Maciej C.

Poznań

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

7 użytkowników

Zobacz wszystkich

Mi nie przypadła do gustu - wygląda fajnie, sporo drzew pewnie ścięto przy produkcji, jednak sama gra jest dość nudna i powtarzalna, nawet z nowymi budynkami z dodatku. Czegoś tu zabrakło niestety...

4/10


Prosta i szybka gra, do której byłem sceptycznie nastawiony, obecnie uznaję ją za całkiem fajny przerywnik dla par.

Na plus zaliczyć można zarządzanie punktami zwycięstwa, którymi jednocześnie płacimy w grze. Na minus, niewielka interakcja (za którą uznać można podbieranie sobie kafelków, czy to na torze, czy dokoła planszy) i po czasie spora powtarzalność (ściganie się po kafle z największą ilością guzików i 7x7).

Mogłaby też zajmować mniej miejsca.

Sympatyczna i lekka, ale za żadne arcydzieło uznać jej nie mogę. Pewnie będziemy sięgać po nią od czasu do czasu (zwłaszcza mając owego czasu niewiele).

6/10


W porządku, bez rewelacji

Nie nadaje się dla osób dopiero zaczynających przygodę z grami fabularnymi, bardzo sucha mechanika bez grama dodatkowych wyjaśnień, czy przykładów.

Kupiłem sądząc, że będzie prościej mi wdrożyć na tej mechanice kogoś nowego, ale okazało się, że 300 stron Fate core znacznie lepiej spełniło tą rolę, niż kilka stron ulotki...

Cena jednak na tyle niska, że nie boli zakup a może za jakiś czas wykorzystam mechanikę do czegoś.


Dobry, solidny produkt

Zdecydowanie świetna kooperacja. Scenariusze trudne, ale poziom trudności różny w zależności od numeru scenariusza, więc początkujący nie zrażą się zupełnie do gry. Zasad trochę jest, elementów sporo i zdarzy się coś pominąć w trakcie rozgrywki - zwłaszcza przy pierwszych rozgrywkach.

Efekt lidera jest, bo tego nie da się znieść w żadnej grze kooperacyjnej i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Owszem, "mądrala" jest tu trochę mniej widoczny, bo każdy ma swój pomysł i każdy pomysł pozornie jest dobry, to jednak często scenariusz ma wymuszony wzorzec i zastosowanie się do niego gwarantuje wygraną, kwestia rozegrania kilku gier, by zrozumieć klucz. Zatem, jeśli mądrala będzie miał rację i odrobinę elokwencji, to przekona do swojej opcji pozostałych graczy i zapewne będzie jego racja dość oczywista i widoczna w skutkach.

Losowość nie zawsze przeszkadza, chociaż czasami potrafi zepsuć grę lub praktycznie zredukować ilość możliwych decyzji do podjęcia.

Gra dobra dla par i do piwa, wymaga czasu, trochę też trwa setup i poskładanie całości.

Technicznie wystarczy, że jedna osoba zna zasady, by bawić się dobrze w grupie - pozostali w połowie pierwszej partii zczają co i jak i z pomocą spokojnie będą się dobrze bawiły - to chyba przede wszystkim zasługa oprawy.

Samo wydanie ok, chociaż jak już ktoś wspomniał - dodanie klimatu figurkami nie zaszkodziłoby.

Mechanika sprawia, że poza domyślnymi scenariuszami można wymyślić własne, znaleźć nowe w necie LUB - wykorzystać robinsona jako podkładkę do sesji RPG :)


W porządku, bez rewelacji

Dla fanów pasjansa zdecydowanie na plus i śmiało mogą dodać 1 pkt do tej oceny, w przeciwnym wypadku można zapomnieć, że faktycznie gra się z drugą osobą. Przy szybszej grze irytuje trochę ciągłe przesuwanie kart.


Metallum

Liczba recenzji: 5

Red5

Liczba recenzji: 19

Forstoper

Liczba recenzji: 58

Tomasch

Liczba recenzji: 30

Gravediggie

Liczba recenzji: 29

Qurax

Liczba recenzji: 6

Dokun

Liczba recenzji: 0