Jakub - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Solidny dodatek o chaosie. Jeszcze się w pełni w niego nie wczytałem ale nawet po pobieżnym przejrzeniu widać, że jest wyczerpujący i uwzględnia wiele aspektów samego chaosu a nawet czynników istotnych z nim związanych.
Jest też przeogromna tabela mutacji, przydatna zarówno dla tych co lubią rzucać jak i jako obszerne źródło pomysłów i inspiracji do tworzenia własnych pokręconych sług chaosu.
Opisy magii chaosu, bogów i wszelkiego innego plugastwa, które normalnych mieszkańców Starego Świata przyprawiły by o obłęd.
UWAGA: należy uważać, żeby się nadmiernie nie zainspirować, u mnie jeden gracz wymiękł po sesji na, której spotkali wyznawców Slanesha.
Jak dla mnie ideał :)
Genialny pomysł na bestiariusz jakiego jeszcze nie było... albo przynajmniej ja nie widziałem. Opis wielu stworzeń oczami mieszkańców starego świata wywodzących się z różnych klas społecznych i/lub bardzo różnym poziomie inteligencji a nawet poczucia moralności.
Jak dla mnie pozostawia może minimalny głód co do ilości informacji (i ilości stron), ale generalnie uważam, że to ogromny postęp od czasów pierwszej edycji, której opis potworów mój kolega kiedyś podsumował "Ten potwór jest, silny, potężny, krwiożerczy i chaotyczny ale przede wszystkim baardzo, baaardzo głupi." :D
Myślę, że jest to pierwszy bestiariusz, który w niebezpośredni ale jednocześnie bardzo dobitny sposób ukazuje, że w potworach nie chodzi przede wszystkim o statystyki.
Jak dla mnie ideał :)
Kolejna edycja, choć w obecnej chwili właściwie poprzednia, bo jest już trzecia do kultowego jak dla mnie świata RPG. W porównaniu z pierwszą dużo ładniej wydany. Również wizja świata jest teraz wyraźniej zarysowana, ale przede wszystkim zasady zostały pozmieniane moim zdaniem na plus, co sprawia iż można swobodnie prowadzić młotka bez obaw, że po kilku przygodach bohaterowie staną się super przepakowani i nie do zabicia (jeśli ktoś pamięta te pierwszoedycyjne krasnoludy zaczynające grę z nadwagą i wytrzymałością 7? :P). Ponadto nowy system magii jest naprawdę interesujący, granie magiem ma już sens.
Pewnym minusem jest to, że sama podstawka traktuje po macoszemu takie tematy jak historia, opisy krain czy magii, ale za to w dodatkach jest to naprawdę solidnie opisane i niestety objętościowo z pewnością nie zmieściło by się w 1 książce.
Podsumowując
plusy
+ prosty, szybki, sensowny system rzucania kośćmi
+ wyjątkowy, mroczny Stary Świat łączący typowe fantasy z wynalazkami parowymi itp.
+ sentymenty z lat młodzieńczych
+ bardzo ciekawie rozwiązany system jak i uzasadnienie funkcjonowania magi
+ obszerne i dobrze zrobione dodatki opisujące szczegółowo wiele zagadnień dotyczących najważniejszych elementów świata
minus
- nieco zbyt pobieżnie potraktowane w podstawce niektóre zagadnienie
- seria została już zamknięta zanim wyszły wszystkie dodatki (na szczęście prawie wszystko jest, a to czego nie ma można wziąć z pierwszej albo trzeciej edycji) a niestety 3cia edycja ma już inny klimat (moim zdaniem pauperyzującym RPG) i jest robiona ewidentnie komercyjnie
Jak dla mnie ideał :)
Błyskawiczna dostawa, dobrze zapakowane jak zwykle w Rebelu. Woreczki świetnie nadają się do pakowania elementów różnych gier planszowych, których twórcy niestety nie zadbali o odpowiednie przegródki wewnątrz pudełka.
Jak dla mnie ideał :)
Błyskawiczna dostawa, dobrze zapakowane jak zwykle w Rebelu. Woreczki świetnie nadają się do pakowania elementów różnych gier planszowych, których twórcy niestety nie zadbali o odpowiednie przegródki wewnątrz pudełka.
Jak dla mnie ideał :)
Błyskawiczna dostawa, dobrze zapakowane jak zwykle w Rebelu. Woreczki świetnie nadają się do pakowania elementów różnych gier planszowych, których twórcy niestety nie zadbali o odpowiednie przegródki wewnątrz pudełka.
Jak dla mnie ideał :)
Świetny podręcznik o magii w starym świecie. Muszę przyznać, że to chyba najciekawszy pomysł na magię w systemie RPG z jakim się zetknąłem zaraz po Magu z serii Świata Mroku.
Dokładne i szczegółowe opisy 8 kolegiów magii łącznie z głównymi wydarzeniami w świecie, które jednakże przedstawione są tak, że MG może je wykorzystać jak mu się tylko spodoba.
Osobiście zmienił bym parę zaklęć czy efektów ubocznych magii ale to już kwestia prywatnych upodobań.
Gorąco polecam każdemu MG do Warhammera!
W porządku, bez rewelacji
Graliśmy parę razy głównie w 4 osoby. Jak dla mnie gra niestety zbyt losowa i zbyt statyczna. Niby się da w niej kombinować ale co zabawne głównie wygrywa koleżanka, która najłatwiej przystaje na różne targi nawet mniej korzystne dla niej i może przez to jest uważana za nieszkodliwą a kabzę sobie nabija. Za to ja z kolegą ciągle walczymy do ostatniej kropli krwi i każdy z nas na tym traci przez co później zostajemy finansowo z tyłu. Może w więcej niż 4 osoby robi się zabawniej gdy jest szersze grono potencjalnych nabywców.
W porządku, bez rewelacji
Daje 4 przy zastrzeżeniu, że nie dotyczy to grania w 3 osoby wtedy dał bym 3. Jak dla mnie gierka zbyt statyczna i zbyt losowa, przy czym zdani jesteśmy na chęć współpracy innych bez ich kooperacji często niewiele jesteśmy w stanie zrobić by odmienić swój los. Gierka w porządku ale nie zachwyca.