Alia - recenzje

Rewelacyjna "miodna" gra o prostej mechanice (zasady można wytłumaczyć w kilka minut) choć trzeba kombinować. W jednym pudełku dostajemy dwa warianty gry - klasyczny (familijny, dla graczy "wagi lekkiej") i ekspercki (dla bardziej wymagających). Pozycja szalenie regrywalna - nie tylko dlatego, że rozgrywka nie trwa długo (jakieś 45 min przy 4 osobach) ale i dlatego, że ma się ochotę zbudować miasto od nowa :)
Gra przepięknie wykonana (jak wszystkie gry Days of Wonder), niesamowicie kolorowe ilustracje i dobrej jakości elementy to duży plus, jeden mały minusik daję za zbyt cienkie pola budowy graczy. I jest to w zasadzie jedyny minus tej gry.
Na pewno warto mieć Quadropolis na półce - sprawdzi się zarówno w gronie niedzielnych graczy jak i w gronie "wyjadaczy" ;)


Grę oceniam na 4+/5 jako bardzo dobry, solidny produkt

Jeśli brać pod uwagę wykonanie to w zasadzie nie mam zastrzeżeń. Dobrej jakości plansza, dobrej jakości karty ze świetnymi ilustracjami (portrety magnatów) i dobrej jakości, drewniane piony. Nie ma się do czego przyczepić poza moim zdaniem lekko nieczytelną planszą. Mapa nie do końca czytelnie pokazuje jakie lenno przylega do jakiej prowincji, stąd przy pierwszej grze w kółko musieliśmy to sprawdzać w instrukcji. Poza tą małą uwagą wszystko inne stoi na wysokim poziomie - bardzo mi się podoba, że każda z kart postaci zawiera krótki opis każdego z magnatów, świetny pomysł. Szkoda, że karty wydarzeń też nie zawierają krótkiego rysu historycznego no ale zawsze można sięgnąć do książki ;)

Jeśli chodzi o rozgrywkę to gra jest głównie 'licytacyjna' tzn. używając wpływów swoich postaci "kupujemy" urzędy i prawa, z których potem czerpiemy korzyści dla swojej rodziny. I tu pojawia się dylemat - czy rezerwujemy siły na obronę RP czy skupiamy się na własnym bogactwie i celach :) Jeśli zbyt mało siły zarezerwujemy na obronę naszych granic to dochodzi do rozbioru, trzy rozbiory kończą grę przegraną wszystkich graczy, dlatego trzeba umiejętnie zarządzać swoimi kartami ;)
Wydawało mi się, że gry licytacyjne nie są moimi ulubionymi a jednak Magnaci dość często lądują u nas na stole.

Zasady są w zasadzie bardzo proste - do wytłumaczenia w 10 minut - a rozgrywka emocjonująca. W grze występuje losowość ale na dopuszczalnym poziomie, więc mi nie przeszkadza - może jednak irytować osoby, które losowości nie tolerują. Według mnie odrobina losowości jest zaletą jeśli gramy z osobami, które nie za często zasiadają do planszówek - mają wówczas jakieś szanse, że "wyjadaczom" pokrzyżują się plany :) Nie zgodzę się z zarzutami, że w grze nie można 'planować' - można tylko trzeba bacznie obserwować planszę i poczynania innych graczy żeby poznać ich preferencje i zamiary.

Moim zdaniem to gra dla graczy 'wagi lekkiej' lub początkujących - fajny tytuł na wciągnięcie kogoś w świat planszówek, zwłaszcza jeśli interesuje się historią.

Grałam w 2 i w 3 osoby, przy dwóch częściej pojawiały nam się rozbiory ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo przyjemna gra familijna.

Jesteśmy podróżnikami podążającymi z Tokio do Edo (lub na odwrót), po drodze możemy odwiedzać wioski, świątynie, gospody, spotykamy innych podróżników lub relaksujemy się w gorących źródłach. Naszym zadaniem jest wyciągnąć jak najwięcej (punktów) z tej podróży.

Tokaido to prosta (zasady do wytłumaczenia w 10 minut), przyjemna dla oka i bez negatywnej interakcji gra.
Dla lubiących "mózgożerne" tytuły może okazać się trochę zbyt trywialna (choć myśleć i planować trzeba), zatem polecam ją jako dobrą grę na rozgrzewkę lub zakończenie wieczoru. Ciekawa mechanika: ruch należy zawsze do ostatniego pionka na planszy - powoduje, że całkiem łatwo może dojść do sytuacji, w której ktoś ma 3 ruchy pod rząd a inni czekają 3 kolejki.
W grze występuje losowość jednak można ją zminimalizować poprzez dobranie odpowiedniej strategii, dodatkowo każdy podróżnik ma swoje unikalne cechy, które może wykorzystywać na szlaku.

