Ghost Stories (druga edycja)

Stańcie razem naprzeciw duchom!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (81)
  • 1 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa. Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła. Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowym, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym. Dlaczego zachwyci Cię ta gra? Wspaniała, klimatyczna szata graficzna szybko wprowadzi Cię w nastrój obleganej przez duchy chińskiej wioski. Każda karta jest warta uwagi również dzięki prezentacji widziadeł znanych nie z europejskich podań i legend, ale z chińskiej kultury. Gra jest prawdziwie kooperacyjna. Trzeba ustalać który z graczy co zrobi, jak wykorzysta swoje moce, jak korzystać z możliwości jakie daje wioska oraz kto wyegzorcyzmuje jakiego ducha. Tylko wspólne działanie pozwoli Wam dotrwać do spotkania z Wu-Fengiem i odpowiednio się do niego przygotować! Dzięki 8 dostępnym postaciom, dużej liczbie możliwych duchów i prostemu mechanizmowi ich wykładania oraz kilku dostępnym inkarnacjom Wu-Fenga każda rozgrywka będzie się znacząco różniła od poprzedniej. A jeśli to za mało - możecie przenieść rozgrywkę na kolejny poziom trudności! Na najwyższych gra jest piekielnie trudna. Fakt iż gra nie zawiera żadnych elementów językowych i w całości opiera się na ikonkach sprawia, że rozgrywka przebiega płynnie. Czym różni się druga edycja od pierwszej edycji? Instrukcją - ta została na nowo przeredagowana, poprawiono w niej stylistykę i interpunkcję, co pozwala jeszcze łatwiej zapoznać się z zasadami i szybko zasiąść do gry. Mechanika i zawartość pozostała niezmieniona.
Autor:
Antoine Bauza
Wydawca:
Rebel
16995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa.

Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła.

Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowym, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym.

Dlaczego zachwyci Cię ta gra?

  • Wspaniała, klimatyczna szata graficzna szybko wprowadzi Cię w nastrój obleganej przez duchy chińskiej wioski. Każda karta jest warta uwagi również dzięki prezentacji widziadeł znanych nie z europejskich podań i legend, ale z chińskiej kultury.
  • Gra jest prawdziwie kooperacyjna. Trzeba ustalać który z graczy co zrobi, jak wykorzysta swoje moce, jak korzystać z możliwości jakie daje wioska oraz kto wyegzorcyzmuje jakiego ducha. Tylko wspólne działanie pozwoli Wam dotrwać do spotkania z Wu-Fengiem i odpowiednio się do niego przygotować!
  • Dzięki 8 dostępnym postaciom, dużej liczbie możliwych duchów i prostemu mechanizmowi ich wykładania oraz kilku dostępnym inkarnacjom Wu-Fenga każda rozgrywka będzie się znacząco różniła od poprzedniej. A jeśli to za mało - możecie przenieść rozgrywkę na kolejny poziom trudności! Na najwyższych gra jest piekielnie trudna.
  • Fakt iż gra nie zawiera żadnych elementów językowych i w całości opiera się na ikonkach sprawia, że rozgrywka przebiega płynnie.

Czym różni się druga edycja od pierwszej edycji?

Instrukcją - ta została na nowo przeredagowana, poprawiono w niej stylistykę i interpunkcję, co pozwala jeszcze łatwiej zapoznać się z zasadami i szybko zasiąść do gry. Mechanika i zawartość pozostała niezmieniona.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 4 plansze graczy
  • 9 żetonów wioski
  • 3 kości Tao
  • 1 specjalna kość Tao
  • 1 kość Klątwy
  • 55 karty Duchów (niebieskie)
  • 10 kart inkarnacji Wu-Fenga (czerwone)
  • 20 znaczników Tao
  • 20 znaczników Czi
  • 4 figurki Taoistów
  • 4 znaczniki Jin-Jang
  • 8 figurek Duchów
  • 2 figurki Buddy
  • 1 znacznik Nieaktywnych Tao
  • 1 znacznik Osłabiającej Mantry (zwój)
  • 4 znaczniki Nieaktywnej Mocy
  • 3 znaczniki Neutralnej Mocy
  • 1 instrukcja
  • 2 karty pomocy
  • 1 karta do zapisywania wyników rozgrywek
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.74
na podstawie 81 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ghost Stories (druga edycja)


Najbardziej przydatne recenzje

Maciej Krok

Liczba recenzji: 42

Oceniam ten produkt na 4 - słowa dobry i solidny precyzyjnie go opisują, a od słowa ideał gra jest dostatecznie daleko, żeby nie dać oceny wyższej.

