Maxpaynezzz - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Świetna, szybka i tania gra w małym opakowaniu. Zasady są banalnie proste - liczy się tylko spostrzegawczość i odrobina refleksu, więc mogą w to grać zarówno dorośli jak i dzieci.. Można grać od 2 osób, chociaż ta większa frajda zaczyna się od 3 graczy. Instrukcja oferuje 5 wariantów rozgrywki, chociaż jak ktoś chce to bez problemu może stworzyć zestaw zasad do własnych mini-gier. Jak dla mnie pozycja obowiązkowa, szczególnie z tak niską ceną.
Dobry, solidny produkt
Świetna gra towarzyska, której zasady są banalnie proste a rozgrywka bardzo szybka. Wymaga zapamiętywania i trochę kombinowania, szczególnie przy większej liczbie graczy.
Moim zdaniem niestety posiada 1 cechę, która zarówno stanowi wadę jak i zaletę - możliwość grania aż do 14 osób. Rzadko się zdarzają gry, w których może uczestniczyć jednocześnie tylu graczy, a tutaj im ich więcej tym rozrywka fajniejsza i ciekawsza, ale niestety drugą stroną medalu jest to, że przy tylu osobach rozgrywka zaczyna się dłużyć(co niekoniecznie musi stanowić problem), a gdy mamy tylko do 6 osób to już taka fajna nie jest.
Jeżeli macie grono 6+ osób żeby w to grać, to jak najbardziej polecam.
Dobry, solidny produkt
Bardzo fajny dodatek wprowadzający dodatkowe urozmaicenia i rywalizację pomiędzy graczami. Tak jak podstawa, największa frajda i zmiany ukazują się przy grze w przynajmniej 6 osób.
Do tego dobra modyfikacja odnośnie podziału złota na koniec rozgrywki.
Z wad bym powiedział, że bez liczenia na pomoc spekulanta czy geologa, czy też wzmożoną rywalizację pomiędzy zielonymi i niebieskimi kopaczami, to sabotażyści mają mniejsze szanse na sukces niż w podstawie, więc balans został nieco zachwiany.
Jak dla mnie ideał :)
Standardowe woreczki przydatne do przechowywania wszystkich luźnych elementów gier.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo fajny dodatek, ze względu na woreczek jest to prawdziwy must have dla graczy Carcassonne i sugerowany do nabycia jako pierwsze z rozszerzeń, które eliminuje późniejsze problemy z odmiennymi rewersami kafelków i ogólnie ułatwia i usprawniania dobieranie płytek.
Z najważniejszych zmian w grze to wprowadza fajne urozmaicenie w postaci figurki budowniczego, lekko modyfikującego sposób budowania zamków i dróg oraz dodaje trzy rodzaje zasobów, które wprowadzają odrobinkę dodatkowej negatywnej interakcji. No i do tego oczywiście 24 płytki terenu, z kształtami, których brak w podstawce.
W pakiecie dodatkowo znajduje się figurka świni przydatna dla farmerów, ale nie przepadam za tą zasadą, więc dla mnie jest mało użyteczna.
Jeśli o wady chodzi, to mimo, że nie jest tak źle, jak w przypadku innych dodatków, to stosunek ceny do ilości płytek i nowości w pudełku jest dość wysoki.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo fajna gra polegająca na drużynowym dokopaniu się do złota, lub też będąc tytułowym sabotażystą, przeszkadzanie w tym innym graczom, jak najlepiej maskując swoją rolę.
Mimo, że grać można niby od trzech osób, to prawdziwą frajdę daje przy 6-8 osobach. Masa śmiechu, podejrzeń, przyjaźni, dość często tylko chwilowych, a do tego szybkość rozgrywki, łatwość przyswojenia zasad i niska cena czynią z tej pozycji prawdziwy must have :)
Do tego dostępny jest dodatek, który modyfikuje co nieco zasady i urozmaica rozgrykę wprowadzając jeszcze więcej rywalizacji.
Jak dla mnie ideał :)
Jedna z moich ulubionych planszówek :)
Prostota zasad, wielka niepowtarzalność rozgrywek i szybkość partii czynią z niej świetną pozycję na różne okazje, imprezy czy spotkania rodzinne. Opanowanie co i jak zajmuje jakieś 2 minuty. Gra się równie fajnie w dwie jak i w pięć osób choć oczywiście im więcej tym trochę większa rywalizacja o miejsce i kafelki. Do tego mnogość dodatków (na pewno już ponad 10), modyfikujących istniejące lub wprowadzających nowe zasady i dostarczające kolejnych płytek pozwoli na wprowadzenie kolejnych powiewów świeżości do już i tak fajnej gry.
Jakbym miał się przyczepić to za wadę mógłbym uznać brak woreczka na kafelki (dodatek kupcy i budowniczowie) i znaczników pokazujących przekroczenie 50 punktów (dodatek karczmy i katedry).
Poza tym gra świetna :)
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobra gra, wymagająca odrobiny kombinowania, planowania i przewidywania działań i możliwości doboru kolejnych kart.
