Commands & Colors: Ancients
- 2 osoby
- 60 - 180 minut
- wydanie angielskie
- Autor:
- Richard Borg
- Wydawca:
- GMT Games
Opis
Jednostki z obu armii mogą przemieszczać się i walczyć tylko wtedy, gdy otrzymają taki rozkaz. Rozkazy przekazywane są za pomocą kart dowodzenia, zapewniających element losowy, który tworzy mgłę wojny i stawia przed graczami zarówno wyzwania, jak i możliwości zwycięstwa. Musicie jak najbardziej podnieść swoje szanse, z rozmysłem zagrywając karty dowodzenia. Zwycięstwo zależy od tego, jak dobrze poradzicie sobie ze zróżnicowanymi jednostkami, ich bronią oraz terenem.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- pięć barwnych arkuszy z naklejkami jednostek, które przymocowuje się do 345 drewnianych klocków;
- barwna mapa o wymiarach 56 na 86 cm, a także trzy arkusze z elementami terenu (dwustronnymi);
- 28-stronnicowa księga z zasadami i scenariuszami;
- 2 barwne karty pomocy graczy;
- 7 kości bitewnych;
- Waga:
- 2,1 kg
- Kod producenta:
- GMT0509
- Kod EAN / UPC:
- 817054010073
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Commands & Colors: Ancients
Najbardziej przydatne recenzje
Powiedzenie, że to gra, nie oddaje natury uzależnienia od tego systemu.
Napiszę tak: C&C dzieli ogólnie wspólne zasady z Memoir (grałem), Battlelore (grałem), Battle Cry (grałem) i Napoleonics (nie grałem). Zasady są trudniejsze i bardziej zaawansowane niż w M'44 i B'lore. Ale fun jest znacznie większy. Gram z jednym partnerem od początku roku po kolei, w podstawkę i wszystkie dodatki. Rozegraliśmy (oprócz podstawki) Greece, Barbarians, Roman Civil Wars, każdy scenariusz zmieniając strony. Karty, kości, emocje, winko raz w tygodniu wieczorem. Czytamy opisy wszystkich bitew, zapisujemy każdą grę. Jako gracze zainteresowani historią w tej grze jesteśmy spełnieni. Ok, nasze żony mają wtedy czas na pogaduchy;)
Jak dla mnie ideał :)
Prosta i szybka gra. No może z tym prosta przesadziłem. Do rozegrania w godzinę - tak, ale przepisy są jednak rozbudowane. Kilka wyjątków, które trzeba zapamiętać, wiele rodzajów wojsk, każdy ze swoją specyfiką.
To niesamowite, ale autor oddał wady i zalety oddziałów dzikich wojowników (póki silni mogą lekceważyć straty moralne i mają większy atak), słoni (przy dobrej kostce przewiercają oddziały wroga, a przy klęsce kręcąc zadami niszczą wszystko wokoło) czy lekkiej jazdy (szybka i zwrotna, jest w stanie się wycofać z największych opałów). Gdy dodamy kilka przepisów domowych (np. bonus za wsparcie szyku nie tylko pozwalający lekceważyć jedno wycofanie, ale i jeden wynik mieczy) tworzy nam się fajna i przyjemna w graniu starożytna gra taktyczna.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobra, szybka gra. Zasady są na tyle proste, że można zacząć grę po 30 minutach. Później ofc przydaje się instrukcja do przypadków szczególnych, ale to standard.
Sama gra jest szybka, średnio 1h na bitwę. Same bitwy są nieźle zbalansowane, zdarzają się lepiej i gorzej, ale źle nie jest. Przy odpowiedniej dozie szczęścia da się wygrać wszystko.
Proste zasady da się łatwo przetłumaczyć na "realne" bitwy. Jak ktoś już napisał, słonie potrafią być zabójcze także dla Twoich jednostek ale odpowiednio użyte dosłownie miażdżą :)
Atmosfera starożytności dobrze oddana. Piechota (szczególnie ciężka) jest tutaj dominująca, kawaleria (jak w rzeczywistości - nie używali strzemion, więc nie było takiej siły uderzenia jak w średniowieczu) mniej, bardziej do okrążania i pościgów niż przełamania.
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
- Recenzja w serwisie Portal Strategie (#1)
- Recenzja w serwisie Portal Strategie (#2)
- Recenzja w serwisie Gildia.pl
- Wideorecenzja na kanale Marcowargamer w serwisie YouTube (ang.)
- Recenzja w serwisie Play board games (ang.)
- Recenzja w serwisie NoHighScores.com (Matt Throver) (ang.)
- Recenzja na blogu The Critical Boardgamer (ang.)
- Rzut oka na blogu The Boardgames Chronicle (ang.)
- Rzut oka na blogu The Boardgame Chronicle (ang) (ang.)
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?