Ghost Stories polega na kooperacyjnej obronie wioski przed hordą duchów, która w każdej turze naciska coraz mocniej i mocniej. Stanowi połączenie ciekawej mechaniki, quiz'owatego systemu gry i wysokiego stopnia trudności, czyniąc z niej niezłą łamigłówkę dla lubiących kombinować.
Gra posiada dobrej jakości komponenty: karty, figurki, kafelki wioski, żetony. Grafika na kartach jest w porządku, choć szału nie ma.

Na plus wymienię jej quiz'owaty system gry, którego jestem fanem, pełną kooperację pomiędzy graczami, którą gra bardzo szybko wymusza, ciekawą mechanikę, brak czarno - białych wyborów (wszystkie są w najlepszym wypadku szare) i poczucie oblężenia, jakiejś niewidzialnej presji, które gra wytwarza przy stole.

Na minus: ewidentny syndrom gracza alfa, bo gra zostawia wybór: wszyscy na pokład albo sromotna klęska całej drużyny, nie ma w niej opcji pośrednich. Bardzo wysoki stopień trudności (najwyższy ze wszystkich posiadanych przeze mnie gier) może być dla jednych zaletą, da drugich wadą, ale w tym rzecz że dla mnie byłby zaletą gdyby nie fakt, że bierze się on głównie z jej gigantycznej losowości. Gra oczywiście nie wybacza błędów, więc źle zarządzana drużyna szczęściarzy nie da sobie z nią rady, problem w tym że dobrze zarządzana drużyna której kości wypadną w grze parę razy poniżej średniej wynikającej z rachunku prawdopodobieństwa ma dużą szansę przegrać grę, i to już na "normalnym" poziomie trudności. I zarzut najpoważniejszy: osobiście nigdy nie odczułem klimatu tej gry, ot ustawianie pionków i rzucanie kostkami, czasem jakiś manewr wymagający zsynchronizowania paru ruchów i... to tyle. Uwielbiam główkowanie, ale w wydaniu "Mage Knight"a czy "Robinsona Cruzoe" czułem się jak pijany mocą rycerz czy rozbitek na bezludnej wyspie, w tej grze natomiast nigdy nie poczułem się taoistą, egzorcyzmującym duchy. Nawet wygrywając, nigdy nie czułem satysfakcji z tego jak to świetnie wszystko zaplanowałem, raczej czułem że gdyby ten a ten rzut zakończył się porażką zamiast sukcesem, to i moja gra byłaby przegrana.

Podsumowując, Ghost Stories to gra dobra, którą polecam wyłącznie dla wytrawnych graczy którzy lubią główkować i potrafią przegrywać. Facetów trzyma przy niej głównie ambicja żeby wreszcie w nią wygrać, kobiety i dzieci zniechęcają się do niej znacznie szybciej. Mnie osobiście lepiej grało się solo, kontrolując czterech taoistów jednocześnie, niż z trójką przyjaciół, z którą uwielbiam grać we wszystko inne. Moja ocena bierze się stąd że podoba mi się mechanika tej gry i quiz'owaty system planowania ruchów. Jeśli jesteś osobą która nie widzi w tym zalet, moją oceną dla Ciebie powinno być 3 - w porządku, bez rewelacji.


Aniaga

Liczba recenzji: 125

Jak dla mnie ideał :)

Gra nas urzekła zarówno grafiką jak i grywalnością. Najlepiej gra się w 4 osoby, ale we 2 także udaje nam się wygrywać (choć na razie tylko na najłatwiejszym poziomie). Rozgrywka zazwyczaj trwa około godziny, ale oczywiście można przegrać dużo szybciej ;) Jest to kooperacja na całego - każdy ruch i każda akcja są na tyle cenne, że trzeba wspólnie podejmować decyzje, co zapewne większym indywidualistom może odrobinę przeszkadzać. Najmniejszy błąd potrafi się okrutnie zemścić - ta gra nie wybacza potknięć. Dodatkowo ta losowość, kiedy zgrzytamy zębami i rwiemy włosy z głowy, bo zabrakło nam jednego koloru na kostkach... Dlaczego więc oceniam grę na 5? Bo po każdej porażce mam natychmiast ochotę zagrać ponownie - nieważne jak bardzo gra nas zmiażdżyła w poprzedniej rozgrywce, tym razem na pewno będzie inaczej! :D I to uczucie kiedy w końcu udaje nam się wygrać, niesamowita satysfakcja z pokonania Wu Fenga! (nieważne że na ostatnim rzucie kostką, przy jednym pozostałym przy życiu taoiście... ;)) Jest to gra, która gwarantuje bardzo dużo emocji, dlatego polecam każdemu przynajmniej raz jej spróbować.


Konrad

Liczba recenzji: 97

Jak dla mnie ideał :)

Jak lubisz solidnego kopa w tyłek to ta gra da Ci to czego potrzebujesz. Najtrudniejszy coop w jaki grałem.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Klienci, którzy kupili Ghost Stories (druga edycja), kupili również: