
Radosław
0 użytkowników
0 użytkowników
W porządku, bez rewelacji
Gra wygląda super. Zasady, chociaż wydają się bardzo skomplikowane, to jednak okazuje się, że można je opanować bardzo szybko. Jednak jest jedno, ale... to gra typowa dla zdobywaczy punktów - można to lubić albo i nie. Nie czuję tutaj, że dużo zależy ode mnie, mała interakcja i losowość, która jest fajna oraz jednocześnie sprawia, że musimy kombinować, jednak zabiera nam część możliwości planowania. Wszystko to sprawia, że zwyczajnie wygrana wydaje się być czasami jakimś dziwnym przypadkiem.
Dobry, solidny produkt
Faktycznie gra bardziej imprezowa niż mózgożerna... To zdanie trochę jest próbką humoru z gry. Nie jest on wysokich lotów, ale nie jest też prostacki. Sam gra to taki mocny średniak, jednak za wykonanie gwiazdka więcej. Ogólnie jedna z ciekawszych gier jeśli chodzi o warstwę graficzną, chociaż można było pójść krok dalej i zrobić żetony z prawdziwych kapsli. Ale i tak to wszystko wprost ocieka klimatem i trochę jest to taka prosta gra, jaką mógłby zaprojektować nudzący się nastolatek. Gra ma bardzo niski poziom wejścia i w zasadzie bez problemu ją można wyjaśnić nawet początkującym graczom w ciągu kilku minut.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo fajny dodatek, który faktycznie dodaje ciekawe wydarzenia z historii Kaszub (w Gdańsku nie wszystkie były związane z Gdańskiem i kilka kart z historii Kaszub mogłoby znaleźć w Gdańsku, a można byłoby dodać w Kaszubach datę powstania skansenu). Na plus - podobny poziom trudności (w Gdańsku była chociażby Bitwa pod Cedynią...). Wykonanie jak reszty kart serii. Pozycja obowiązkowa dla fanów serii.
W porządku, bez rewelacji
Gra ma jeden znaczący feler - nieuważny gracz może sprawić, że inny gracz, któremu idzie średnio, wygrywa z najlepszym. Gra najlepiej sprawdza się w trzy osoby i jako lekki rodzinny tytuł może być. Czasami jednak różnica punktowa może być tak minimalna, że nie czuje się zupełnie wpływu na zwycięstwo.
Na zdecydowany plus - jakość wykonania.
Dobry, solidny produkt
Gra się wyróżnia na tle większości z serii, gdyż jest bardziej nastawiona na wiedzę. To plus i minus zarazem. Ktoś posiadający dobrą wiedzę "szkolną" jest w stanie sobie całkiem nieźle poradzić. Dodatkowo jest to fajne narzędzie do nauki historii. Z drugiej strony jest to dość istotny minus i w porównaniu z niektórymi grami z serii, tutaj mniej jest zaskoczeń, co do dat i do tego osoba ze wspomnianą szkolną wiedzą, jeśli chodzi o daty jest trudna do pokonania. Dochodzimy do kolejnego elementu - tutaj losowość wydaje się znacznie większa, bo 80% kart to faktycznie szkolna wiedza i nagle trafiamy na kartę typu "wynalezienie kamizelki kuloodpornej". Do tego układ kart jest dość istotny - bo często trafia się samograj typu karty z wydarzeń z innych epok. Mam też wrażenie, że najbardziej zagęszczony jest XIX wiek i gdzie liczba kart jest największa.
No i oczywiście największy minus tej gry, z czasem karty się opatrzą i pamięta się coraz więcej nawet abstrakcyjnych dat. Chociaż z drugiej strony, zawsze to nowa wiedza.