Rodencik - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra ze świata Warhammera. Nie jest nudna, mamy zróżnicowanie poszczególnych Bogów,jest regrywalność. Szkoda ,że balans trochę leży i trzeba minimum 3 osób zamiast 2. Ale w takie gry najlepiej gra się w maksymalnym składzie : )


Jak dla mnie ideał :)

Świetny dodatek ,który wprowadzę nową stronę konfliktu - Rasę Skavenów czyli szczuroludzi. Dodano także po nowym pakiecie kart dla starych nacji i szkoda ,że Rogaty Szczur jako jedyny musi zadowolić się tylko jedną talią.


Jak dla mnie ideał :)

Mała kościucha ,a cieszy. Ładnie wygląda i świetnie się turla. Jak ktoś nie chce za dużo wydawać na inne kości to może śmiało zakupić.


Jak dla mnie ideał :)

Niezła kostka. Możemy jej używać do przyozdobienia danego miejsca ,albo do gry ,gdy brak innych kostek.


Jak dla mnie ideał :)

Wspaniała kostka. Można jej użyć do wielu gier ,albo jako dekoracje.


Jak dla mnie ideał :)

W wielu grach brakuje woreczków na poszczególne elementy ,dlatego warto dokupić chociażby te.


Jak dla mnie ideał :)

Wilkołaki jak nie trudno się domyślić są nowymi bohaterami dodatku. W stosunku do starszej wersji Świata Mroku ,a mianowicie Wilkołaka:Apokalipsy brakuje mi Dzieci Gai , które wyróżniały się na tle innych plemion i tu też by się bardzo przydały.
Wydanie jest świetne i trzeba to przyznać. Twarda oprawa, papier kredowy, ładne grafiki. Szkoda ,że inne RPG nie są tak piękne.
Tak jak w dodatku z wampirami tak i tu możemy zobaczyć stosunki poszczególnych plemion do innych frakcji/ras Świata Mroku.
Warto wspomnieć ,że tutaj wilkołakiem trzeba się urodzić i ugryzienia nic nie dają, więc jest to dość oryginalne podejście do tematu.
Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Proste zasady, mroczna świat, nawiązania do horrorów ,więc czego chcieć więcej? Chyba zawartości ,ale od tego są dodatki.
Całkiem fajne jest to ,że gramy tylko zwykłym człowiekiem więc raczej nie będziemy robić zadymy jak w niektórych grach RPG. Wydanie jak na tę cenę jest bardzo dobre.
Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Interesujący dodatek ,który urozmaica rozgrywkę dodając coś dla każdej rasy/frakcji. Szkoda tylko ,że wydanie nie jest tak eleganckie jak w przypadku Wilkołaka i Wampira.
Całkiem spoko są porady dla narratora ,które każdemu Mistrzowi Gry/Weteranowi na coś się przydadzą.
Tak czy siak ,jeżeli chcecie jeszcze więcej wycisnąć ze Świata Mroku to jak najbardziej polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Klanarchia to dość specyficzna gra. Mam wrażenie ,że autor wpakował to wszystko z czym się zetknął w grach RPG i teraz mamy tu miszmasz. Zatem znajdziemy magię, demony, technologie,roboty,piły łańcuchowe itp.
Ciekawe są też sposoby prowadzenia jakie są nam proponowane. Nic nie stoi na przeszkodzie ,aby sesja wyglądała jak Dragon Ball lub erotyczny romans z masą nagości. Sam system ma parę wad ,ale Weteran/Mistrz Gry może te niedoskonałości wyeliminować przez własne zmiany.
Ogólnie to najlepiej jest z Klanarchii wybrać to co nas interesuje i z tego sklecić kampanie graczom, bo jeżeli weźmiemy wszystko...No cóż, niewielu ludzi lubi tak ekstremalne połączenia.


