Andrzej

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

2 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Miarka jak miarka, wielkiej różnicy w porównaniu z droższymi produktami nie widać. Na plus cena.


Dobry, solidny produkt

Jak to Games Workshop. Dużo części, fajne modele, niestety dość drogo. Pozostałości na ramkach wystarczą do wzbogacenia składów piechoty o dodatkową broń specjalną i akcesoria.


Dobry, solidny produkt

Przyzwoita farbka. Gęstość i krycie w porządku, tym dozownika bardzo dobrze się sprawdza.


Dobry, solidny produkt

Android to gra planszowa autorstwa Kevina Willsona, wydana przez Fantasy
Flight Games. Jak przystało na tą firmę zawartość pudełka prezentuje się
imponująco: pięknie wykonana mapa, masa żetonów, gruba instrukcja i
klimatyczne ilustracje. I podobnie jaz z innymi dużymi grami tego
wydawnictwa, jest to gra dość skomplikowana. Gracze wcielają się w
detektywów, mających rozwikłać zagadkę morderstwa popełnionego w New
Angeles - mieście będącym portem kosmicznej windy. Atmosfera SF budowana
jest zarówno przez ilustrację i oprawę graficzną, nazwy lokacji,
odwołujące się często do dzieł literatury SF i oczywiście opowiadanej
przez grę historii. Pomimo, że w istocie rzeczy Android jest eurogrą, to
mechanika w niezwykle, jak sądzę, udany sposób oddaje klimat gry.
Postacie graczy w czasie śledztwa poznają nie tylko prawdę o
morderstwie, ale i konfrontują się z "demonami przyszłości". Efekt ten
jest uzyskiwany przez mechanizm kart zmierzchu (Twilight cards) - dają
one graczom bonusy, ale ich użycie powoduje, że postać gracza stacza się
na ciemną stronę, aby temu zapobiec gracz może zagrywać karty, które
wprawiają w kłopoty konkurentów i tworzą przez to znany z filmów i
książek klimat Noir-owego detektywa z mroczną przeszłością i kłopotami.
Niestety może ten mechanizm może być nie do przełknięcia dla sporej
ilości graczy - ponieważ, czego nie da się ukryć, rozgrywka wiąże się z
podkładaniem świni innym.
Co ciekawe o tym kto jest zbrodniarzem decydują sami gracze - w czasie
rozgrywki, znajdując różnie ślady mogą ich użyć przeciwko albo w obronie
wybranego podejrzanego. Najczęściej robią to na podstawie kart przeczuć
- hunch cards, które na początku rozgrywki mówią każdemu graczowi z
osobna, kto może być winny, a kto wręcz przeciwnie. Na koniec gry
podejrzany, na którego zebrano największą ilość obciążających dowodów
uznawany jest za winnego, a osoby z właściwym przeczuciem dostają za to
punkty zwycięstwa. Ten mechanizm może również budzić zastrzeżenia -
ponieważ w zasadzie nie szukamy winnego, ale staramy się kogoś wrobić w
morderstwo, ale myślę, że pasuje to do konwencji gry.

Zbierane w czasie gry dowody, można również użyć aby odkryć konspirację
- powiązać morderstwo z grubszym planem, za którym stoją mroczne siły -
czy to korporacji, czy neo-luddytów, czy jakiejś innej organizacji, bądź
osoby. Przy okazji owocuje to dodatkowymi punktami zwycięstwa.
Ogólnie gra sprawia wrażenie na prawdę klimatycznej - ja osobiście to
cenię w grach. Nie wiem jednak jak będzie się to miało do poziomu
satysfakcji z rozgrywki, która po pierwsze trwa dość długo (3-4 h według
BGG), a po drugie jest dość konfrontacyjna.
Sądzę, że dla miłośników gier RPG, cyberpunku i gier konfrontacyjnych
może być to pozycja udana. Dla osób ceniących bardziej wyważoną
rozgrywkę, bez elementu agresji, może być pozycją nie do zaakceptowania.
Oceniam grę, po przeczytaniu instrukcji na mocne 4, ale oczywiście jest
to ocena prowizoryczna. Nie mogę doczekać się pierwszej rozgrywki.


Dobry, solidny produkt

Przyzwoita, solidna kostka. Bez fajerwerków, ale jeśli potrzebujemy zapasu k20stek do masowego turlania, warto kupić kilka.


Scovron

Liczba recenzji: 38

Turkez

Liczba recenzji: 0