Prześliczne grafiki, ciekawy system rozgrywki i możliwość gry już od dwóch graczy. Mimo, że grę może cechować pewna powtarzalność, to naprawdę musi minąć sporo partii aby wkradła się ona do rozgrywki. Dodatkowo twórcy podzielili karty na 2 zestawy - 30 kart dla początkujących i dodatkowe 20 dla bardziej zaawansowanych (przede wszystkim z negatywną interakcją), co tym bardziej przedłuża świeżość gry. Rzeczywisty czas rozgrywki dla początkujących to bardziej 1,5h niż ta jedna godzina na pudełku, a z kolei dla doświadczonych nawet 3-4 graczy czas ten spokojnie może się zamknąć w 45 minutach. To gry wydano również 2 dodatki, które po opisie sądząc, wnoszą dodatkowe modyfikacje zasad i karty, dostarczając bonusowego powiewu świeżości. Ponad to wszystko, gra została bardzo solidnie wykonana, z drobnym tylko wyjątkiem, o którym poniżej.
Seasons niestety nie ustrzegło się kilku problemów. Poza kilkoma niedociągnięciami w instrukcji (2 akapity nie zostały przetłumaczone i są po francusku - errata do ściągnięcia), to największą bolączką jest słaby balans kart przy rozgrywce w 2 osoby. Oczywiście prostym sposobem jest nie używanie kilku kart, lecz autorzy w instrukcji takiej opcji nie przewidzieli. Jeśli o wykonanie chodzi, to drobną niewygodą może być rozmiar znaczników względem pól "toru kryształów" do oznaczania punktacji, już jeden znacznik jest dość sporawy w porównaniu do miejsca dla niego na planszy, a gdy trzeba tam postawić takie cztery to łatwo o pomyłkę lub przewrócenie "wieży" z tych znaczników. Ponadto wypraska przewidziana jest tylko dla kart bez zakoszulkowania. Ostatnim "na siłę wciskanym minusem" jest to, że bez przyswojenia sobie treści wszystkich kart (30 lub 50), to osoba grająca po raz pierwszy praktycznie nie ma szans na zwycięstwo z osobą już trochę doświadczoną, ale tak jest przy sporej ilości gier.
Podsumowując jest to świetna gra, która moim zdaniem w Rebelowej skali zasługuje na piątkę, a obniżenia jednego oczka można się w niej dopatrywać tylko gdyby miała być używana jedynie przez dwóch graczy, albo za każdym razem wciągając początkujących.
Jak dla mnie ideał :)
Oczywiście przydatne do przechowywania wszelkich luźnych elementów gier i zarazem tanie.
Świetna gra, w którą najchętniej będą się zagrywać fani rpgów, takich jak choćby z serii D&D. Produkt oddaje frajdę płynącą ze zdobywania skarbów i pokonywania potworów i oczywiście spędzania czasu w gronie znajomych. Zawarte w pakiecie dodatki potrafią wydłużać grę do kilku godzin, jeśli ma się tylko kilku towarzyszy do grania.
Do tego ogrom dodatków wprowadza jeszcze więcej zabawy.
Z drugiej strony jednak osoby nigdy nie mające styczności z papierowymi czy też komputerowymi rpgami mogą nie być aż tak zachwycone, a ponadto gra wymaga umiejętności dość szybkiego liczenia (co prawda tylko dodawanie i odejmowanie w zakresie do 30), co może niektórych zniechęcić, czy to najstarszych czy też najmłodszych potencjalnych graczy.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra na wszelakie imprezy i spotkania towarzyskie. Łatwość dodawania własnych haseł, pozwala przedłużać rozgrywkę w nieskończoność i pominąć problem nauczenia się wszystkich haseł przez graczy. Bardzo przyjazna i przystępna dla osób w każdym wieku, a odrobinkę modyfikując zasady można nawet grać w dwie osoby (choć to oczywiście nie to samo co w grupie). Moim zdaniem jest to gra warta polecenia każdemu.
Bardzo dobry dodatek, ale raczej przyswajalny dla graczy posiadający co nieco doświadczenia w podstawce. W rzeczywistości wprowadza on tyle nowych zasad i zawartości, że z podstawą łączy go tylko plansza, podstawowe surowce i zasady budowy i rozbudowy osad. Wbrew temu co napisano w podstawowych informacjach, ogrom rozszerzenia i mnogość jego zasad wydłuża rozgrywkę do około 2 godzin, a przy pierwszych partiach nawet i do 3h. Niemniej jednak dodatek jest świetny i znacząco uatrakcyjnia wersję bazową gry.
Świetna gra strategiczna, ale wymagająca sporo taktycznego myślenia, szczególnie na początku rozgrywki przy zakładaniu początkowych osad, dlatego nie polecałbym jej tak bardzo najmłodszym. Bardzo wiele elementów zależnych od losowości, przez co każda partia będzie odrobinę inną, dając szansę na zwycięstwo nawet teoretycznie najsłabiej rozlokowanym na planszy graczom. Czas gry bliższy 60 minutom lub nawet trochę ponad godzinkę, rozgrywki trwające 45 minut bądź mniej tylko w wypadku 3 doświadczonych graczy, podejmujących szybko decyzje i wiedzących dokładnie jakie mają możliwości i co mają zrobić.