Jak dla mnie ideał :)

Zwykła kostka z 3 + i 3 -. Jest przydatna gdy chcemy oszacować jakiś test ,który ma 50 % szansy na powodzenie. Jak ktoś lubi nietypowe kości to i ta przypadnie mu do gustu ,bowiem jest ją do czego wykorzystywać.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna kostka. W większej liczbie są użyteczne do grania w kościanego pokera na sesjach. Taka minigra znacząco urozmaica zabawę(albo sama staje się jej trzonem). Niestety, na Rebelu za mało jest tych kości ,więc póki co używane są przeze mnie do ozdoby.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny dodatek do Świata Mroku. Wydanie dodatku jest jeszcze lepsze niż podstawka, gdyż mamy sporo zawartości w klimatycznej oprawie. Sama czcionka jest tak dopasowana estetycznie do wąpierzy ,że miejscami miałem problemy z jej rozczytaniem.
Na pewno ludzie są tutaj tylko zabawkami i zwierzyną dla tytułowych wysysaczy krwi więc widać jak upiorne mamy tu uniwersum. Całkiem fajnie ,że pokazano stosunek poszczególnych ugrupowań wampirów do ludzi,wilkołaków i magów.
Jak ktoś nie lubi grać umarlakami(jak ja) to dzięki temu dodatkowi ma na co polować : D


Jak dla mnie ideał :)

Kostka pokazująca nastawienie i emocje. Można ją nieźle wykorzystać do gier fabularnych ,a może i do jakiś planszówek(mi to się narazie nie udało). Przydatna ,aby określić szybko nastawienie neutralnego NPC do bohatera/bohaterki ,ale niektóre miny chyba sami musimy zinterpretować...
Mi ta dziwna i przydatna kość się spodobała.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ,ale to bardzo nietypowa kość. Myślałem ,że kulista może być tylko k100 ,a tu taka niespodzianka.
Wielka szkoda ,iż brakuje kulistych k4,k8 itp. W ten sposób ,można by grać w całości używając takich kostek w wielu systemach.
Odczytywanie z niej wyników nie jest takie trudne jak mogłoby się wydawać,ale ciężko nazwać to dokładnością jak przy normalnych k6. Poszczególne kolory kostek cieszą oko i cała kolekcja bardzo ładnie się prezentuje na tle zwykłych kostek. Mi najwięcej frajdy sprawia turlanie kostki. Mimo kulki w środku fajnie się toczy.
Mankamentem dla niektórych ,może być widoczne miejsce połączenia połówek kości ,lub pewna trudność w odczytaniu wyników.
Ja natomiast jestem zadowolony z tej dziwaczki.


Jak dla mnie ideał :)

Ciekawa kosteczka. Za jej pomocą można szybko określić kierunki świata i zaoszczędzić trochę czasu. Mam tylko nadzieje ,że farba szybko nie zlezie. Ogólnie to k8 i jeżeli lubimy kości pomocnicze warto w nią zainwestować.


Jak dla mnie ideał :)

Dobrze wykonana i można dopchnąć ją do każdego systemu. Jest wielka i masywna i przez to bardzo fajnie się jej używa. A wyniki są skrajne jak cholera...


Jak dla mnie ideał :)

Zombiaki to już klasyka. Szkoda ,że wyczerpał się nakład 1 części...Oprócz tego ,że gra się przyjemnie i szybko ,można trochę pozmieniać zasady aby wydłużyć i rozbudować rozgrywkę(np. bez odrzucania kart , podwójne talie). Mam wrażenie ,że zombiaki mają większe szanse na zwycięstwo niż ludzie, natomiast w jedynce było odwrotnie.
Polecam kupić jak ktoś lubi proste i szybkie karcianki i zaopatrzyć się w koszulki do kart 59x92mm(najlepiej pasują).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Stonoga jest najbardziej rozbudowana ze wszystkich dodatków. Potrafi w końcu przenosić inne robaki. Jest więc pomocna gdy chcemy chronić królową. W ogóle widziałem pudełko z małymi stonogami do oznaczania robaków u innych graczy, ale niestety to z Rebela miało tylko te normalne stonogi.
Tak czy siak, Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Komar jest ciekawym robaczkiem, gdyż przyjmuje zdolności tych ,które go otaczają. Więc jego ruchy zmieniają się bardzo dynamicznie ,a jeszcze ciekawiej jest jak stoi przy stonodze. Warty zakupu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: