Wrubel - recenzje

Odrobinę zawiodłem się wykonaniu, znacznej wielkości pucha mieści w sobie zdecydowanie zbyt male zasłonki dla graczy które przynajmniej jak dla mnie utrudniają rozgrywkę. Pozostałe elementy gry są bardzo ładne. Przydało by się kilka zapasowych skarbów. Gra sama w sobie jest dość przeciętna jeżeli "odpalimy" ją w spokojniejszym towarzystwie, wymuszone negocjacje wymagają dużej interakcji i nie do końca ten model może każdemu dopowiadać. Fajnie na pewno gra się w rozrywkowej ekipie. Grając z maluchami trzeba dać im spore fory ;)


Dodatek typu "Must have" - znacznie zwiększa ilość kart w każdej z kategorii. Polecam zakup od razu z wersją podstawową, większa ilość kart sprawi iż nie opatrzymy się tak szybko z przedmiotami i klątwami, przez co biorą daną kartę w rękę nie będziemy mieli syndromu "o znowu karta z podstawki :(". Świetne nowe pomysły, znacznie poszerzające standardową zawartość gry.


Dodatek typu "Must have" - znacznie zwiększa ilość kart w każdej z kategorii. Polecam zakup od razu z wersją podstawową, większa ilość kart sprawi iż nie opatrzymy się tak szybko z przedmiotami i klątwami, przez co biorą daną kartę w rękę nie będziemy mieli syndromu "o znowu karta z podstawki :(". Świetne nowe pomysły, znacznie poszerzające standardową zawartość gry.


Fajna na duże większe spotkania towarzyskie. Masa zabawy i podkopywania najlepszych przyjaciół. Dobre rozwiązanie w którym rzucone klątwy działają w różnych sytuacjach jak przekazywanie laleczki voodoo czy też rzut kośćmi. Do gry warto od razu zainwestować w dodatek. Niestety mało popularny rozmiar kart dla tych którzy chcą zakoszulkować karty. Dostępne są tylko kiepskiej jakości koszulki Mayday .


Świetna gra z bardzo fajnym klimatem. Podczas rozgrywki czuje się odpowiedzialność za ludzi którzy zaufali przewodnikowi podczas trudnej drogi na szczyt. Fajne rozwiązania mechaniczne takie jak dwie różne talie ruchu i aklimatyzacji - łączone w trakcie rozgrywki ale z pewnymi konsekwencjami, mechanika obozów i ograniczenia miejsca w plecaku - czuć ryzyko wspinaczki, zmienne warunki pogodowe. Gra jest wymagająca i zmusza do kombinacji, co dla mnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Poziom trudności można dopasować na jeden z czterech sposobów - planszą, która jest dwustronna i kaflami pogody (dwa rodzaje). Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Must have dla często eksploatowanych diali.


Jak dla mnie ideał :)

Must have dla często eksploatowanych diali.


Ja jestem trochę zawiedziony - mimo że gra sprawia wspaniałe wrażenie wizualne to nie trafi do każdego.


Jak dla mnie ideał :)

Klasyka - super pozycja.

Regrywalna, łatwa, wciągająca.

Chwyci w każdym gronie.


Super maska. Noszę w zimę zamiast czapki. Od kiedy ją kupiłem i zakładam pies sąsiadów przestał mnie atakować i zyskałem nowych wyznawców. Są trochę nachalni gdy proszą o "złotóweczkę", ale mówią do mnie królu. Polecam - odmieniła moje życie.


Jeżeli znalazłeś to miejsce to znaczy że zajrzałeś w najmroczniejsze zakątki Rebela.

Świetne kapcie dla kogoś kto nie lubi obcinać paznokci.


Bardzo fajna gra logiczna. Traktuję ją jako odskocznię od planszówek, jako przerywnik albo kiedy mam ochotę pogłówkować.

Jeżeli się zdecydujesz to od razu na wersję Quatro.

Wykonanie jest ładne i robi bardzo estetyczne wrażenie.

Polecam.


Jeżeli nie chcesz mocno utrudniać podstawowej wersji gry a jedynie ją rozwinąć, to jest to dobry dodatek.

Dla fanów Arkham Horror - no cóż musisz mieć, trzeba zagryźć zęby i kupić.


Najlepszy mały dodatek. Czyni grę jeszcze trudniejszą. Mega klimatyczny. Akty sztuki potrafią tak nadać tempa że nawet przedwieczni nie spodziewają się tak szybkiego skopania tyłka graczom.

TRZEBA MIEĆ!!!


Wyśmienita, klimatyczna, wspaniała, mroczna, ogromna, za każdym razem ciekawa.

Gra potrafi skopać tyłek - trzeba zagrać.

Macki, macki , macki.

Dla fanów Cthulu - musisz.
Dla nie fanów Cthulu - zostań fanem Cthulu.


Gra jest taka sobie. Spodobało mi się wykonanie i klimat, ale im dłużej grasz tym więcej niedoróbek widzisz. Figurki mogły być lepiej pomyślane (główki).

Generalnie jest mało regrywalna, nudzi się po pewnym czasie. Aby wtopić się w tytuł potrzeba kilku partii.

No nie jest to gra dla każdego.
Takie 2,5/5


I to jest fajna gra.

Rozgrywka wymaga dostosowania taktyki do liczby graczy i losowanych towarów, przez co nie ma utartego schematu.

Karty mają ładne, zabawne grafiki oddające klimat rozgrywki.

Nie wierzcie w niską interakcję i losowość - jak można ocenić nisko losowość w grze w której dociąga się potasowane karty a towar losuje z puli zakrytych żetonów i interakcję jako niską skoro w grze chodzi o wyprzedzenie przeciwnika i wypchnięcie go z kolejki - trzeba chyba grać w to z kaktusem.


Fajna odmiana od podstawowej wersji Carcassonne. Warto kupić jako osobną grę lub jako uzupełnienie kolekcji podstawowej wersji. Gra jest samodzielna, lekko odmienna od pierwowzoru, fajna, ładna (złoto aż wylewa się z planszy), chętnie do niej wracam.

Wysoka losowość i interakcja - przez co duża regrywalność.

Nie kumam ludzi oceniających interakcję w Carcassonne jako niską - chyba sami ze sobą układają te kafelki.

Polecam - warto.


Tej gry mogą nie lubić tylko smutni ludzie którzy nie mają z kim w nią grać i albo siedzą przy jednoosobowych planszówkach dla których prowadzą statystyki swoich wyników, albo farmią expa w Tibi.

Gra jest ładniutka, przyjemna, szybka. Chętnie do niej wracam, nie nudzi się, cena nie zmusza do jedzenia tynku ze ściany do końca miesiąca. Spoko.


Ta gra robi imprezę. Super.

Wymaga spostrzegawczości, szybkości i refleksu.

PLUSY:
- wszystko

MINUSY:
- nie nadaje się dla grubasków którym ręce się kleją od pączka (wymaga ruchu ;) )

No te karty mogły by byś solidniejsze, no i jak dla mnie cena jest trochę wysoka.