Alter - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
PIerwszy dodatek do Zewu Cthulhu siódmej edycji. Skierowany dla początkujących Strażników Tajemnic. Przepięknie wydany, do czego już nas przyzwyczaiło "nowe" Chaosium. Trudno mówić coś o scenariuszach, nie zdradzając ich treści, ale postaram się: klasyka z powiewem świeżości. Jasne, że to Cthulhu, jasne że powiew jak ze starego grobu, jasne że ocieka posoką i śluzem, ale przecież o to chodzi. Prawda? Ia!
Jak dla mnie ideał :)
Każdy z deków jest przyozdobiony ładnymi obrazkami, ale te schodzą na dalszy plan, gdyż grywalność tych czterech talii jest naprawdę spora.
Stosuję je jako dodatek do Pulp Cthulhu. Niezwykle uatrakcyjniają rozgrywkę, co prawda dodają elementu losowości, ale nie na tyle, by zmienić charakter rozgrywki. To wciąż stary dobry Cthulhu, tylko że teraz można wylosować sobie fobię lub manię, albo fizycznie podnieść broń upuszczoną przez własnoręcznie rozsmarowanego kultystę. Nie wspominając, o aspekcie edukacyjnym, kiedy niezorientowani mogą wreszcie zobaczyć co kryje się pod tajemniczymi hieroglifami .32. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Wcześniejszy podręcznik gracza miał 100 stron. Ten ma ponad trzysta. Co się zmieniło? Wszystko. Teraz jest lepiej, mroczniej, a zarazem bardziej kolorowo no i kreda i twarda oprawka. Informacje zawarte w tym tomie pozwolą nie tylko na stworzenie postaci, ale jeszcze lepsze zaznajomienie się z realiami, w jakich będzie ona grała, w jakich żyje. W dodatku wiele ciekawych materiałów na temat stowarzyszeń, które mogą pomagać takim szaleńcom, jak bohaterowie graczy,w prowadzeniu walki ze złem. Dopełnienie podstawki. Może nie nieodzowne, ale warto je mieć w swoim arsenale. No i tasiemka, która staje się znakiem rozpoznawczym tych podręczników!
Jak dla mnie ideał :)
Ekran Strażnika Tajemnic to po pierwsze narzędzie. Najwyższej jakości, jeśli chodzi o wykonanie. Najwyższej jakości, jeśli chodzi o zawartość. W dodatku, dostajemy jeszcze dwie w pełni grywalne przygody, gotowe do poprowadzenia, łącznie z mnóstwem pregenów i pomocy dla graczy. W dodatku mapy najważniejszych Lovecraftowskich miejsc, jak Arkham, Lovecraft Country i cały świat. Wszystko w kredzie i naprawdę ładnie przygotowane. Jedyny zgrzyt to karty postaci wydrukowane na kredzie. Który Strażnik Tajemnic da takie karty graczom? To jedyny mankament tego idealnego zestawu.
Jak dla mnie ideał :)
Przepięknie wydany podręcznik, zawierający największe bluźnierstwa świata Mitów Lovecrafta, poza tymi znajdującymi się w podręczniku głównym. W środku znajdziemy dwie pozycje, których poprzednie edycje zdążyły już obrosnąć mitem i kultem. Wszystko wydane na kredzie i w twardej oprawie, z tasiemką do zaznaczania stron. Książka, którą warto mieć tylko i wyłącznie ze względu na walory artystyczne!
Jak dla mnie ideał :)
Gra która szturmem wzięła nasz stół i serca. Nie spodziewałem się, że pomimo podobieństwa tematycznego do Horroru w Arkham, można to zrobić zdecydowanie bardziej przyjemnie i szybciej! Przepiękne elementy pozwalają nacieszyć oko, a specjalnie przygotowanie wnętrze pudełka gry, pozwala wszystko trzymać w porządku.
A tak poza tym...
+wygląd elementów i planszy
+szybki setup
+wymagająca rozgrywka
+porządek w pudełku z grą
-drobne błędy w instrukcji i na kartach
-kiedy ma się zakoszulkowane karty, nie pasują już do wnętrza pudełka
-za mali kultyści!
Gra dla doświadczonych i początkujących. Po prostu świetna.
Jak dla mnie ideał :)
Gra która szturmem wzięła nasz stół i serca. Nie spodziewałem się, że pomimo podobieństwa tematycznego do Horroru w Arkham, można to zrobić zdecydowanie bardziej przyjemnie i szybciej! Przepiękne elementy pozwalają nacieszyć oko, a specjalnie przygotowanie wnętrze pudełka gry, pozwala wszystko trzymać w porządku.
A tak poza tym...
+wygląd elementów i planszy
+szybki setup
+wymagająca rozgrywka
+porządek w pudełku z grą
-drobne błędy w instrukcji i na kartach
-kiedy ma się zakoszulkowane karty, nie pasują już do wnętrza pudełka
-za mali kultyści!
Gra dla doświadczonych i początkujących. Po prostu świetna.
Jak dla mnie ideał :)
Nowa edycja Zewu, pomimo że rodziła się w prawdziwie przedwiecznych bólach, nie zawodzi. Zarówno pod względem zawartości, jak i pod względem wyglądu, stanowi światową czołówkę, która może iść macka w mackę z wszelką konkurencją. Podręcznik owy jest wszystkim co tak naprawdę potrzebujemy do gry. Nic więcej, nic mniej. No poza paroma kostkami, kartami postaci i czymś do pisania. No tak. Gracze też by się przydali, by móc szaleć i umierać na oczach prowadzącego.
Zmiany w mechanice są logicznym rozwinięciem domowych zasad, które już dawno temu przyjęły się przy nie jednym stole, zatem nic tutaj naprawdę nowego nie wprowadzono. Wszystko jest jednak o wiele lepiej i przystępniej opisane, z mnóstwem przykładów wyjaśniających już i tak prostą mechanikę. Wszystko to daje nam produkt idealny. Gdyby maksymalna ocena wynosiła 6 a nie 5, dałbym 10!
Jak dla mnie ideał :)
Szalona gra kościana, dla fanów Lovecraftowskij klimatów spod znaku FFG, prostej rozgrywki, ładnych elementów gier i dużej losowości. Szczególnie fajna do rozgrywki solo (moim zdaniem). Jeśli masz wśród znajomych kogoś, kto ma szczęście w miłości, nie graj z nim, bo na pewno przegracie.
A tak na poważnie...
+ładne elementy
+mało miejsca na stole
+szybki setup
+klimat
+super do rozgrywek solo
-duża losowość (dla niektórych)
-podstawka za prosta (dopiero dodatki podnoszą poziom trudności)
-tokeny mogłyby być odrobinę większe
-przy większej ilości graczy może się nudzić
A jakby ktoś jeszcze użył do niej figurek z Posiadłości Szaleństwa, bądź Horroru w Arkham! Szaleństwo i ambient!
Dobry, solidny produkt
Przepiękne kości, które oczekują na start prowadzenia tej kampanii w mojej grupie. Nic więcej, nic mniej. Piękne kostki! Niosące śmierć, szaleństwo i argh...
Dobry, solidny produkt
Jeśli chcesz bawić się mocniej w Krainy Snów, no to ta seria dodatków jest dla Ciebie, a w szczególności ten, gdzie można znaleźć takie perełki, których bodajże nawet w starej edycji nie było!
Polecam, a i cena przystępna!
Jak dla mnie ideał :)
Przedwieczny Horror w pluszu!
Jako prezent idealny!