Kosiarz07 - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Bardzo fajne kubki - zarówno się sprawdzają w swoich funkcjach, jak i wyglądają profesjonalnie, czy to przy sesji RPG, czy przy klimatycznej planszówce.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak dla mnie - dużo przydatniejszy poradnik niż "Graj twardo" - zwłaszcza w naszym środowisku (ludzie wolą sesje mroczne niż heroiczne, o których głównie pisał Wick). Niby nic, co odkrywa Amerykę, ale pozwala sobie uporządkować trochę intuicyjnej wiedzy, no i dorzuca warte wykorzystania sztuczki. A wszystko ładnym stylem jednego z największych w Polsce fachowców od RPG.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Chyba najlepsza część kampanii.
Opis miasta - jak dla mnie może być.
Za to przygoda - bardzo elegancka, bez dziwnych fragmentów z pierwszej części. Przemyślana, dająca pole do popisu graczom, mająca kilka możliwości zakończenia - po prostu na poziomie dodatków do I edycji. Polecam.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Jak dla mnie: cudowna, idealnie dopracowana... i śmiertelnie nudna maszyna. Może, jako matematyk, mam za dużą niechęć do liczenia podczas odpoczynku (i kiedykolwiek, tak naprawdę ;) )? A może po prostu nie czuję ducha tej gry?

W każdym razie - pomysłowej mechanice i industrialnemu klimatowi wykonania nie mam nic do zarzucenia (choć rury do przesyłania prądu budzą trochę rozbawienia). Ciekawe koncepcje odzwierciedlające ekonomię (podaż i popyt na rynku surowców), interesujące licytacje, wspieranie zostających z tyłu, walka do ostatniej chwili...

Ale z drugiej strony jakoś to wyprane z emocji. Siedzę nad planszą. Liczę, liczę, liczę... Słyszę jak innym się mózgi grzeją. I wreszcie ktoś się pomyli w obliczeniach, potem drugi, a reszta równo wpada na metę i nawet nikomu już się nie chce policzyć elektro, które decydują o zwycięstwie. Raz na czas zagram, ale to nie mój klimat.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Opis Nuln i ogólny klimat - nawet bardzo dobry.

Sama przygoda - tu jestem skłonny się zgodzić z poprzednikami. Niby zakończenie kampanii, a próbowano tak to napisać, żeby można było to poprowadzić niezależnie. Ale co tam. Dość łatwo dało się posklejać i poprowadzić w całkiem ciekawy sposób.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Mocny dodatek. Jakoś może nie wciąga "czytelniczo", ale zarówno informacji sporo zawiera, jak i klimatycznym wykonaniem powala.
Warto przeczytać niewątpliwie.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Jakoś nie przepadam za tym systemem, ale uwspółcześnioną klasykę wypadało kupić.
W sumie, ani się nie zawiodłem, ani nie zachwyciłem.
Wykonany ładnie, klimatem aż ocieka. (nie mówię na razie o treści)
Mechanika poprawna, choć to akurat najmniej ważne.
Natomiast tak naprawdę do gry niemal konieczny jest któryś z dodatków, co napawa pewną irytacją. Sama podstawka dostarcza niezbyt wiele informacji o świecie.
No i dość ciężko się toto czyta - jak książkę telefoniczną raczej, niż opowieść o tajemniczym świecie.

Obawiam się też o wyszukiwanie koniecznych informacji - kruczków mechaniki jest trochę i nie zawsze intuicyjnie rozłożone po podręczniku.


Nie kupowałem tej gry, ale grałem kilka razy, więc czuję się uprawniony do wyrażenia zdania:

Generalnie sporo świetnej zabawy, wykonanie wydaje mi się całkiem niezłe (jak ma się równy stół), ale 120 zł za nową wersję kapsli raczej bym nie dał. Po prostu za taką cenę liczyłbym na więcej elementów lub na jakieś szczególnie innowacyjne reguły.

Ale jak ktoś musi grać w kapsle koniecznie ładnymi żetonami z plastikowymi bandami i ma 120 zł zbędne, to nie jest to najgorzej wydana kasa.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Wspaniała, naprawdę chyba najlepsza gra 2-osobowa z jaką się spotkałem (a kolekcja moich gier jest konkretna ;)). Przede wszystkim jest fantastycznie klimatyczna. Po drugie pięknie wykonana (choć z planszą i niektórymi znacznikami mogliby się bardziej postarać...). Mimo wszystko warta tej (wysokiej) ceny.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Aha, jeszcze jedno...promowanie "ostatnich" dobrze niszczy efekt kuli śnieżnej, ale często gracze przez to podejmują sprzeczne z logiką decyzje po to by...mieć mniej punktów niż kto inny i lepsze ustawienie na dalszą grę. Jest to trochę nienaturalne...


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Jak na razie - jedna z większych wpadek podczas zakupów gier do naszego "koła naukowego". Wykonanie fajne, industrialny klimat, wydaje się, że gra ma potencjał, ale po 2 grach znalazła się na spodzie szafy. Dlaczego?

Zapewne nie wykryliśmy wszystkich mechanizmów, jednakże razi mnie stosunkowo mała interakcja między graczami. Na początku wszyscy rozwijają się harmonijnie, zablokować kogoś jest dość ciężko (najwyżej przeskoczy nasz domek i jednorazową drożyznę odbije sobie łatwiejszym dostępem do innych pól. Naprawdę interesująca gra się robi dopiero, gdy wkracza w ostatnią fazę...Ale grać 2 godziny przygotowań tylko po to, by zażarcie liczyć i kombinować przez ostatnie pół jest trochę bez sensu.
Czas też jest wadą gry: naprawdę, wbrew zapewnieniom, zmieścić się z nią w dwie godziny jest chyba b. ciężko...A tyle trwa zwykle okienko między wykładami. Tak więc, jak ktoś chce zagrać szybko, to gra w Osadników, Cytadelę, bądź WP:Konfrontację, a gdy mamy czas na coś bardziej mózgożernego, to niedościgniona jest Gra o Tron, lepsze też Puerto Rico.
To, że członkowie koła zasadniczo reprezentują nauki ścisłe, też nie sprzyja interesującej atmosferze - wszyscy szybko przeliczają, co się opłaca, a co nie i bardzo często się zdarzają tury "bezkonfliktowe" (np. wszystkie elektrownie po minimalnej cenie), bo wszyscy wyliczą, że przeszkadzanie przeciwnikom się nie opłaca. Na dopdatek klimat gry, gdy wszyscy sobie coś liczą na kartce i w zasadzie nie zwracają uwagi na innych jakoś niespecjalnie wciąga.
Pewnie damy tej grze jeszcze szansę, ale na razie musi swoje odleżeć. Większą porażką niż Warrior Knights i tak nie będzie :)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Świetna rzecz. Idealne na żetony/pionki z większości gier, a także na inne drobiazgi.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Po paru miesiącach testów stwierdzam, że wiele osób może w toto grać w nieskończoność. Idealny zakup do koła naukowego :) Świetnie pasuje w 2-godzinne okienko między wykładami.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Oczywiście, podobno dodatki do podstawek są dla MG bez wyobraźni :), a potworki można sobie samemu wymyślić, zwłaszcza jeśli świat się już zna. Niemniej Bestiariusz jest świetny jako zwykłe "czytadło" - obrazki kapitalne, opisy stworzeń (zwłaszcza z perspektywy starego chłopa, albo skaveńskiego zabójcy) - rewelacyjne i pełne czarnego humoru. Polecam!


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jestem na tak. I mechanika i klimat bardzo mi się podoba. Dyskusja, czy lepsza jest II czy I edycja jest czysto akademicka - obie są świetne. Osobiście po kilkudziesięciu godzinach spędzonych z II edycją stawiam na nią.


Mam pytanie: ten komunikat - będzie dostępna za kilka miesięcy juz tutaj baaardzo długo się znajduje. Czy można liczyć, że w najbliższym czasie Cytadela jednak się pojawi, czy zacząć szukać jej gdzie indziej?


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Doskonała zabawa. Prostota przepisów, duża interakcja między graczami, niewielka agresywność - w sam raz na urokliwy przerywnik. A losowość jest na tyle duża, że po porażce zawsze można powiedzieć: to przez to, że kości tak fatalnie padały... :) W sam raz na przerywnik przed poważnymi strategiami, acz też pełne uroku samo w sobie. Hit!


Cena-bomba! Koszulki ładne, solidne. Na początku wydawały mi się ciut za duże (gram w Dark Edena) na moje karty, ale stwierdziłem, że za to nie niszczą się przy wkładaniu kart, a nie są na tyle duże, by karty wypadały.
Polecam


Nabyłem już trochę czasu temu, ale nie miałem czasu na recenzję.
Po pierwsze REBEL: Zamówiłem podręcznik jeszcze zanim się ukazał i byłem absolutnie zaskoczony, gdy otrzymałem go 5 dni przed podanym terminem!!! Wszystkie zakupy w paczce "pancernej" - bez noża chyba bym nie otworzył :)
Podręcznik: wg. mnie bardzo dobry - faktycznie, dal mniej wprawionych MG brak bestiariusza może być problemem, ale myśłę, ze stworki różne łatwo przecie wymyśłić.
Modyfikacje w stosunku do WFRP I - przemyślane i moi zdaniem trafne- szczególnie jeśli chodzi o magię.
Świat jak zwykle - dla mnie najbardziej urokliwy ze wszystkich swiatów RPG. Warto nabyć.