Ptyx - recenzje

Dobry, solidny produkt

Ciekawy dodatek, wprowadzający nowy układ sił i sprawiający, że walki toczą się od samego startu.
Na minus fakt, że wymaga dokładnie sześciu graczy.


ciekawe urozmaicenie rozgrywek Tajniaków, gwarantujące sporo śmiechu w odpowiedniej grupie graczy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

ciekawa gra z ciekawą mechaniką, ale satysfakcja z rozgrywki w dużym stopniu zależy od grupy. No i znacznie ciekawiej jest grać Kubą niż śledczymi.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

ciekawa nowa frakcja, wymagająca zupełnie innego podejścia do strategii rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

ciekawa nowa frakcja, wymagająca zupełnie innego podejścia do strategii rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

dodatek mniej udany niż wersja podstawowa, ciekawa fabuła i eksploracja świata, ale jakoś tak wszystko za łatwo przychodzi, a zakończenie mało klimatyczne.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

dodatek mniej udany niż wersja podstawowa, co prawda wprowadzona jest nowa ciekawa mechanika, ale cała gra to raczej żmudne ustalanie właściwej ścieżki przejścia, niż fascynująca eksploracja świata gry.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

dodatek mniej udany niż wersja podstawowa, dużo walki i rzucania kostkami, mało elementów na myślenie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

bardzo dobry dodatek wprowadzający ciekawe urozmaicenie do rozgrywki bez istotnej modyfikacji zasad.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Fabuła klimatyczna, ale jednak nie wciągnęłą nas do końca. Mechanika z ciekawym nowym elementem w stosunku do poprzednich części.
Ogólnie spośród dodatków do TIME Stories ten plasuje się gdzieś pośrodku, jeśli chodzi o moją ocenę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dobre, solidne koszulki


Dobry, solidny produkt

Solidne koszulki


W porządku, bez rewelacji

Kiedy masz większą grupę graczy okazjonalnych lub Twoja grupa nie jest w stanie zagrać w poważniejsze gry, Tajniacy zwykle dobrze sprawdzają się jako opcja lekka i przyjemna.
Gorzej jeśli Twój tok myślenia zupełnie rozmija się ze skojarzeniami Twojej drużyny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Niezła gra kooperacyjna z ciekawą mechaniką i intrygującymi zagadkami.
Powtarzalność akcji i elementy losowe są nieco irytujące, ale gra broni się świetną fabułą.


Dobry, solidny produkt

Jak dla mnie najlepszy dodatek do TIME Stories, ciekawa zarówno fabuła, jak i nowe elementy mechaniki. Na zakończenie nieoczekiwany plot twist.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dobry dodatek, głównie dla fanów gry. Warto dodać dla urozmaicenia rozgrywek


Dobry, solidny produkt

Dobry dodatek, nie zmieniający mechaniki gry, ale dodający kilka ciekawych elementów. Zawsze warto dołączyć do podstawki dal urozmaicenia rozgrywek.


Jak dla mnie ideał :)

Kupa dobrej zabawy przy grupowym rozkminianiu zagadek kryminalnych.
Gra unikająca typowych pułapek kooperacji (syndrom gracza alfa czy też zwiększanie poziomu trudności poprzez zwiększanie losowości), natomiast dodaje elementy ciekawie urozmaicające rozgrywkę - każda sprawa wymaga nieco innego podejścia.

Liczba graczy jest umowna, komfortowo graliśmy w sześć osób, chociaż pewną niedogodnością może być fakt, że znacznie lepiej jest rozgrywać całą kampanię w stałej grupie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Uproszczone zasady w stosunku do trójki - to zarówno plus jak i minus, z konieczności duża część elementów została usunięta: te wkurzające i te ciekawe pospołu.

Nowe zasady dotyczące drzewka technologii, kart strategii oraz ras - na plus.

Nowe cele - na duży minus, zmniejszanie interakcji w grze tego typu nie powinno być chyba celem projektanta.

Jak mam wybierać - wolę grać w trójkę (z dodatkami) niż w czwórkę, być może ewentualne przyszłe dodatki zmienią tę opinię.