Tchor - recenzje

Mafia w wersji Wilkołaczej. Jeśli grywasz i nie masz pomysłu na inną grę imprezową, śmiało możesz sięgnąć po tę pozycję - wzbogaca klasyczną mafię, zmienia jej motyw przewodni i nic nie tracisz na jakości rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jedna z najlepszych party games, chociaż z "party" ma niewiele wspólnego. Potrzebna miejscami spora wiedza, miejscami znajomość znajomych i trochę szczęścia. Miła odmiana w stosunku do innych gier tego gatunku.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dla fana HPL pozycja niestety obowiązkowa. Niestety, bo zasady dają w kość. Nie sposób nic zaplanować, bo wszystko się zmienia dosłownie co chwilę. Na plus niewątpliwie grafiki i w sumie proste zasady (przy czym w tym wypadku prostota jest jednocześnie jednym z największych minusów gry).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak sama nazwa wskazuje, Szczęść Boże jest grą o wydobywaniu węgla lub surowców węglopodobnych. Ciekawa mechanika i duża grywalność kontra szybkie poznanie mechanizmów zwiększających znacznie szanse na wygraną.
Marketingowo gra z racji tytułu może zostać przypadkowo zakupiona przez zwolenników rozgłośni toruńskiej czy innych pielgrzymkowiczów. Oby się nie zniechęcili (a może trafi do drugiego obiegu i nówki sztuki będą do nabycia w śmiesznych cenach?) Tak czy siak win-win situation.


A mnie jakoś gra nie przekonała. Na szczęście ma proste zasady i rozgrywka jest krótka, ale lepszych gier o takiej charakterystyce można znaleźć na pęczki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Od czegoś trzeba zacząć przygodę z grami planszowymi, sporo osób starszej daty zaczynały albo po prostu miały styk z Monopoly. Na dłuższą metę gra do bólu nudna. Rzuć, kup, zapłać, rzuć, wybuduj hotel, rzuć, zapłać i tak w kółko. Różne odmiany są tylko sposobem na wyciągnięcie pieniędzy od kolekcjonerów lub fanów aktualnej mody (Władca pierścieni, Star Wars, X-men i czego tam jeszcze nie było).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Od tego się kiedyś zaczynało :) Na szczęście gra pozostaje już jedynie w sferze wspomnień, bo, również na szczęście, przez te wszystkie lata wiele się w temacie gier zadziało. Zubożona wersja Monopoly, obok rodzimej Fortuny, stanowiła kiedyś jedyną alternatywę na rynku gier planszowych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Wysoko oceniana gra, która nie każdemu przypadnie do gustu. Pewną zaletą jest wersja solitaire, w której trzeba pokonać grę (zdobyć odpowiednią ilość punktów, która to ilość jest dosyć wymagająca i nieoczywista do zdobycia - przynajmniej na początku przygody z tą grą). Familijność wątpliwa, gdy wysyła się dzieci od razu do pracy, czy morduje zwierzątka, ale taki jest motyw przewodni i tyle.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Nieco przekombinowana gra oparta niestety w dużej mierze na losowości. Zdaje się, że powstała jakaś druga edycja, ale nie sposób znaleźć oficjalnej wzmianki na ten temat.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jeśli złapałeś bakcyla i nie wymieniasz co tydzień towarzystwa, powinieneś / powinnaś dokupić kolejne opowieści. Ciężko mówić o zmianie jakościowej - to po prostu kolejne zagadki do wyjaśnienia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobra gra na rozkręcenie przynudnawej imprezy. Bawi się praktycznie każdy, zwłaszcza po zastosowania płynnych substancji wspomagających.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobra zwłaszcza przed zaaplikowaniem procentów. Po aplikacji niestety ani aktywny gracz, ani tym bardziej współgracze nie są w stanie zapamiętać i wyłowić ewentualnych błędów. Jest zabawa, ale na krótkim dystansie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Złyyyy dodatek do złeeeej gry. Absolutnie obowiązkowa pozycja dla wszystkich kultystów. Tych dużych i tych małych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra niemal idealna, po którą często sięgam. Wiele możliwości wygranej, każda rozgrywka inna, nie sposób obrać jednego kursu na wygraną. Wracając do niemal - przydałaby się interakcja. Niby dodatki ją wprowadzają, ale to jeszcze nie to.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dobry zestaw dodatkowych kart skupionych wokół przejmowania planet innych graczy. Niby element interakcji, ale takiej trochę sztucznej. Na szczęście jest mnóstwo innych kart, które wzbogacają całą rozgrywkę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Jak widać prestiż albo się podoba, albo nie. Ja się przychylam do tych, którym nie przypadł do gustu. Rozgrywka się wydłuża, gmatwa i traci przez to płynność. Gra potrzebuje przede wszystkim pomysłu na interakcję, czego nadal brakuje.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Mniej wymagające Wysokie Napięcie, z uproszczoną mechaniką. Wiele analogii do pierwowzoru, bez uszczerbku dla satysfakcji z rozgrywki. Wolę jednak klasycznego Power Grida.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Chciałbym dodać link do zasad, ale nie widzę takiej opcji na tej stronie.
Może administrator dojrzy i dodaj opcję.


W sumie mapy mapami, próbują znowu urozmaicić rozgrywkę. Na plus pudełko na pochowanie map z poszczególnych rozszerzeń. Cena trochę odstrasza, zwłaszcza że płaci się za wspomniane pudełko niemal 50 zł.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Świetna gra ekonomiczna nie mająca zbyt wiele wspólnego z Power Gridem. Na szczęście pozostaje wysoka jakość rozgrywki znanej z klasycznego Wysokiego Napięcia. Zasoby jak i przestrzeń są ograniczone, trzeba sporo myśleć i planować, czyli to, co tygryski lubią najbardziej.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: