MattBodz - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Taka lepsza, szybsza i bardziej wciągająca gra Mafii/Podstawowego Werewolfa.

Bardzo dobrze sprawdza się w gronie ludzi którzy się znają. Dużo śmiechu i podrzucania innym kłody pod nogi. Wybrane do tej gry zostały najbardziej zbalansowane specjalne postaci, które dodają do zabawy urozmaicenia. Brak moderatora dodaje dynamiki i skupia się na samym elemencie rozmowy i dedukcji.

Jednak dla osób które lubią element storytellingu i moderowania w tego typu grach, zdecydowanie polecam bardziej Ultimate Werewolf, który nie tylko jest przeznaczony dla większej ilosci graczy, ale również ma dużo więcej specjalnych postaci, pozwalających moderatorowi rozwinąć skrzydła.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Twórca miał po prostu genialny pomysł na to jak wykorzystać taką małą ilość kart aby stworzyć coś tak wciągającego. Za tą cenę jest to pozycja must-have, zwłaszcza że zmieści się nawet do kieszeni, a zapewnia tyle zabawy, że za tą cenę to jest po prostu kradzież :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Trochę jak lekcja z historii, trochę jak test wiedzy, a jeszcze trochę jako zabawa w dedukcje i zgadywanie.

Gra co prawda nie powoduje zbyt dużo śmiechu (no chyba że z radykalnych kart jakie nam pojawiły się w dłoni), ale jest mimo wszystko wciągająca i duża ilość kart daje jej w miarę długą żywotność, chociaż trzeba liczyć się z tym, że jak się zagra kilka razy i później otworzy grę przed gronem które jeszcze w ją nie grało to ma się jednak trochę nieuczciwej przewagi :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

4/5 przez trochę dużą ilość mniej znanych postaci oraz zasady gry w instrukcji które trzeba trochę nagiąć aby gra stała się przyjemniejsza.

Ale mimo to, gra sprawia wielką frajdę w towarzystwie znajomych oraz rodziny, zwłaszcza element pokazywania, który występuje na tych samych kartach, które były wcześniej odgadnięte, więc pokazywać trzeba bardzo szybko co często w akcie desperacji skutkuje atakami śmiechu.


Gra świetnie się sprawdza w grupach gdzie na stole gości piwo, zabawna atmosfera a ludzie chcą przetestować swoją umiejętność koncentracji, co często kończy się wybuchem śmiechu.

Nawet ignorując aspekt imprezowy, gra świetna dla treningu koncentracji dzieci jak i dorosłych.

Niestety gra nie sprawdza się przy osobach sceptycznych, które po chwili wyskakują z tekstem typu "ale to głupie". To nie musi być mądre, trzeba to traktować jako prostą zabawę na spostrzegawczość, koncentrację i refleks. Niczym więcej to nie jest i nie próbuje być.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra dosłownie dla każdego grona, jednak jej skrzydła rozwijają się dopiero przy kreatywniejszej grupie osób, która stara się wymyślać ambitne skojarzenia.

Jeżeli zastanawiasz się nad Odyssey a podstawką – bierz Odyssey. Większa ilość graczy, mniej chaotyczny sposób punktowania (koniec wiecznego "od której strony karty to 1, 2, 3, 4?"). Same ilustracje są bardzo porównywalne pod względem abstrakcji i skojarzeń, chociaż osobiście trochę wolę te z Odyssey.


Ten dodatek ma po prostu przepiękne ilustracje na kartach. Są dużo bardziej "dokładne" i pełne wyrazu. Dla posiadaczy podstawki lub odyssey, którzy już ograli się trochę na kartach oryginalnego artysty Dixit, polecam łapać za ten dodatek jako pierwszy bo dodaje poczucie świeżości i zdecydowanie są to najpiękniejsze karty z wszystkich 4 dodatków.


Podstawka jest bardzo dobra, zarówno jako ćwiczenie na kreatywność jak i zabawny wieczór ze znajomymi. Ale przed zakupem należy się zastanowić czy gra będzie gościła na stole przy gronie większym niż 6 osób, w którym to wypadku bez zastanowienia lepiej wybrać Odyssey otóż jest przystosowane dla 3-12 osób i nie wymaga gry podstawowej.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ciekawa, coś nowego i wymaga planowania na przyszłość, zdecydowanie dla fanów gier czysto strategicznych bez elementu fabularnego.

Niestety niektórych może zdemotywować dosyć wolne rozkręcanie się gry, więc pozycja zdecydowanie dla cierpliwych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Trochę delikatne ale trzymają się w porządku


W porządku, bez rewelacji

Niestety koszulki ze względu na to że są małe i delikatne mają krotką żywotność. Kilka z nich mi się rozerwało już po kilku partyjkach, ale mimo wszystko trzymają się w miarę dobrze.


Gra głównie dla fanów gier opartych na refleks. Posiada kilka minigierek do wyboru, ale wszystko sprowadza się do umiejętności obserwacji i szybkiego dopasowania kart.

Mimo prostoty bardzo przyjemna ale jak każda 'kilkuminutówka' szybko się nudzi.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Wprowadza nowego potworka oraz bardzo ciekawą mechanikę i potwory już nie są tylko obrazkami na planszy ale mają własne umiejętności i gra robi się dużo ciekawsza.

Niestety dużą dla mnie wadą są wizualnie nudne karty ewolucji, cała podstawka świeci się pięknym wykonaniem natomiast te karty są po prostu przeciętne i brakuje im ilustracji.

