Europa w 10 dni

Zaplanuj wycieczkę marzeń!
12 opinii
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • 20 - 30 minut
  • wydanie polskie
Gra Alana R. Moona, twórcy bestsellerowej serii Wsiąść do Pociągu!Z Hiszpanii samolotem do Grecji? A może lepiej statkiem, zahaczając po drodze o Maltę? W całej Europie jest wiele do odkrycia, podobnie jak wiele jest dróg do zwycięstwa w tej wyjątkowej grze rodzinnej! Dobierajcie kolejne płytki podróży i składajcie je w całość, by wspólnie stały się idealnym planem wycieczki po Starym Kontynencie.Na czym to polega?Naszym celem jest jak najszybsze ułożenie planu dziesięciodniowej podróży. W tym celu musimy zebrać zestaw 10 kafelków, które w logiczny sposób odzwierciedlą nasze przemieszczanie się po Europie. W tym celu będziemy dobierać kolejne płytki podróży i zastępować nimi te, które już mamy w swoim zestawie. Znajdująca się na środku plansza będzie służyła nam za podpowiedź, jakie kraje możemy ze sobą łączyć, a także jakich środków transportu możemy w tym celu użyć. Wystarczy przestrzegać trzech prostych zasad: Jeśli państwa mają wspólną granicę, możemy przemieszczać się między nimi pieszo. Między kafelkami takich państw niepotrzebny jest żaden środek transportu.Między państwami, które na mapie oznaczone są jednakowym kolorem, możemy poruszać się drogą lotniczą. W tym celu należy dopasować do nich kartę samolotu w odpowiednim kolorze i umieścić między nimi.Państwa graniczące z tym samym morzem lub oceanem możemy połączyć drogą morską. Ich kolor nie ma znaczenia, ale między ich płytkami musi się znaleźć prom podpisany odpowiednim akwenem. Dlaczego pokochasz tę grę? To prosta i przyjemna gra rodzinna, która spodoba się zarówno zaawansowanym graczom, jak i planszówkowym nowicjuszom. Nie wymaga żmudnego tłumaczenia, a sama rozgrywka nie jest skomplikowana.Pozbawiona negatywnej interakcji, gra doskonale nadaje się do rozgrywek w rodzinnym gronie, a także wśród osób, które nie przepadają za drobnymi złośliwościami przy stole. Pięknie wykonana jest przyjazna dla najmłodszych, a dzięki planszy-mapie, będzie utrwalała naszą wiedzę z geografii Europy.
Autor:
Alan R. Moon, Aaron Weissblum
Ilustracje:
Jacqui Davis, John Kovalic, Max Winter Osterhaus, Cathleen Quinn-Kinney
Wydawca:
Rebel
7995

Dostępnych 8 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Gra Alana R. Moona, twórcy bestsellerowej serii Wsiąść do Pociągu!

Z Hiszpanii samolotem do Grecji? A może lepiej statkiem, zahaczając po drodze o Maltę? W całej Europie jest wiele do odkrycia, podobnie jak wiele jest dróg do zwycięstwa w tej wyjątkowej grze rodzinnej! Dobierajcie kolejne płytki podróży i składajcie je w całość, by wspólnie stały się idealnym planem wycieczki po Starym Kontynencie.

Na czym to polega?

Naszym celem jest jak najszybsze ułożenie planu dziesięciodniowej podróży. W tym celu musimy zebrać zestaw 10 kafelków, które w logiczny sposób odzwierciedlą nasze przemieszczanie się po Europie. 

W tym celu będziemy dobierać kolejne płytki podróży i zastępować nimi te, które już mamy w swoim zestawie. 

Znajdująca się na środku plansza będzie służyła nam za podpowiedź, jakie kraje możemy ze sobą łączyć, a także jakich środków transportu możemy w tym celu użyć. Wystarczy przestrzegać trzech prostych zasad: 

  1. Jeśli państwa mają wspólną granicę, możemy przemieszczać się między nimi pieszo. Między kafelkami takich państw niepotrzebny jest żaden środek transportu.
  2. Między państwami, które na mapie oznaczone są jednakowym kolorem, możemy poruszać się drogą lotniczą. W tym celu należy dopasować do nich kartę samolotu w odpowiednim kolorze i umieścić między nimi.
  3. Państwa graniczące z tym samym morzem lub oceanem możemy połączyć drogą morską. Ich kolor nie ma znaczenia, ale między ich płytkami musi się znaleźć prom podpisany odpowiednim akwenem. 

Dlaczego pokochasz tę grę? 

  • To prosta i przyjemna gra rodzinna, która spodoba się zarówno zaawansowanym graczom, jak i planszówkowym nowicjuszom. Nie wymaga żmudnego tłumaczenia, a sama rozgrywka nie jest skomplikowana.
  • Pozbawiona negatywnej interakcji, gra doskonale nadaje się do rozgrywek w rodzinnym gronie, a także wśród osób, które nie przepadają za drobnymi złośliwościami przy stole. 
  • Pięknie wykonana jest przyjazna dla najmłodszych, a dzięki planszy-mapie, będzie utrwalała naszą wiedzę z geografii Europy.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 52 płytki państw
  • 19 płytek środków transportu (10 płytek samolotu i 9 płytek statków)
  • 4 zestawy stojaków na płytki (po 2 stojaki w każdym zestawie)
  • plastikowy podajnik
  • plansza
  • instrukcja
Waga:
820 g
Instrukcja i inne pliki:

Powiązane artykuły


Recenzje

4.25
na podstawie 12 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Europa w 10 dni



Najbardziej przydatne recenzje

Ralf

Liczba recenzji: 1006

Jak dla mnie ideał :)

Gra twórcy serii gier o pociągach TTR Alana R. Moona. Mimo że nie są to pociągi które uwielbiamy to Europa w 10dni bardzo dobrze przyjęła się na naszym stole. Ładne, barwne wykonanie, odrobina negatywnej interakcji, spora losowość, kombinowanie, zmiany strategii oraz wariant edukacyjny w postaci poznawania aktualnej mapy Europy


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Piotr

Bardzo losowa i prosta gra, takie 5/10


Magdalena

Liczba recenzji: 3

Świetna dla dzieciaków, które maja trochę nie po drodze z geografią! Pomaga poznać mapę Europy, uczy myślenia
Zapraszam na recenzję na bloga Zwykłej Matki





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Zaginiony Ląd

Zaginiony Ląd