zamiescic instrukcje do tej wersji ?



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 2
Z odpowiedzią 2
Oczekujące na odpowiedź 0

Kupiłem Zamki Burgundii: BIG BOX i druk na wszystkich żetonach jest przesunięty względem wycięć do wyciśnięcia. Widać, że jest to jakaś wada produkcyjna. Czy to jest większy problem czy tylko mnie się trafił kiepski egzemplarz? Czy Rebel jakoś naprawia ten błąd np. przez wysyłkę poprawnych wyprasek z żetonami?

~ Adrian 09.03.2023 11:02

U mnie przesunięcia są prawie na wszystkich planszach graczy. Na jednym z czterech boków widać tylko połowę miejsca na żetony. Napisałem do Rebela ale cisza.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Stanisław 09.04.2023 10:03

Dzień dobry. Właśnie rozpakowałam swoją kopię Zamków Burgundii Big Box. Mam pytanie odnośnie liczby sześciokątnych żetonów włości. Wg. instrukcji powinno być ich 164 w podstawce plus 18 z dodatków, liczba ogolna się zgadza, ale wg. info powinno być 26 klasztorów w podstawce (jest 27) plus 2 z dodatku, natomiast podane jest, że dodatkowych żetonów włości "białe zamki" powinno być 9 , a jest ich 8. Czy to tylko błąd w spisie komponentów, czy jednak powinnam mieć 9 żetonów "białe zamki"? Liczba żetonów wypchniętych z wypraski zgadza się z otworami po nich, zatem zapewne to w instrukcji jest błąd 🤔. Powinno być 29 klasztorów i 8 żetonów "białe zamki"?

~ Aneta 15.04.2021 12:36

Wszystko masz w porządku, dokładnie tak jak zaprojektował to Pan Feld! :)

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ Marek_J 16.04.2021 15:37

Ja brzoza W dodatku "Białe zamki" spośród 9 żetonów jeden jest właśnie żetonem klasztoru - punktującym za posiadane białe zamki. Więc wszystko się zgadza ;-)

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ wc 25.04.2021 21:16

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Pakt z diabłem

Pakt z diabłem

Zamki Toskanii

Zamki Toskanii