Ale jeżeli chodzi o grywalność i wpływ na podstawkę, to same plusy. Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Idealny balans pomiędzy losowością a interakcja dla bardziej "casualowego" grona. Czy to impreza, czy spotkanie rodzinne – gra zawsze gości na stole.

Bardzo ładne elementy gry, system przerzucania kości aby jednak wyrzucić tą jedną trójkę więcej i wyjść na prowadzenie, sprawia że jest dużo zwrotów akcji, śmiechu oraz re-grywalności. Sama mechanika potwora w Tokio który bije wszystkich a wszyscy jego, wprowadza ciekawy element strategii. Do tego jest wiele kart ulepszeń które potrafią w nieoczekiwanym momencie kompletnie zmienić obecny postać rzeczy.

Pozycja must-have dla fanów gier imprezowych jak i familijnych, ale osoba lubiąca mniej poważne strategie z elementem losowości też powinna się dobrze bawić.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra jest idealna ale tylko jeżeli prowadzi ją odpowiednia osoba. Wymaga ona wprawionego "moderatora" który potrafi wprowadzić małą atmosferkę grozy i niepewności w grupie, jednocześnie balansując szansę na zwycięstwo dla grup wilkołaków i mieszkańców wioski.

Wymaga również trochę kreatywności w tworzeniu talii do gry, bo chociaż zestaw zawiera mnóstwo różnych postaci, to zwykle gra która ma zbyt dużo specjalnych kart wpływa na naruszenie balansu między drużynami.

Ale na szczęście jest bardzo dobra instrukcja, która zawiera wiele "jak robić" i "jak nie robić" przy moderowaniu gry. Więc po krótkiej lekturze powinno się umieć prowadzić przynajmniej przeciętnie sesje Werewolfa.

Gra raczej dla grona które nie krępuje się, wczuwa się w klimat i lubi blefować.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dla fanów blefowania, czytania z mimiki twarzy kolegów i obieranie krótko-dystansowej strategii mającej zmylić przeciników odnośnie tego jaką kartę mamy jest to zdecydowanie must have.

Podobne w rozgrywce do rodziny Resistance/Bang ale ciesząca się jednak większą dynamiką rozgrywki. Taka idealna gra "na rozgrzewkę", lub po prostu jako przerywnik/gra imprezowa do pośmiania się z umiejętności blefu innych :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Ta gra była dla mnie wstępem w ambitne gry planszowe i muszę przyznać, że ustawiła poprzeczkę strasznie wysoko.

Sam fakt że można grać samemu kilkoma postaciami i dobrze się przy tym bawić jest ogromną zaletą, a jak dodamy do tego klimacik horrorowy Lovecrafta, bardzo fajny system podróżowania i "rozwiązywaniu zagadek przedwiecznych", wielka zmiana stylu gry zależnie od wyboru przedwiecznego, a JESZCZE do tego piękno wykonania kart, planszy i wszystkiego po za nudnie standardowymi koścmi. Testowałem na ludziach którzy nie czytali Lovecrafta, też mimo wszystko wciąga :) ... tutaj jest po prostu zasłużona 5.

Jeżeli chodzi o wady: w polskiej edycji wciąż na horyzoncie nie widać dodatku, który jest bardzo ważny aby uniknąć znudzenia powtarzającymi się kartami. Więc trzeba dwa razy się zastanowić czy by nie wybrać jednak angielskiej wersji. Następna "wada" dla niektórych graczy to trudny poziom gry, ale każdy fan Lovecrafta jednoznacznie stwierdzi że to jest właśnie esencją świetnej atmosfery gry. No i ostatnia wada to czas jaki trzeba poświęcić na zrozumienie dosyć złożonej instrukcji, wyjątków, przygotowanie planszy i kart do gry itd., więc jednak pozycja zdecydowanie dla cierpliwych a nie przeznaczona dla spotkań 'imprezowych'.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Kupiłem tą karciankę praktycznie na ślepo, bo przekonały mnie ślicznie wyglądające karty i ciekawy system rozgrywki i muszę przyznać że nie żałuje. FFG nie zawodzi oryginalnością w kazdym tytule i Star Wars w przeciwieństwie do innych znanych mi LCG jest o wiele wygodniejszy (przynajmniej dla początkującego gracza) ze względu większej klarowności w taliach i w miarę prostych zasad.

Polecam dla fanów Star Wars jak i karcianek, tylko trzeba się liczyć z tym że to LCG i aby poczuć prawdziwego ducha gry trzeba talie rozwijać o kolejne dodatki tudzież core sety.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo mi się podobają, karty w nich dobrze leżą, łatwo się tasuje i nie przyklejają się. Są nieco delikatne ale myślę że za tą cenę to i tak jest super. Polecam, kupowałem do AGoT LCG.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna i skomplikowana karcianka. Jedyne co mnie boli to średni balans talii core setu w potyczkach 1 na 1 i żeby ułozyć praktyczne talie przydałyby się core set x2. Ten problem jest o wiele mniej widoczny w grze na 3/4 graczy. Jednak jest to LCG i nie spodziewałem się zbyt dużo balansu od samej podstawki, więc jest i tak bardzo dobrze.

Ale mimo wszystko gra zarówno 1v1 jak i we 3/4 wciąga i ma bardzo fajny klimacik trzymający ducha książki/serialu. Polecam.