Jeśli chodzi o wykonanie to oceniam je na 5: dobre gatunkowo materiały, prześliczne ilustracje i odpowiednio dobrana kolorystyka powodują, że można osiągnąć ZEN od samego przyglądania się elementom :)

Grę oceniam na 4+ w 5-stopniowej skali bo świetnie mnie relaksuje.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Przepiękna.. zanim rozpoczęliśmy rozgrywkę - wszyscy przez kilka chwil podziwiali elementy. A te wykonane są z bardzo dużą precyzją. Za wykonanie gra powinna dostać 5+.

Instrukcja napisana przejrzyście, ładna, kolorowa (jak i sama gra) ale... są w niej błędy typu: "panda może przemieścić się przez TE pole". Po pierwszym zachwycie przepięknie ilustrowaną instrukcją - ręce mi opadły. Coś takiego jest niedopuszczalne w "oficjalnie wydanej" instrukcji. Przecież zaimki muszą co do rodzaju, liczby i przypadka być zgodne z tym, co jest przez nie wskazywane. Pole jest rodzaju nijakiego - a zatem TO pole.

Co do samej gry to jest ona baaardzo "miodna". Zasady są na tyle proste, że już po pierwszej rundzie początkujący nie potrzebują pomocy. Jest to zatem przepięknie wydana familijna gra w klimacie azjatyckim, do której mogą zasiąść starsze dzieci w towarzystwie dorosłych, jak i sami dorośli ;)

Być może dla zawodników wagi ciężkiej rozgrywka będzie zbyt banalna - nadal jednak polecam tę pozycję wszystkim, którzy mają ochotę zagrać sobie w coś lżejszego i bardzo pozytywnego (choć negatywna interakcja też występuje).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla dzieciaków to 5/5 :)
Powoli wkręcam syna w planszówki. Jest jednak jeszcze zbyt mały (prawie 6 lat) na większość ciekawych tytułów - szukałam czegoś 'ambitniejszego' niż chińczyk czy grzybobranie i ta edycja Carcassonne była strzałem w 10.
Synowi bardzo podobał się pomysł "tworzenia" miasteczka, łączenia dróg, ustawiania pionków dzieci etc. Za każdym razem miasto wygląda trochę inaczej, więc gra się nie nudzi. Młodsze dzieci mogą tę grę traktować jako rodzaj puzzli, starsze zaczynają stosować jakieś tam swoje strategie, może się nawet pojawić lekka negatywna interakcja (blokowanie innych graczy).
Najlepiej gra się kiedy jest komplet graczy, ale we 2 też można się dobrze bawić. Wykonanie bez zastrzeżeń.
Reasumując - gorąco polecam młodszym dzieciom jako wstęp do świata planszówek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Grałam kilka razy u znajomych, swojego egzemplarza nie posiadam i raczej nie kupię (chyba, że przy jakiejś mega-przecenie), grę oceniam na 3+/5

Wykonanie przyzwoite, z dobrej jakości materiałów, grafiki to rzecz gustu - mnie nie zachwyciły ale też nie zraziły.
Zasady można wytłumaczyć w 5 minut, sama rozgrywka też w miarę szybko idzie jest to zatem dobra gra na "rozgrzewkę" lub na zakończenie wieczoru.
Jak dla mnie gra nie ma jednak "klimatu" - lubię gry klimatyczne a tu żadnego nie wyczuwam, gra nie ma zupełnie żadnej fabuły - za każdym razem czuję się jakbym układała jakiegoś bardziej zaawansowanego pasjansa.
Grało mi się przyjemnie jednak bez rewelacji. Plusem jest to, że gra nie zajmuje dużo miejsca - można ją sobie zatem zabrać gdzieś na biwak jako grę "podróżną".


