Karagot - recenzje

7 minut na budowanie świata to istne szaleństwo ale i świetna zabawa. Gra jest niezwykle prosta w zasadach i przypomina z lekka galaxy trucker w którym rozgrywka sie ogranicza tylko do budowania. Szybka rozgrywka pozwala na duzo zabawy w gronie calej rodziny.


Dobry, solidny produkt

Prosty mechanizm przekazywania kart i powolnego budowania imperiów. Punktowanie na różne sposoby powoduje że można każdą rozgrywkę rozegrać inaczej. Oczywiście są tu strategie wygrywajace które trzeba uniemozliwiac by inni mieli okazje je wykonywać, także zaawansowani gracze skupiaja sie podczas rozgrywki na blokowaniu zagrywania przez innych odpowiednich kombinacj kart.


Prosta rozgrywka w przeciąganie liny pomiędzy graczami którzy próbują ugrać jak najwięcej. Zróżnicowanie drużyn, różne rozgrywki oraz umiejętnosci graczy dają odczuć rozgrywki tego brutalnego sportu. Każda drużyna ma swój charakter który warto wykorzystać by pokonać innych w walce o puchar


Podobnie jak w Na chwałę rzymu karty można tu wykorzystać na trzy sposoby, ale rozgrywka jest tu znacznie bardziej wymagająca. Potężna ikonografia daje równiepotężne możliwości strategii rozgrywki i punktowania. Dodatkowej pikanteri nadaje fakt że każda frakcja jest inna. Zdecydowanie 51 to moja ulubiona karcianka którą trzeba spróbować


W grze mamy ciekawe wykorzystanie kart zarówno jako materiałów, ról i budowli dlatego trzeba bardzo dobrze zarządzać kartami. Rozgrywka nie jest powtarzalna a balans jest naprawde swietny.


Niektórzy zarzucają grze dużą losowość i to że mimo dużej przewagi nagle któryś gracz może awansować kilka epok. Jednak w wielu przypadkach takie awansy sa wynikiem nieuwagi reszty graczy. Dlatego trzeba tu grać bardzo zachowawczo by nie dać szansy innym graczom na zbyt duże skoki technologiczne. Osobiści bardzo podoba mi się mechanizm awansowania i tego że agresywne akcje powoduja czasami awans innych gracz. Zmusza to graczy do przemyślanej strategi i rozważnego wykorzystania takich akcji.


Przetwarzać przetwarzać i jeszcze raz przetwarzać. Gra posiada setki żetonów więc jeśli kogoś przeraża ilośc elementów i kart to lepiej by nie tykał tego tytułu. Gra jest całkiem inna od Agricoli, rozgrywka jest zupełnie inna. Dużo dają tu różnorodne budynki które można wykorzystywać również u innych graczy, bardzo fajny mechanizm poszerzania włości oraz koła towarów powoduje że gra wymaga sporo kombinowania i przewidywania, warto także miec obrane strategie na poczatku i lekko je modyfikować w czasie rozgrywki. Ogólnie gra naprawdę świetna pośród eurogier i warta swojej ceny


Pierwsza rozgrywka zniechęciła mnie troche do gry, karty na pierwszy rzut oka wydają się mocno nieczytelne co powoduje że pierwsza rozgrywka nie jest zbyt wciągająca. Jednak warto dać drugą szanse, gra najlepiej sprawdza się na 4+ osoby gdyż wtedy na stole pojawia się wiele mikstur które można ważyć. Niestety w grze pojawiło się kilka błedów w nazwach eliksiró o których trzeba pamiętać albo wystarczy kierować się obrazkami. Ogólnie gra wypada całkiem nieźle jako chwiler gdy chcemy sobie trochę pokombinować i próbować się przeciwstawiać losowości.


Ciekawa gra o bardzo prostej i ciekawej mechanice, jedyne co jest podobne do cudów to przekazywanie sobie kart w kółko, czyli podobnie jak było to w City Tycoon. Punktowanie i budowanie sensownej stacji to coś zupełnie innego niż 7 cudów. Bardzo przyjemna i prosta gra idealna jako przerywnik.


