Cosmoludo: Hokito

Niebanalny pojedynek dwóch umysłów
Podziel się swoją opinią
  • 2 osoby
  • od 8 lat
  • 10 - 20 minut
  • wydanie międzynarodowe
  • instrukcja polska
Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów! Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to zupełnie nowe wyzwanie, którego poziom trudności w pełni zależy od tego, jak zaawansowani są uczestnicy. Na czym to polega? W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy. Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek).  Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem - na innym stosie. W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd.  Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć. W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie.  Dlaczego pokochasz tę grę? To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go. Mnogość dostępnych możliwości, zwłaszcza na początku gry, sprawia, że sytuacja na planszy jest niezwykle zmienna, a przeciwnik zawsze może zaskoczyć nas niezwykle zmyślnym zagraniem. Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń.  Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.
Autor:
Claude Leroy
Ilustracje:
Tom Delahaye
Wydawca:
Rebel
119,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów!

Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to zupełnie nowe wyzwanie, którego poziom trudności w pełni zależy od tego, jak zaawansowani są uczestnicy.

Na czym to polega?

  1. W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy.
  2. Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek). 
  3. Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem - na innym stosie.
  4. W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd. 
  5. Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć.
  6. W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go.
  • Mnogość dostępnych możliwości, zwłaszcza na początku gry, sprawia, że sytuacja na planszy jest niezwykle zmienna, a przeciwnik zawsze może zaskoczyć nas niezwykle zmyślnym zagraniem.
  • Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń. 
  • Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • 18 białych pionków
  • 18 czarnych pionków
Waga:
600 g
Instrukcja i inne pliki:


Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Cosmoludo: Hokito





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Cosmoludo: Mana

Cosmoludo: Mana

Cosmoludo: Kamon

Cosmoludo: Kamon

Cosmoludo: Yoxii

Cosmoludo: Yoxii

Abalone GO

Abalone GO