Maciej C. - recenzje
Dobry, solidny produkt
Dziecku się podoba a to najważniejsze. Niby menory ale jednak malutki zalążek kooperacji jest i fajnie.
W porządku, bez rewelacji
To ocena wstępna, bo niestety wypraska jest mizernej jakości i dziecko już po przygotowaniu gry wolało porobić coś innego ;) Skrzynki fajne ale przy tej jakości wypraski wszystkie ich elementy się rozwarstwiły i pozostawiły złe wrażenie. Również kilka żetonów się trochę podarło. Karty ładne. Sensu dodatku przeznaczonego do innej gry nie widzę i nie rozumiem. Zobaczymy jak z samą grą, ale to oceni córka.
Mi nie przypadła do gustu - wygląda fajnie, sporo drzew pewnie ścięto przy produkcji, jednak sama gra jest dość nudna i powtarzalna, nawet z nowymi budynkami z dodatku. Czegoś tu zabrakło niestety...
4/10
Prosta i szybka gra, do której byłem sceptycznie nastawiony, obecnie uznaję ją za całkiem fajny przerywnik dla par.
Na plus zaliczyć można zarządzanie punktami zwycięstwa, którymi jednocześnie płacimy w grze. Na minus, niewielka interakcja (za którą uznać można podbieranie sobie kafelków, czy to na torze, czy dokoła planszy) i po czasie spora powtarzalność (ściganie się po kafle z największą ilością guzików i 7x7).
Mogłaby też zajmować mniej miejsca.
Sympatyczna i lekka, ale za żadne arcydzieło uznać jej nie mogę. Pewnie będziemy sięgać po nią od czasu do czasu (zwłaszcza mając owego czasu niewiele).
6/10
W porządku, bez rewelacji
Nie nadaje się dla osób dopiero zaczynających przygodę z grami fabularnymi, bardzo sucha mechanika bez grama dodatkowych wyjaśnień, czy przykładów.
Kupiłem sądząc, że będzie prościej mi wdrożyć na tej mechanice kogoś nowego, ale okazało się, że 300 stron Fate core znacznie lepiej spełniło tą rolę, niż kilka stron ulotki...
Cena jednak na tyle niska, że nie boli zakup a może za jakiś czas wykorzystam mechanikę do czegoś.
Dobry, solidny produkt
Zdecydowanie świetna kooperacja. Scenariusze trudne, ale poziom trudności różny w zależności od numeru scenariusza, więc początkujący nie zrażą się zupełnie do gry. Zasad trochę jest, elementów sporo i zdarzy się coś pominąć w trakcie rozgrywki - zwłaszcza przy pierwszych rozgrywkach.
Efekt lidera jest, bo tego nie da się znieść w żadnej grze kooperacyjnej i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Owszem, "mądrala" jest tu trochę mniej widoczny, bo każdy ma swój pomysł i każdy pomysł pozornie jest dobry, to jednak często scenariusz ma wymuszony wzorzec i zastosowanie się do niego gwarantuje wygraną, kwestia rozegrania kilku gier, by zrozumieć klucz. Zatem, jeśli mądrala będzie miał rację i odrobinę elokwencji, to przekona do swojej opcji pozostałych graczy i zapewne będzie jego racja dość oczywista i widoczna w skutkach.
Losowość nie zawsze przeszkadza, chociaż czasami potrafi zepsuć grę lub praktycznie zredukować ilość możliwych decyzji do podjęcia.
Gra dobra dla par i do piwa, wymaga czasu, trochę też trwa setup i poskładanie całości.
Technicznie wystarczy, że jedna osoba zna zasady, by bawić się dobrze w grupie - pozostali w połowie pierwszej partii zczają co i jak i z pomocą spokojnie będą się dobrze bawiły - to chyba przede wszystkim zasługa oprawy.
Samo wydanie ok, chociaż jak już ktoś wspomniał - dodanie klimatu figurkami nie zaszkodziłoby.
Mechanika sprawia, że poza domyślnymi scenariuszami można wymyślić własne, znaleźć nowe w necie LUB - wykorzystać robinsona jako podkładkę do sesji RPG :)
W porządku, bez rewelacji
Dla fanów pasjansa zdecydowanie na plus i śmiało mogą dodać 1 pkt do tej oceny, w przeciwnym wypadku można zapomnieć, że faktycznie gra się z drugą osobą. Przy szybszej grze irytuje trochę ciągłe przesuwanie kart.
W porządku, bez rewelacji
Prosta karcianka licytacyjna, ale takie zapewne było założenie - zasady szybko przyswajalne i przez 3- i 80-latka. Daje pewne możliwości strategii, ale z racji losowości będą partie lepsze i gorsze. Zdecydowanie dobra, jako prosta gra rodzinna do kawy i ciacha.
Dobry, solidny produkt
Nie jestem zwolennikiem gier kooperacyjnych. Jak wielu, tak i mnie odrzuca efekt lidera i brak emocji związany z rywalizacją o zwycięstwo. Chciałem jednak kupić grę, nad którą będę mógł bezstresowo posiedzieć z partnerką, która to nie przepada za negatywną interakcją w grach. Robinson zauroczył mnie klimatem. Zakupu nie żałuję. Zdążyliśmy już rozegrać kilkukrotnie pierwszy scenariusz i parę rzeczy o samej grze mogę już obiektywnie powiedzieć. Nadal jednak wiele przede mną.
Pudło jest ciężkie - zawartość ogromna i świetnie wykonana. Czuć klimat. Po pierwszych rozgrywkach wiem już, że wokół gry narosło trochę mitów, które można usłyszeć choćby w recenzjach i opiniach innych. Setup nie jest tragiczny - jeśli wszystko będzie posegregowane do osobnych woreczków, czy pojemników, to rozłożenie zajmuje 5-10min. Złożenie gry to już 15min w pojedynkę.
