WinterWolf - recenzje

Dobry, solidny produkt

Spodziewałam się większego pudełka ;) Tymczasem jest ono zgrabne i nieduże. Poza tym jest sztywne i twarde, sprawia wrażenie wytrzymałego.
Wbrew informacji na pudełku kart jest 120, a nie 115. Wynika to z tego, że karty pomocy są w dwóch zestawach - jeden anglojęzyczny, drugi polskojęzyczny (po 5 kart).
Karty są estetyczne z naprawdę ładnymi ilustracjami i dość sztywne. Sądzę, że długo wytrzymają. Są w standardowym rozmiarze (identyczny jak karty do Magic: The Gathering), więc idealnie zmieściły się w koszulkach Standard Pro-Fit Sleeves. Niestety karty w pudełku są umieszczone luźno w dwóch przegrodach. Choć mieszczą się tam idealnie, gdy nie są w żaden sposób zabezpieczone, to zakoszulkowane nieco "wyłażą" i wystają ponad krawędź pudełka. Żetony i plansze graczy też są w pudełku luźno, więc istnieje ryzyko ich zagubienia, dlatego warto zaopatrzyć się w woreczek strunowy na żetony. Tym bardziej, że po zakoszulkowaniu kart pudełko może się otwierać na przykład w plecaku.
Żetony i plansze graczy są z bardzo grubej i twardej tektury. Zastanawiam się jak zabezpieczyć je przed ścieraniem się nadruków...
W pudełku znajdziemy też dwie instrukcje z zasadami - jedna po polsku, druga po angielsku. Trochę zmartwił mnie fakt, że wersja polska zawiera błędy językowe. Psuje to nieco dobre pierwsze wrażenie.
Póki co uczę się jeszcze zasad. Ale pierwsze rozgrywki wypadly pomyślnie. Moim zdaniem gra warta zakupu, tym bardziej, że jest w naprawdę korzystnej cenie :)


Jak dla mnie ideał :)

Biała kostka sześcienna z 'emotkami'. Okazała się bardzo przydatna podczas przygotowywania przygód do RPG - wreszcie potencjalne nastawienie Bohaterów Niezależnych przestało być dylematem ;) Poza nastawieniem do graczy można ogólnie określić nastrój w jakim znajduje się dana postać czy jej charakter. Przydatne narzędzie dla Mistrza Gry.


Jak dla mnie ideał :)

Kostka sześcienna jaka jest każdy widzi ;) A tak na poważnie - bladoniebieska (jak dla mnie wpadająca w fiolet - ale znana jestem ze swojego problemu z rozróżnianiem barw, więc proszę się tym nie sugerować ;) ) z ciemnoniebieskimi oznaczeniami warunków pogodowych standardowa kostka sześcienna. Świetnie nadaje się do losowego określania pogody w trakcie sesji RPG. Gracze nie mogą już zarzucić Mistrzowi, że się nad nimi pastwi i wymyśla coraz gorszą pogodę ;) Teraz może o niej zdecydować los.


Jak dla mnie ideał :)

Ośmiościenna, czarna (można wybrać białą z tego co pamiętam) kostka z oznaczeniami stron świata. Już znalazła zastosowanie przy przygotowywaniu przygód do sesji RPG oraz przy wymyślaniu tzw. random encounterów na poczekaniu ;) Oznaczenia są czytelne, kostka turla się dobrze.


Jak dla mnie ideał :)

Standardowa kostka sześcienna z oznaczeniami + i - zamiast oczek lub cyfr. Turla się dobrze, wygląda estetycznie. Na pewno się przyda na sesje RPG :)


Jak dla mnie ideał :)

Estetyczne, nieco masywnie wyglądające pudełko z tworzywa, wbrew pozorom jednak jest bardzo lekkie. Troszkę opornie się otwiera i zamyka, ale daje to gwarancję, że karty nie powypadają przez przypadek. W pudełku zmieściło się spokojnie bez ścisku 100 kart w koszulkach i protektorkach. Separator, który znajduje się w środku spokojnie pozwala nosić dwie talie bez obawy, że trzeba będzie szukać gdzie kończy się jedna, a zaczyna druga.


Jak dla mnie ideał :)

Przesyłka jak zwykle błyskawiczna i pancerna ;) Rebel jak zwykle spisał się na medal. Boosterek jak boosterek - 15 losowych kart w tym jedna rare i 4 uncommon oraz 1 land. Szkoda, że nie udało mi się trafić tych, które chciałam, ale takie jest ryzyko, gdy człowiek zdaje się na los :)


Jak dla mnie ideał :)

Zielono-czarna talia. Stworki są duże, ale i drogie. Talia jest dobrze przygotowana do tego by zbierać manę na castowanie bardziej manożernych spelli.
Ciekawym pomysłem wydaje się połączenie siły życia i rozrostu z siłami nekromancji. Jeśli już ktoś położy naszego stworka, to wcale nie jest powiedziane, że ten nie wróci z zaświatów by oddać :P Zdolność Yevy do flashowania zielonych potworków to genialna zasadzka :) Podoba mi się ten deck.


Jak dla mnie ideał :)

W jednym opakowaniu dużo "dobrości". Czerwono-zielona talia i dwa boosterki. Mocno zgobliniona talia, mająca za zadanie zalanie przeciwnika. Gobliny, trochę zieleniny i jeszcze więcej goblinów ;) Pomijając jednak nieco monotonną listę kreaturek talia zawiera całkiem przyjemne pozostałe spelle (I love the smell of Titanic Growth in the morning!)


Jak dla mnie ideał :)

Zachwycona jestem niezmiernie. W planach mam składanie wilkołaczej talii, a tu miłe zaskoczenie - w dwóch boosterkach aż dwa wilkołaki ;) Długa droga przede mną w budowaniu tej talii, ale pierwsze trzy kroczki wykonane.


Jak dla mnie ideał :)

Co prawda trafiły mi się 4 koszulki, które rozpadły się w zgrzewach, ale generalnie jestem zadowolona. Koszulek jest w końcu 100 - 4 przypadki to granica błędy statystycznego. Poza tym karty są chronione i lepiej pasują do protektorka (nie suwają się w środku). Wraz z protektorkiem koszulka zapewnia odporność na zginanie, zalanie, brud i użyszkodników. Jedyna rzecz, której żałuję to fakt, że zamówiłam ich tak mało X_x Wiele moich kart czeka cierpliwie na zakoszulkowanie...


Jak dla mnie ideał :)

Interesujący pomysł na to by zachęcić ludzi do grania w MtG. Paczka zawiera dwie talie liczące 20 kart (co ciekawe talie są dwukolorowe) i po jednym boosterku do każdej talii. Gracze dobierają ze swoich boosterków do 5 kart do talii i toczą pojedynek. Całkiem przyjemna baza do stworzenia własnego, bardziej rozbudowanego decku :)
REBEL spisał się na medal z realizacją zamówienia :)


Od kilku lat mam ten podręcznik na mojej półce. Służy mi wytrwale podczas prowadzenia kolejnych sesji w Neuro. Wygląda na wykonany solidnie, ale koledze, który również ma ten podręcznik blok książki odpadł od okładki... Ale może to kwestia użytkowania, a nie wykonania.
Pod względem treści książeczka jest bardzo bogata. Jeśli ktoś nie chce się mocno angażować i kupować wszystkich dodatków, to ten jeden podręcznik całkowicie wystarcza do prowadzenia wielu złożonych i ciekawych sesji w niezwykle klimatycznym świecie Neuroshimy. Dodatki są właściwie zbędne, choć oczywiście pozwalają znacząco urozmaicić sesję.
Wadą Neuroshimy jest niestety mechanika i architektura informacji zamieszczonych w podręczniku. Tutaj już nieco poprawiona (edycja 1.5 FTW!), ale wciąż zdarzają się drobne kwestie, które mogą wywoływać wątpliwości u graczy. Poza tym system procentowy bywa uciążliwy w trakcie walk.
Jak dla mnie mocne 4/5.


Jak dla mnie ideał :)

Jako kompletny żółtodziób w Magic: The Gathering nie jestem w stanie ocenić skuteczności tej talii w grze. Dopiero się uczę, mam co prawda już pomysł na złożenie sobie z tej podstawy zielono-czerwonej talii z wilkami i wilkołakami w rolach głównych, ale czas pokaże co z tego pomysłu wyjdzie ;) W boosterku trafił mi się już pierwszy wilkołak. Jestem za to zachwycona estetyką samych kart. Pierwszy raz mam okazję widzieć je z bliska i trzymać w rękach. Wstrzymam się z intensywną grą do czasu zakupienia koszulek ochronnych :)
Sklep REBEL spisał się lepiej niż wzorowo. Przesyłka była błyskawiczna i pancernie zapakowana. Nawet Poczta Polska nie zdołała zepsuć zawartości ;)