wc

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Mam słabość do gier HiG (a to jest wydawca niemieckiego Heliosa). Dlatego tę grę kupiłem niemalże w ciemno. I nie zawiodłem się. Tytuł trzyma bardzo wysoki poziom poprzedników. Pod względem wydania - bardzo grube, świetnie wysztancowane żetony i plansze, fajne drewienka, mana w formie oryginalnych "kamyczków", dodatkowo jako zbędny ale miły bonusik - woreczki do trzymania PZ i druga "figurka" gracza startowego (wg instrukcji możemy ją wykorzystać jako dekorację na półce). Sama mechanika też bardzo mi się podoba - rozbudowujemy swoją krainę poprzez "odkrywanie" nowych lądów, wznosimy świątynie i budynki, a dzięki życiodajnemu Słońcu, które możemy poruszać - "oświecone" kafelki naszej krainy dają surowce lub PZ. Cały myk i ból polega na tym, że na to wszystko mamy tylko 16 (+ max 3-4) akcji! I już wiadomo że nie tylko nie da się zrobić wszystkiego co się chce, ale nawet połowy z tego co się powinno. Trzeba podjąć szybkie decyzje na początku gry - na co się nastawić, jakie postaci pozyskać, które budynki wznieść, aby wykręcić jak najwięcej korzyści. Brzmi dosyć "stadardowo" i "eurogrowo", ale daje masę frajdy. Świetnie działa na 2 osoby.
Rebel - tradycyjnie najwyższy poziom obsługi, ale to jest tak oczywiste, że więcej już o tym chyba nie wspomnę.


Gra fantastyczna. Kolorowa, pomysłowa, idealna dla całej rodziny. Gramy w nią z córeczkami (7, 9 lat) - bez problemu dają sobie radę. A dokładanie dinozaurom kolejnych nóg, rogów, futerek, wydłużanie ogona czy dostawianie jaj - po prostu cudo! Drewniane elementy piękne i eleganckie. Plansza - pomysłowa - dzięki 2 stronom różna dla różnej ilości graczy. Polecam bez najmniejszego wahania. A cena? Za cenę karcianki dostajecie pięknie wydaną pełnowartościową grę. Tak naprawdę jest to dowód, że w Polsce da się sprzdawać gry w zachodnich cenach.
Dostawa Rebela? Powiem tylko jedno - jak zwykle ;-)