Świetna gra abstrakcyjna, która swoim wyglądem i wykonaniem przyciąga wielu ludzi nie będącymi miłośnikami tej gałęzi gier.
Plusy
+fantastyczne wykonanie, szczególnie płytek
+łatwe, przystępne zasady sprawiają, że łatwo wdrożyć ludzi nie grywających w planszówki
+gra jest szybka, nie dłuży się, nawet jak przeciwnik chwilę się zawiesi
+ciekawa, oryginalna mechanika
Minusy
- umiarkowana regrywalność - przez kilka pierwszych partii chce się grać bardzo, jednak jak już się ogarnie taktykę, kolejne partie zaczynają wyglądać podobnie.
Więcej minusów trudno mi znaleźć. Naprawdę polecam, zdecydowana większość graczy będzie się przy Azulu świetnie bawiła.
9/10
Po kilku partiach muszę przyznać, że gra jest warta uwagi. Małe, niepozorne pudełeczko kryje całkiem i ciekawą grę. Pomimo, że karciana, traktowałbym ją jako grę kafelkową, bo karty to takie kafelki tutaj.
Ma bardzo niski próg wejścia, łatwe zasady, ale rozgrywka wymaga sporego kombinowania taktycznego i przestrzennego. Dobrze jest także śledzić poczynania przeciwników, bo czasem można komuś podkradać pasujące karty.
Plusy
+małe, kompaktowe pudełko
+ sprawna rozgrywka, bez przestojów
+dużo kombinowania przestrzennego przy układaniu terenów
Minusy
- mało atrakcyjna wizualnie
- dość "bałaganiarska" - trudno utrzymać naszą układankę w szyku, trącenie stołu, podmuch wiatru - i pograne :)
- umiarkowanie regrywalna - każda rozgrywka jest dość podobna, choć możemy próbować taktyk w oparciu o różne tereny
Neutralne
*zajmuje stosunkowo sporo miejsca na stole, jeśli chcemy grać w 4-5 osób
*w miarę krótki czas gry
*proste zasady
*brak klimatu - nie czujemy, że budujemy jakąś wyspę, ot układamy układankę
Gra bardzo przypomina mi Kingdomino, z tym, że jest mniej atrakcyjna wizualnie, mniej elegancka.
Ostatecznie grę oceniam na 7,5/10 czyli taka rebelowa czwóreczka. Gra w sumie bardzo fajna, ale nie ma efektu "łał, zagrajmy jeszcze raz!"
Doskonała gra taktyczno-abstrakcyjna. Zasady można wytłumaczyć w mniej niż minutę! Mimo prostoty w zasadach, jest bardzo wymagająca taktycznie. Gra jest pozbawiona losowości, co dla jednych będzie plusem, dla innych minusem. Jednak w grach abstrakcyjnych (np. Szachy, Go, Rój) losowość jest raczej niewskazana, bo chodzi w nich o taktyczne myślenie, a nie poleganiu na szczęściu. Wykonanie bardzo ładne, tak jak i w poprzednich edycjach. Dobrze, że powrócili do płaskiego pudełka. W końcu można będzie sensownie postawić na półce :)
Plusy:
+ ładne estetyczne wykonanie, bardzo fajny mechanizm przesuwania(przepychania kulek po planszy)
+ brak losowości - o zwycięstwie decyduje wyłącznie taktyka gracza
+ banalne zasady - pojmie je sześciolatek, natomiast rozgrywka wymaga dużego zmysłu taktycznego
Minusy
- przy bardzo defensywnej postawie graczy, gra może się mocno przeciągać (warto wtedy rozważyć alternatywne ustawienia początkowe
Prawie ideał, gdyby nie wspomniany minus. Warto rozejrzeć się za wariantem Offboard, który jest bardziej dynamiczny
9/10
Bardzo dobry tytuł. Szybki, regrywalny deckbuilder. Chociaż momentami mocno się odczuwa losowość, to najważniejsze jest mieć dobrze zbudowany deck. Dużo interakcji, praktycznie cała gra to interakcja. Wykoanie przystępne.
Potencjalne plusy:
+ szybka
+ różne możliwości budowania talii
+ dużo interakcji
Potencjalne minusy:
- wykonanie choć jest ok, nie powala
- pudełko dość słabe, szybko się niszczy
- interakcja 100% negatywna - nie każdy lubi
- wydaje się nie być mocno zbalansowana
Polecam
7,5/ 10
Grę odkryłem bardzo niedawno. Jest naprawdę bardzo dobra. Prosta mechanika, zasady pojmiemy w kilka minut.
Rozgrywka bardzo dynamiczna, nie ma downtime'u. Jest trochę losowości, ale istotne na drodze do zwycięstwa jest odpowiednie kombinowanie.
Plusy
+bardzo ładne i solidne wykonanie
+szybka, dynamiczna rozgrywka
+trzeba kombinować
Minusy
-troche losowa
-regrywalność raczej niska, mechanika może dość szynko się ograć
Generalnie polecam.
7.7/10