Jak dla mnie ideał :)

Ponownie zielone paskudy w natarciu, tym razem rownie tanio ale rownie ciekawie.Kolejny raz szybkie ataki masa beda wskazane a poroszanie sie grupa pozwoli na ruch znacznie wiekszej liczby jednostek.


Jak dla mnie ideał :)

Po raz kolejny autrzy udowadniaja ze na planszy moze dziac sie jeszcze wiecej. Nowy mechanizm ulepszen oraz stacjonarne jednostki ktore moga byc leczone daja zupelnie inny wglad na rozgrywke.


Jak dla mnie ideał :)

Niesamowita talia dajaca swietne mozliwosci i zupelnie inne spojrzenie na jednostki. Osoby lubiace plastycznosc rozgrywki i stawiajace na szybkie zmiany strategi i dostosowywanie sie do sytuacji na planszy beda w swoim zywiole.


Dobry, solidny produkt

Talia trochę podobna do Swamp orcs, co prawda ruchy lodowcow daja duzo fajnych mozliwosci z murami to zdecydowanie ta talia to cos pomiedzy pierwsza talia Tundra Orcs a Swamp Orcs. Jednak to zdecydowanie pozycja obowizkowa dla fanów orków.


Jak dla mnie ideał :)

Swietny zestaw z genialna plansza, najlepiej zaczac przygode wlasnie od tego niego. Talie są naprawde genialne jak zawsze, wszystko swietnie wywazone, każda rozwgrywka niezwykle emocjonujaca. Zdecydowanie gra warta swej ceny idealna na dwie osoby. Najlepsza sposrod gier konfrontacyjnych z naprawde pomyslowym uzyciem kart


Dobry, solidny produkt

Bardzo dobry produkt wzbogacający rozgrywkę o nowe talie ale również scenariusze i dodający nowe jednostki do już istniejących talii. To nieprawdopodobne by dodatek wzbogacił każdy aspekt rozgrywki i dodał kilka nowych.


Dobry, solidny produkt

Proste zasady, idealnie opracowana gra z prześlicznymi elementami. Kto nie marzył by być jak Indiana Jones, teraz jest to możliwe, bardzo fajny pomysł na planszę i podzielenie rozgrywki na kilka etapów czyni tę grę niezwykle wciągającą i ciekawą, szczególnie dla gracza rodzinnego.


Raczej słaby

Cena promocyjna adekwatna do rozgrywki. Mimo że gra jest wykonana dośc porządnie rozgrywka jest tendencyjna a plansza pstrokata, ot zwykła gra familijna bez szału z zasadami które potrafią namieszać ludziom w głowach podczas tłumaczenia


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo, ale to bardzo dobry dodatek. Dodaje nowa kampanie, kilka nowych potworów całkiem nową talię a wszystko świetnie wykonane jak podstawka. Ten dodatek również wzbogaca rozgrywkę w podstawkę i dodaje wiele możliwości zarówno dla graczy jak i mrocznego władcy


Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra przygodowa, wrecz idealna. Genialnie dopracowane scenariusze i umiejętności postaci, wielka różnorodność rozgrywek oraz kilka trybów gry czyni z tej pozycji tytuł wręcz obowiązkowy dla każdego fana gier przygodowych.


W porządku, bez rewelacji

Familijny Feld któremu na całe szczęscie dałem szanse po kilku rozgrywkach. Gra początkowo mnie zniechęciła i gdyby nie fakt że jednej osobie się spodobała nie tknął bym jej więcej. Na całe szczęscie do niej powróciłem i musze przyznać że jest znacznie bardziej zjadliwa niż mi się wydawało. Jednak jeśli ktoś uwielbia suchary Felda dla zaawansowanych graczy, lepiej niech omija tą familijną pozycje