Jak dla mnie ideał :)
Solidny dodatek o chaosie. Jeszcze się w pełni w niego nie wczytałem ale nawet po pobieżnym przejrzeniu widać, że jest wyczerpujący i uwzględnia wiele aspektów samego chaosu a nawet czynników istotnych z nim związanych.
Jest też przeogromna tabela mutacji, przydatna zarówno dla tych co lubią rzucać jak i jako obszerne źródło pomysłów i inspiracji do tworzenia własnych pokręconych sług chaosu.
Opisy magii chaosu, bogów i wszelkiego innego plugastwa, które normalnych mieszkańców Starego Świata przyprawiły by o obłęd.
UWAGA: należy uważać, żeby się nadmiernie nie zainspirować, u mnie jeden gracz wymiękł po sesji na, której spotkali wyznawców Slanesha.
Jak dla mnie ideał :)
Genialny pomysł na bestiariusz jakiego jeszcze nie było... albo przynajmniej ja nie widziałem. Opis wielu stworzeń oczami mieszkańców starego świata wywodzących się z różnych klas społecznych i/lub bardzo różnym poziomie inteligencji a nawet poczucia moralności.
Jak dla mnie pozostawia może minimalny głód co do ilości informacji (i ilości stron), ale generalnie uważam, że to ogromny postęp od czasów pierwszej edycji, której opis potworów mój kolega kiedyś podsumował "Ten potwór jest, silny, potężny, krwiożerczy i chaotyczny ale przede wszystkim baardzo, baaardzo głupi." :D
Myślę, że jest to pierwszy bestiariusz, który w niebezpośredni ale jednocześnie bardzo dobitny sposób ukazuje, że w potworach nie chodzi przede wszystkim o statystyki.
Jak dla mnie ideał :)
Kolejna edycja, choć w obecnej chwili właściwie poprzednia, bo jest już trzecia do kultowego jak dla mnie świata RPG. W porównaniu z pierwszą dużo ładniej wydany. Również wizja świata jest teraz wyraźniej zarysowana, ale przede wszystkim zasady zostały pozmieniane moim zdaniem na plus, co sprawia iż można swobodnie prowadzić młotka bez obaw, że po kilku przygodach bohaterowie staną się super przepakowani i nie do zabicia (jeśli ktoś pamięta te pierwszoedycyjne krasnoludy zaczynające grę z nadwagą i wytrzymałością 7? :P). Ponadto nowy system magii jest naprawdę interesujący, granie magiem ma już sens.
Pewnym minusem jest to, że sama podstawka traktuje po macoszemu takie tematy jak historia, opisy krain czy magii, ale za to w dodatkach jest to naprawdę solidnie opisane i niestety objętościowo z pewnością nie zmieściło by się w 1 książce.
Podsumowując
plusy
+ prosty, szybki, sensowny system rzucania kośćmi
+ wyjątkowy, mroczny Stary Świat łączący typowe fantasy z wynalazkami parowymi itp.
+ sentymenty z lat młodzieńczych
+ bardzo ciekawie rozwiązany system jak i uzasadnienie funkcjonowania magi
+ obszerne i dobrze zrobione dodatki opisujące szczegółowo wiele zagadnień dotyczących najważniejszych elementów świata
minus
- nieco zbyt pobieżnie potraktowane w podstawce niektóre zagadnienie
- seria została już zamknięta zanim wyszły wszystkie dodatki (na szczęście prawie wszystko jest, a to czego nie ma można wziąć z pierwszej albo trzeciej edycji) a niestety 3cia edycja ma już inny klimat (moim zdaniem pauperyzującym RPG) i jest robiona ewidentnie komercyjnie
Jak dla mnie ideał :)
Błyskawiczna dostawa, dobrze zapakowane jak zwykle w Rebelu. Woreczki świetnie nadają się do pakowania elementów różnych gier planszowych, których twórcy niestety nie zadbali o odpowiednie przegródki wewnątrz pudełka.
Jak dla mnie ideał :)
Błyskawiczna dostawa, dobrze zapakowane jak zwykle w Rebelu. Woreczki świetnie nadają się do pakowania elementów różnych gier planszowych, których twórcy niestety nie zadbali o odpowiednie przegródki wewnątrz pudełka.