Drakon (edycja polska)

Nie prześcigniesz smoka. Musisz prześcignąć przyjaciół!
4 opinie
  • 2 - 6 osób
  • od 10 lat
  • ok. 40 minut
  • wydanie polskie
Smoczyca Drakon schwytała grupę odważnych poszukiwaczy przygód, którzy usiłowali niepostrzeżenie zakraść się do jej legowiska. Zamiast zjeść ich na miejscu, Drakon postanowiła zabawić się ze swoimi więźniami: pierwszy bohater, który zbierze 10 złotych monet ze skarbca Drakon, będzie mógł odejść wolno. Pozostali zostaną smoczą przekąską. Jako jeden z uwięzionych bohaterów musisz pokonać magiczny labirynt Drakon, zbierając złoto i udaremniać działania przeciwników przebiegłymi sztuczkami i sprytnie rozmieszczonymi pułapkami. Drakon to szybka gra o pościgach, sztuczkach i pułapkach dla 2-6 graczy, rozgrywana w 20-60 minut. Ta edycja gry zawiera płytki komnat z nowymi ilustracjami, nowe plastikowe figurki bohaterów, oraz karty pomocy dla bohaterów. Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2004 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2004 roku.
Autor:
Tom Jolly
Wydawca:
Galakta
134,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wyślemy w ciągu miesiąca


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Smoczyca Drakon schwytała grupę odważnych poszukiwaczy przygód, którzy usiłowali niepostrzeżenie zakraść się do jej legowiska. Zamiast zjeść ich na miejscu, Drakon postanowiła zabawić się ze swoimi więźniami: pierwszy bohater, który zbierze 10 złotych monet ze skarbca Drakon, będzie mógł odejść wolno. Pozostali zostaną smoczą przekąską.

Jako jeden z uwięzionych bohaterów musisz pokonać magiczny labirynt Drakon, zbierając złoto i udaremniać działania przeciwników przebiegłymi sztuczkami i sprytnie rozmieszczonymi pułapkami.

Drakon to szybka gra o pościgach, sztuczkach i pułapkach dla 2-6 graczy, rozgrywana w 20-60 minut.

Ta edycja gry zawiera płytki komnat z nowymi ilustracjami, nowe plastikowe figurki bohaterów, oraz karty pomocy dla bohaterów.

Gra Roku 2004Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2004 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2004 roku.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 6 figurek bohaterów
  • 1 figurka Drakon
  • 72 płytki komnat
  • 28 żetonów monet
  • 6 kart pomocy
  • 6 kart bohaterów
  • Instrukcja
Waga:
860 g
Kod producenta:
TJ09
Kod EAN / UPC:
5902259200703


Recenzje

4.25
na podstawie 4 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Drakon (edycja polska)



Najbardziej przydatne recenzje

M_zdrojek

Liczba recenzji: 97

Drakon to gra imprezowa. Nie patrzcie na ładne, duże figurki i pięknie wykonane kafelki komnat. To prosta gra imprezowa, w której nie ma zbyt wiele planowania ani strategii. Występuje w niej znaczna losowość wynikająca z losowego dobierania kafelków. Ilość graczy przy stole dodatkowo umniejsza Twoją możliwość planowania, gdyż coraz więcej kafelków może zostać dołożonych blisko Ciebie.
Ciekawa jest na pewno mnogość funkcji komnat, jednak trochę denerwuje mnie konieczność ciągłego spoglądania do spisu w instrukcji - co oznacza konkretny symbol w komnacie. Jest to trochę męczące a potrzeba czasu, aby spamiętać funkcje wszystkich komnat.
Nadal pozostaje jednak przystępną, łatwą do wytłumaczenia, grą na początek przygody z planszówkami, albo jako filler, gdy na drugim stole rozkładana jest większa gra.
Dla mnie 3/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Maroflo

Liczba recenzji: 21

Bije na glowe Dungeon Quest (Smocze Lochy). Przyjemna, szybka gra. Przydalby sie jakis dodatek!


Blaszaq

Liczba recenzji: 23

Fajna, dość lekka gierka, bardzo bogata w negatywną interakcję. Nie ma motywu eliminacji gracza, ale ważnym elementem rozgrywki jest podkładanie świń przeciwnikom, którzy zbliżają się do zwycięstwa.

Plusy
+w miarę łatwe zasady
+ciekawa mechanika, gdzie każdy kafelek lochu wywołuje inną akcję
+dynamiczna
+dużo interakcji (głównie negatywnej)

Minusy
-dość chaotyczna
-możliwość utknięcia gracza w lochu, co de facto powoduje jego "wegetację" do końca rozgrywki - tu mile widziana by była modyfikacja zasad uniemożliwiająca to
-niezrównoważone bonusy postaci
-trudny do oszacowania czas rozgrywki (ciągłe sprowadzanie prowadzącego gracza do parteru może trwać bardzo długo, za to chwila nieuwagi może rozgrywkę bardzo przyspieszyć)
-trudno zaplanować zwycięstwo

6/10


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie