Dobry, solidny produkt
Jeden z trójki podręczników praktycznie niezbędnych do pełnego rozkoszowania się przygodami w świecie Aventurii (pozostałe dwa, to Core Rules i Aventuria Almanac). Bardzo ładnie wydany, zawiera nowe zasady i ciekawostki, jednak moim zdaniem mógłby zawierać nieco więcej stworów, a konkretniej jakichś alternatywnych wariantów tych, które zostały przedstawione.
W porządku, bez rewelacji
Bardziej ciekawostka niż cokolwiek potrzebnego. Produkt jest grą paragrafową wykorzystującą elementy mechaniki gry fabularnej. Można go wykorzystać kilka razy ze względu na alternatywne ścieżki rozwoju scenariusza, jednak jedyną realnie przydatną rzeczą w dłuższej perspektywie jest opis ważnego miasta - Haveny, który z pewnością przyda się Mistrzom Gry.
Dobry, solidny produkt
Przygody do TDE są zazwyczaj krótkie, śliczne i bardzo drogie (zwłaszcza jak na produkty sprzedawane w miękkich okładkach). Ta konkretna posiada dość wyjątkową w porównaniu do reszty zaletę prowadzenia nowych zasad, przedmiotów i interesującej treści, która realnie poszerza wiedzę na temat świata gry.
Jak dla mnie ideał :)
Fantastyczny podręcznik, zwłaszcza w porównaniu do poprzednich edycji. Mechanika zgrabnie wyczyszczona i upłynniona, ilustracje może nie najwyższej jakości, ale za to wreszcie w kolorze i w rozsądnej ilości. Jedyna niewspółmierna do reszty wada to wysoka cena - nie jest to jednak ujma dla produktu samego w sobie, tylko jego dystrybucji.
Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy chcą spróbować ugryźć RPG z zupełnie innej strony niż mainstream. Brak rozwoju i ogromna losowość generowanych postaci mogą się z początku wydać przytłaczające, ale więcej niż rekompensuje to bardzo efektywna mechanika i potencjał przygód możliwych do przeprowadzenia - jest on zdecydowanie największy spośród wszystkich gier fabularnych, które prowadziłem.
Najlepszy system osadzony w settingu fantasy, w jaki dane mi było do tej pory grać. Liczba zasad i poziom ich skomplikowania został wymyślony jakby pode mnie: mniej matmy niż w 3 edycji D&D, więcej detali i możliwości niż w Warhammerze 2 edycji. Testy umiejętności złożone z trzech testów współczynników (ciekawe, jednak odrobinę za proste). Spójna i satysfakcjonująca mechanika walki z aktywną obroną. Barwny świat fantasy bez żadnego skrzywienia, ani haka (nie znam drugiego, tak klasycznego ujęcia). Wreszcie, przepięknie wydany (może z nim konkurować tylko L5R 4 edycja) i wyjątkowo czytelny. Prawdziwa gratka dla graczy i mistrzów, którzy docenią przebogaty świat i solidną kostkologię.