Po pierwsze instrukcja - nie wiem jak wyglądała pierwotna wersja, ale obecna w tej edycji jest bez zarzutu - czytelna, prosta do zrozumienia - jedno uważne odczytanie i zerkanie do niej przy pierwszej grze wystarczy, by swobodnie grać dalej od czasu do czasu sprawdzając tylko żetony, czy działanie przedmiotów, które po prostu trzeba naturalnie przyswoić.
Po drugie, pierwszy scenariusz, to tylko wprowadzenie do gry i grając we dwie osoby z pomocą Piętaszka, można wygrać bez większych problemów - chyba, że wybitnie nie przypasują przedmioty i pogoda. Jednak w ciągu 2-3 partii scenariusz będzie wygrany.
Po trzecie - nie wiem jak wygląda sprawa z efektem lidera, ale myślę, że ciężko tutaj będzie się komuś przebić - co gracz, to inny pomysł na wykorzystanie akcji - dyskusje bywają zażarte i długie a każdy pomysł tak naprawdę jest warty rozpatrzenia :)
Począwszy od drugiego scenariusza zaczyna się już właściwa gra, która stanowi wyzwanie i tutaj wygrana nie jest już tak prosta. Wyspy stają się groźniejsze i łatwiej o śmierć.
Na mnie i partnerce Robinson zrobił bardzo dobre wrażenie - pierwsza gra kooperacyjna, która sprawiła, że chcę zagrać w nią kolejny raz. Dodatek kupię każdy na 100%.
Szczerze polecam - chyba, że totalnie nie tolerujesz gier kooperacyjnych, bo o ile same dyskusje nad akcjami są emocjonujące, tak sama gra, tętna nie przyspieszy.
Dobry, solidny produkt
Bardzo dobra gra dla par. Ładnie wykonana, świetne grafiki, choć gra, moim zdaniem, lepiej prezentowałaby się z poważniejszym podejściem do tematu (graficznym).
Można pokombinować, rozgrywka nie męczy. Zasady dość proste, choć instrukcja mogłaby być lepsza. Boli jedynie rozmiar tej gry na stole - mimo posiadania dużego stołu, obawiam się, że po jego rozłożeniu i tak w cztery osoby grałoby się niewygodnie... trzeba to koniecznie wziąć pod uwagę przy zakupie.
Gra idealna dla par, nawet jeśli kobieta nie przepada za planszówkami. Negatywna interakcja praktycznie nie istnieje - dla mnie to wada, dla partnerki duża zaleta :)
Jako grę dla par - szczerze polecam.
Prosta, szybka i przyjemna. Daje dużo frajdy jako przerywnik między poważniejszymi tytułami. Świetna, jako gra do plecaka, np. na wakacje. Zdecydowanie do pogrania w większym gronie.
W porządku, bez rewelacji
Dobra jako gra rodzinna. Gra w 4 osoby jest szybka, prosta i przyjemna. Wówczas nie wymaga większego wysiłku umysłowego. Na dwóch graczy można trochę pokombinować faktycznie, ale nadal to dość banalny produkt.
Grafika - rzecz gustu - według mojego, Hawana jest solidnie wykonana, ale brzydka. Rozumiem wybór brązu, ale można było dodać trochę więcej kolorów do elementów gry.
Jako gra rodzinna, całkiem przyjemna. Jako rozrywka dla bardziej zaawansowanych graczy się nie nadaje z powodu prostoty.
W porządku, bez rewelacji
O realizacji zamówienia się nie rozpiszę - bez problemów, szybko i solidnie - jak zawsze.
Sam mahjong co wielkością mnie nie zaskoczył ponieważ doczytałem wcześniej, że to wersja japońska a tam grają mniejszymi. Natomiast jakość wprawia w konsternację...
Całość sprawia wrażenie jakby przeleżała na magazynie te kilkanaście lat przynajmniej, folia w którą były owinięte klocki w niektórych miejscach przywarła i cieżko było się jej pozbyć, teczka przypomina apteczkę pierwszej pomocy sprzed paru lat i nie jest dobrze wykonana - już przy pierwszym otwarciu zauważyłem, że puścił kawałek szwu. Sądzę, że po paru partiach się zwyczajnie rozleci.
Zawartość.
Klocki są dobrze wykonane i ładne, liczmany, kości, to również stanowi slidny standard bez rewelacji. Wydaje mi się, że ten zestaw mógłby śmiało kosztować 100zł wówczas nie byłoby powodów do narzekań.
Instrukcja.
Rzuciłem ją gdzieś w kąt gdy tylko spojrzałem do środka, ponieważ do niczego się nie nadaje, to właściwie tylko broszurka dodana, żeby była. Jednakże zasady są łatwe do znalezienia w necie w postaci 24-stronicowego ebooka.
Grywalność.
Trzeba mieć czwórkę graczy i chyba nie ma bata, żeby to ominąć, jeśli chce się przyjemnie spędzić czas. Są zasady na 2 i 3 graczy ale jeśli myślisz o pograniu nawet wg swoich zasad z dziewczyną, to przed kupnem pokaż jej jakiekolwiek info o tej grze, bo nie będzie łatwo.
Ogólnie jest to wydanie tanie i trzeba to uwzględnić zanim się otworzy pudełko, zestaw moim zdaniem trochę za drogi, ale też widziałem droższe a gorszej jakości w necie, a te na prawdę ładne są od razu kilkaset złotych droższe a przecież główna przyjemność czerpana jest z samej gry a nie wyglądu jej elementów.
Na start chyba dobry zestaw, tym bardziej, że riichi mahjong jest łatwiejszy niż wersja hong-kong.