Planszolandia.pl

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

3 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Gra karcia z bardzo dużymi możliwościmi kombinowania. Zestaw zawiera 25 tali, mamy do dyspozycjiw sumie 500 kart. Rozgrywka odznacza się nowatorską mechaniką, a rozgrywka została zaporzyczona z karcianek kolekcjonerskich. Gracze budują swoje tale (kombosy), które wykorzystuje się podczas całej rozgrywki. Po poznaniu mechaniki i możliwości jakie dają karty akcji rozgrywka jest szybka i płynna przerywana tylko tasowaniem. Nadmierne tasowanie może być zgubne dla jakości kart. Polecam używanie różnych kombinacji tali, rozłoży to użycie tylko jednego zestawu tali. Koszulki raczej nie praktyczne, bo przeszkadzają w tasowaniu. Gra wciąga jak ruchome piaski i co ciekawe pnie się na BGG jak oszalała. Zajmuje już 6 miejsce. Dla zapalonych karciarzy pozycja obowiązkowa.


Gra siega do wspomnień z młodości. To taki skok w do histori tej z Bitwy pod Grunwaldem i przy okazji swojej własnej. Gra wymaga mnóstwo czasu zarówno (przygotowanie żetonów) ułożenie początkowe a także sama rozgrywka. Ja osobiście wolę raczej typowe euro gry, co nie znaczy, że pozycja jest zła. To jest klasyk i tak trzeba to grę traktować.Fani gatunku potyczek wojennych dali by najwyższe noty. Ja nie wystawie oceny. Grałem do towarzystwa tylko raz w nowej edycji i dwa razy kilka lat temu.


Jak dla mnie ideał :)

Giants to wg mnie bardzo ładna jak i ciekawa gra. Warto zapłacić za grę o wysokim poziomie edytorskim, ładnie wydaną a przy tym bardzo klimatyczną. Zasady są bardzo proste a rozgrywka przy dobrym poznaniu zasad zajmuje około 80 minut. Mimo prostych i czytelnych zasad gra wymaga od graczy umiejętności skutecznego zarządzania swoimi zasobami oraz śledzenia bieżącej sytuacji u innych graczy. Giants nie posiada jednej drogi do zwycięstwa co daje możliwości stosowania różnych strategii, a to w konsekwencji daje gwarancje, że ten tytuł szybko się nam nie znudzi. Możliwości zdobywania zasobów i zwiększania swojej siły transportowej jest naprawdę dużo. Bardzo ciekawym elementem gry jest wykorzystywanie sił transportowych przeciwników. To ten element jest bardzo mocno uatrakcyjnia rozgrywki. Mimo takiego samego celu, dla wszystkich jest nieprzewidywalny i różny przy każdej rozgrywce. Umiejętne rozstawienie tras i korzystanie z obcego transportu może przynieść dużo punktów prestiżu.
Pozycja godna polecenia!!!


Dobry, solidny produkt

Gra bardzo przypadła mi do gustu. To co jest wielkim plusem to czas rozgrywki. Przy kilku rozgrywkach i poznaniu obowiązujących symboli gra zamyka się w jednej godzinie. Pozwala to na rewanż lub rozgrywkę w inne pozycje. Autor zastosował bardzo prosty i zarazem ciekawy mechanizm wprowadzania duchów i obrony przed nimi. Tu daje znać o sobie losowość gry. Karty duchów mogą pojawiać się w różnej korelacji na planszach kapłanów Tao a walka z nimi za pomocą kostek nie zawsze bywa skuteczna. Możemy pomagać sobie żetonami Tao, ale nie zawsze są dostępne i tam gdzie być powinny. Losowość w tej grze moim zadaniem jest atutem, bo nie wiemy kiedy i gdzie, oraz z jaką siłą duch nawiedzi wioskę lub będzie nas dręczył. Grywalność i interakcja gry jest bardzo duża.

Gra jest bardzo lekka i rozgrywka mija bardzo szybko bez zbędnego zmęczenia. Dwustronne plansze z zdolnościami kapłanów oraz cztery poziomy początkujący, normalny, koszmarny i piekielny zwiększają atrakcyjność gry i myślę, że dzięki temu szybko się nie znudzi. To co w tej grze zachwyca to klimat jaki tworzą wszystkie elementy gry oraz mistyczna opowieść chińskiej kultury ludowej, mnichów, duchów i taoistycznej religii tak dla nas egzotycznej i tym samym tajemniczej.

Rebel ja zwykle n 5+


Jak dla mnie ideał :)

Gra w puntacji 10 uzyskuje 10. Posiada genialny mechanizm rozgrywki pozwaląjący rozgrywać partie od 1 do 5 osób. W każdej z tch kooralacji spisuje się po prostu świetnie. Zasady rozgrywki są banalnie proste, łatwe do wytłumaczenia, mimo tego gra zaskakuje możliwościami taktycznymi prowadzenia rozgrywki i mnogością uzyskiwania dróg do zwycięstwa. Posiada różny poziomy skomplikowania od rozgrywki rodzinnej po interaktywną.
Składniki gry i plansze przygotowane z największą staranością na bardzo wysokim poziomie.
Gra ma po prostu klimat. Polecam serdecznie Agricola wprowadza niesamowity powiew świeżości wsród planszówek.
Gorąco polecam !!!!


Ryudo

Liczba recenzji: 191

WRS

Liczba recenzji: 51

Neuven

Liczba recenzji: 22