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dla mnie 5/5 :) genialna gra imprezowa, która często ląduje u nas na stole jeśli chcemy się pośmiać, nie mamy ochoty na nic "mózgożernego" lub jeśli razem z nami są osoby, które nie przepadają za typowymi planszówkami. Zasady do wytłumaczenia w 3 minuty, zabawa na długi czas. Wykonanie bardzo solidne, przepiękne ilustracje z mnóstwem detali, które rodzą przeróżne skojarzenia.
Ja posiadam Dixit Odyssey, natomiast znajomi pierwszego Dixita. Jeśli ktoś nie ma jeszcze żadnej "podstawki" i zastanawia się, którą kupić to polecam Odyssey, który:
1. daje możliwość gry w większym gronie (aż do 12 osób), 2. ma lepszy tor punktacji i bardziej intuicyjny sposób punktowania 3. ma wypraskę, w której od razu przewidziano miejsce na 2 dodatkowe talie.
Maleńkim minusem może być fakt, że jeśli ktoś gra dużo w tym samym gronie, to karty mogą się lekko "opatrzeć" i wówczas zachodzi potrzeba zakupienia dodatków. Wydaje mi się jednak, że warto bo każda talia jest przepiękna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Przepięknie (i z dobrej jakości materiałów) wydana gra: duża dbałość o detale, śliczne ilustracje.. Dodatkowo cała fabuła oparta na faktach - także postaci w grze są postaciami historycznymi, które faktycznie brały udział w ekspedycji. Lubię takie "smaczki" zatem nabyłam czym prędzej tę grę i się nie zawiodłam.
Zasady są dość proste, jest natomiast sporo kombinowania - co może odstraszać nieco 'niedzielnych graczy'. Trzeba dokładnie przemyśleć każdy krok i zaplanować sobie strategię.
Instrukcja napisana dość przejrzyście choć w pewnych kwestiach musiałam wspomóc się filmikiem z YT bo wydawały mi się niejasne :)
Polecam wszystkim bo gra jest bardzo klimatyczna.

plusy:
+ przepiękne wydanie (jakość, dbałość o detale i grafika)
+ gra oparta na faktach, ciekawa historia
+ dobrze wyważone elementy losowości (tzn. generalnie największy wpływ ma planowanie ale pewne losowe zdarzenia mogą plany zburzyć)

minusy:
- ilość elementów i złożoność zasad może przerażać początkujących graczy

moja ocena to 5 w 5-stopniowej skali :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra familijna i tzw. 'must have' dla wszystkich fanów Małego Księcia.
Póki co grałam tylko w 2 osoby z moim prawie 6-letnim synem. Pomimo tego, że na pudełku napisane jest, że gra od lat 8 - mój syn radził sobie całkiem dobrze. Od trzeciej-czwartej partii zaczął nawet stosować jakieś tam swoje strategie i zaczął kombinować (wcześniej układał planety tak żeby mu się podobały a nie "punktowały") :)
Wykonanie także na medal. Kafle wykonane są solidnie, z grubego kartonu, grafiki przepiękne a instrukcja napisana przejrzyście.
Rozgrywka 2 osobowa zajmuje około 15-20 minut.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo ciekawa gra edukacyjna. Grałam z moim 5 letnim synem - fanem serialu o tym samym tytule - i był on nią zachwycony. Gra jest bardzo prosta - taki edukacyjny "Chińczyk" z dodatkowymi elementami - ale to akurat uważam za zaletę.
Syn szybko złapał zasady gry, a że dopiero raczkuje w świecie planszówek to cieszy go przesuwanie pionka po planszy i taki system/mechanizm nam odpowiada. Bardzo podobała mu się część "quizowa" i nie mógł się doczekać momentu, kiedy będzie mógł odpowiedzieć na jakieś pytanie. Nie miał jeszcze odwagi żeby wyciągać karty ze stosu "trudne pytanie", więc wybierał tylko te proste. Pytań jest mnóstwo, więc na pewno długo się nie powtórzą - a nawet jeżeli tak się stanie, to celem gry jest edukacja i rzecz dwa razy powtórzona dłużej zostanie w pamięci ;)
Jeśli chodzi o wykonanie gry to nie mam zastrzeżeń, wszystkie elementy wykonane są porządnie, z grubego kartonu i na pewno przeżyją niejedną rozgrywkę. Brakuje mi tylko jakichś przegródek w pudełku żeby poukładać żetony i karty. Co prawda producent dołączył woreczki strunowe ale jednak przegródki są wygodniejsze.
Reasumując - polecam jako miłą i prostą grę familijną, która uczy bawiąc. Do mojego egzemplarza dołączona była też płytka z 4 odcinkami serialu, zdecydowanie polecam jednak obejrzeć cały serial - wówczas film i gra świetnie się uzupełniają.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo lubię pirackie klimaty, dlatego ta gra świetnie mi pasuje.

Jeśli chodzi o wykonanie to gra jest przepięknie wydana, duża gruba i kolorowa plansza, żetony, pionki i karty - wszystko przepięknie wydane z materiałów wysokiej jakości.. jednym słowem dzieło sztuki :)

Gra jest bardzo przyjemna i lekka w odbiorze. Może jest w niej trochę mało możliwości ale i tak jest bardzo zabawna i wciągająca. jestem już po kilku partiach i nadal mam ochotę w nią grać

ahoj!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: