Bartosz - recenzje

Dodatki do gry Arkham Horror są pozycją obowiązkową, ponieważ zdecydowanie urozmaicają grę. Dzięki nowym kartą, postaciom i umiejętnościom gra nie jest taka monotonna i liniowa. Przedmioty muzealne i lovecraftowe odniesienie do straszliwych faraonów nadają nowego klimatu grze. W każdym z dodatków czuć, że w mieście Arkham dzieje się coś nowego, jakieś nowe widmo grozy objawia się mieszkańcom i trzeba zaradzić by wielki przedwieczny nie spustoszył całego świata.
Polecam ten zakup jeżeli wersja podstawowa stała się już trochę nudna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dodatki do gry Arkham Horror są pozycją obowiązkową, ponieważ zdecydowanie urozmaicają grę. Dzięki nowym kartą, postaciom i umiejętnościom gra nie jest taka monotonna i liniowa. W każdym z dodatków czuć, że w mieście Arkham dzieje się coś nowego, jakieś nowe widmo grozy objawia się mieszkańcom i trzeba zaradzić by wielki przedwieczny nie spustoszył całego świata.
Polecam ten zakup jeżeli wersja podstawowa stała się już trochę nudna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Sabotażysta jest bardzo fajną grą imprezową, którą da się nauczyć w kilka sekund. Zdecydowanie wszystkim przypadnie do gustu. Idealna do wzięcia ją w jakąś podróż, w szczególności gdy jest więcej osób. Naprawdę przy Sabotażyście można się nieźle pośmiać a czasem troszkę pokłócić. Jedynym minusem tej gry może być to, iż czasem jest za mało sabotażystów i wygranie przez nich rozgrywki graniczy z cudem.
Podsumowując: szybka, imprezowa gra, którą jest sabotażysta powinna spodobać się wszystkim bez względu na wiek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Small World jest moim zdaniem jedną z najlepszych gier strategicznych.
Zasady są bardzo proste i przejrzyste. Po kilku grach dochodzi się już do niezłej wprawy i zaczyna się tworzyć określone strategię do poszczególnych ras i klas. W Small Worldzie przez całą rozgrywkę atakuje się któregoś z graczy, bądź broni przed jego ekspansją. Podtytuł: "w tej grze umrzesz ze śmiechu" moim zdaniem kompletnie nie pasuje, ponieważ zamiast kupy śmiechu odczuwa się tutaj wielką rywalizację.
Jeżeli gra się w tą grę w stałym gronie proponuję stworzyć sobie coś na wzór "ligi Small Worlda" w której można np. zliczać punkty z kilku gier i tworzyć tym samym ranking.
Gra jest naprawdę fantastyczna i spodoba się każdemu. Myślę, że jeżeli ktoś zaczyna swoje przygody z grami planszowymi, a chciałby zacząć od czegoś niezbyt skomplikowanego to Small World okaże się idealnym wyborem.
Polecam Serdecznie!!!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Rummikub jest fantastyczną grą dla całej rodziny.
Moim skromnym zdaniem jest dużo lepsza od scrabble. Gra wymaga od graczy spostrzegawczości i umiejętności szybkiego przestawiania płytek. Uważam, że Rummikub jest zdecydowanie lepszą wersją popularnego karcianego remika- dzięki możliwości przestawiania płytek ma się większą możliwość na zwycięstwo.
Szczególnie polecam tę grę osobą, które są spostrzegawcze.
Zasady są proste, rozgrywka szybka i przyjemna. Na pewno spodoba się ona każdemu w każdym wieku.
Serdecznie polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dixit Odyseja jest praktycznie identyczna ze swoją podstawową wersją z tym wyjątkiem, że można w nią pograć aż do 12 graczy! Idąc tym tropem chciałbym powtórzyć to co napisałem o jej podstawowej wersji:

Dixit to po prostu rewelacyjna gra dla wszystkich.
Gra jest fantastycznie wykonana, grafiki na kartach to po prostu jakaś magia. Zasady gry są bardzo proste, przez co można ją grać praktycznie z każdym bez względu na wiek. W Dixitcie na kilkadziesiąt minut zanurzamy się w krainie marzeń i fantazji, dzięki czemu gra staje się naprawdę wyjątkowa.
Jedynym minusem tej gry jest to, że grając w nią więcej raczej kojarzy się wszystkie karty na pamięć i należy wtedy zakupić dodatkowe karty, które do najtańszych nie należą.
Dixit to obowiązkowa pozycja dla każdego gracza. Zdecydowanie zachęcam do jej zakupu!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dixit to po prostu rewelacyjna gra dla wszystkich.
Gra jest fantastycznie wykonana, grafiki na kartach to po prostu jakaś magia. Zasady gry są bardzo proste, przez co można ją grać praktycznie z każdym bez względu na wiek. W Dixitcie na kilkadziesiąt minut zanurzamy się w krainie marzeń i fantazji, dzięki czemu gra staje się naprawdę wyjątkowa.
Jedynym minusem tej gry jest to, że grając w nią więcej raczej kojarzy się wszystkie karty na pamięć i należy wtedy zakupić dodatkowe karty, które do najtańszych nie należą.
Dixit to obowiązkowa pozycja dla każdego gracza. Zdecydowanie zachęcam do jej zakupu!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Edycja królewska to zdecydowanie lepszy odpowiednik swojego poprzednika. W tej wersji znajduje się zdecydowanie więcej możliwości na znokautowanie przeciwnika. Karty królewskie i karty specjalne mogą nieźle namieszać w naszej kalkulacji czy przeciwnik kłamie czy mówi prawdę, przez co rozgrywka jest nieco bardziej zaskakująca od swojego poprzednika.
Myślę, że decydując się na zakup którejś z wersji tej gry wybrałbym edycję królewską z tej racji, iż nie nudzi się ona tak szybko jak wersja podstawowa.
Zdecydowanie zachęcam do zakupu tej gry. Jest to chyba najlepsza imprezowa karcianka w jaką grałem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Tak jak napisała osoba poniżej, gra jest po prostu idealną grą do piwa i wszelkich spotkań towarzyskich. Zasady są niezwykle proste, podczas gry wszyscy się dobrze bawią i śmieją, można robić fajne zagrywki w tajemnym porozumieniu z innymi graczami rzucając karty na jedną osobę by przegrała. Karty są bardzo fajne narysowane i same obrazki są bardzo zabawne. Gra idealna na wszelki wypady: szybka, zabawna i zajmuje mało miejsca. Po kilku grach można dojść już do niezłej wprawy i bardzo długo można się bronić przed atakami przeciwników.
Serdecznie polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dzięki rozszerzeniu Sabotażysty uzyskujemy grą bardziej kompletną i zbalansowaną w porównaniu z wersją podstawową. Gra daje dużo więcej możliwości zdobycia złota, a nowe typy graczy powodują, iż gra nie ogranicza się tylko do tych "dobrych" i "złych". Myślę, że dodatek do sabotażysty powinien być pozycją obowiązkową, dzięki której gra staje się dużo bardziej rozbudowana i zabawna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra o Tron należy do jedynych z najlepszych gier strategicznych z którymi miałem do czynienia.
Mechanika gry jest bardzo fajna, zasady dosyć proste, chociaż na początku mogą być pewne problemy z ich zapamiętaniem.
Moim zdaniem GoT wymaga dużo myślenia, opracowywania strategii, knucia intryg i dokładnego zaplanowania kilku ruchów do przodu.
GoT jest grą mało losową, przez co z każdą kolejną grą można doskonalić swoje strategię. Jedyne elementy losowe, takie jak karty dzikich czy karty losów bitwy, mogą zniweczyć nawet najbardziej przemyślane strategię. Karty Westeros mogą również wiele namieszać na planszy, ale jest to zdecydowana zaleta tej gry. Licytacje o tory wpływów są chyba najważniejszym aspektem tej gry, dzięki temu, można uzyskać bardzo dużą przewagę nad przeciwnikiem np. powodując, iż zostaje on zmuszony zaczynać kolejkę po tobie.
Minusem tej gry jest to, że spełnia ona doskonale swoje funkcję jedynie przy graniu na 6 graczy. Przy innej liczbie rody, które mają łatwy dostęp do południowych krain, mają zdecydowaną przewagę i nieuważni gracze, którzy w porę nie zaczną reagować na południową ekspansję przeciwników, mogą w bardzo szybki sposób przyczynić się do ich zwycięstwa.
Ród Berathionów ma minimalną przewagą nad innymi graczami, w szczególności w grze na mniejszą ilość graczy.
Podsumowując uważam, że GoT jest bardzo fajną grą, którą mógłbym ocenić na 4,5. Myślę, że warto ją mieć na swojej półce w domu. Szczególnie polecam ją fanom książek oraz serialu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: