SPIDIvonMARDER - recenzje

Wiele o tym powiedzieć się nie da, poza faktem, że są cute, spełniają funkcję, grawerunek też dobry.


Jak dla mnie ideał :)

Matematyczny majstersztyk, który niszczy mózgi i przyjaźnie. Piękne wydanie, wysoka żywotność i zmienność każdej rozgrywki. Do tego dwa warianty trudności. Ponadto oszałamiająco śmieszna fabuła! Sława tej pozycji jest w pełni zasłużona.
Gra jest jednak dość trudna i ma wysoki próg wejścia, co może niektórych zniechęcać. Nie wybacza błędów. Dwa składniki mikstur (skrzyp i mandragora) wyglądają trochę podobnie i jednorazowe pomylenie dwóch kart ze sobą może po prostu zniszczyć wszystko. Trzeba być uważnym, ale jak najbardziej warto!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra w pieknej oprawie. bardzo dobry kompromis dla garczy różnej wagi, między prostotą reguł, a komplikacją wyborów. Dużo myślenia i minimalny element losowy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Szalone morze możliwości w fantastycznej oprawie.
Ilośc dostępnych opcji i dróg do zwycięstwa przyprawia na początku o zawrót głowy zachęca do sięgnięcia gre po raz kolejny. Ponadto planszę da się modyfikować, zmieniać pola na inne i mieszać kolejność.
zatem to taki bardzo pespektywiczny worker placement z ogromną przestrzeni do myślenia, liczenia punktów it. nawet prosty, szeregowy ruch da się wykonac na kilka sposobób, mnej lub bardziej sprytnych, ryzykanckich itd.
Kolejnym plusem wydaje mi sie, że nie ma tutaj jednej konkretnej drogi do zwycięstwa.

Ktoś mógłby zarzucić, że mezoamerykańska szata graficzna to tylko pretekst i rwnie dobrze gra mogłaby dziaę się na dzikim zachodzie lub na marsie, ale to nie jest żaden problem i zupelnie nie przeszkadza w w immersji. A wykonanie gry jest po prostu wspaniałe!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra wciąż się nie starzeje i świetnie sprawdza się na imprezach rożnego kalibru, przy różnej liczbie graczy. Biorąc pod uwagę prostotę zasad i mnogość kard, to właściwie można w to grać bez końca. Jedyna rzecz, na którą można narzekać, to problem spasowania toków myślenia lidera z graczami, no ale to przecież nie wina gry.


Bardzo udana i dobrze zaprojektowana gra taktyczna. Ciekawy system zdobywania i wydawania punktów akcji zmusza do sporego główkowania, a zminimalizowany element losowy starć powinien zadowolić nawet wybrednych graczy. Nie mamy rzucania kostkami, a podliczanie "punktów bitwy". Obaj gracze dodają od siebie karty i żetony wspomagające, a na koniec odkrywamy kartę, która w losowy sposób dodaje jeszcze trochę punktów stronom (żadnej, jednej lub obu). Trochę to przypomina "Grę o Tron". Jednak najważniejsze pozostaje nasze wyliczenie, czy atak się opłaca i na ile.

Druga ciekawą cechą jest wielofunkcyjność poszczególnych elementów gry. Żetony zaopatrzenia można wydać na kilka różnych sposób. No i istotny jest walor edukacyjno-historyczny. Doceniam też, że gra stara się być obiektywna historycznie


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ostrołęką to gra wyliczona z niesamowitą precyzją i bardzo dba o detale historyczne. Twórcy nie tylko starali się zawrzeć jak najwięcej kwestii realizmu i zgodności z historią. Starali się jak najwięcej rzeczy wytłumaczyć i wielokrotnie pozwalali coś uznać za zasadę opcjonalną, która nie musi obowiązywać. Równocześnie gra jest dość trudna i należy spodziewać się sporej ilości myślenia nad taktykami. Raczej polecałbym to zaawansowanym graczom.
Dużym plusem jest też eleganckie wydanie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Tak, ale kiedy zależy nam na konkretnym wyniku w ciągu miesiąca lub dwóch, który zdecydowanie nie wychodzi z powodu braku możliwości wypuszczenia okrętów z portu lub nieustannie wracanycdh do portu U-Bootach z powodu endurance check, no to kostki potrafią zepsuć humor :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Świetna gra! Ciekawa mechanika z oryginalnym podejściem do strat (są związane z naszym sukcesem i jego skalą, a nie generowane osobno), pełno ciekawostek i fascynujący, mocno niedoceniony u nas temat. Fajne grafiki, rewelacyjna instrukcja. Tylko szkoda, zę już samo wykonanie niektórych żetonów bywa średnie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra jest absolutnym mistrzostwem. Obejmuje gigantyczny zakres kwestii dowodzenia niemeicką flota podowną. Gwarantuje naprawdę żywe emocje, nieważne, że to gra dla samotnych (chyba troszkę w dosłownym znaczeniu tego słowa... zabiera mnóstwo czasu i miejsca). Jedynymi wadami jest duża losowość (zgodna z rzeczywistością, a także da się ją ograniczać), a także odgórne nakazy np. wycofywania U-Bootów. To jednak są detale, na które można przymknąć oko.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ładne wydanie, dużo nowych elementów i bardzo fajna kampania. Jest trudniej, nawet dużo trudniej, ale jak zwykle można to w Robinsonie łatwo edytować. Dobrze rozszerzenie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Imprezowa bajka!

Dynamiczna i pełna treści. Daje do myślenia i budzi bardzo żywe emocje.

Podoba mi się, że nie ma jednej ustalonej najlepszej taktyki. Indywidualne style i charaktery graczy są równie sensowne.

Gra ma tylko dwa niebezpieczeństwa: pierwsze, to można z niej wyciagnąc maksymalną moc tylko jeśli gracze poczują klimat i autentycznie będą belfowac, kłócić się i grac aktorsko. Wtedy rozgrywka staje się niezapomniana. Drugi problem, to jednak sama w sobie jest dośc powtarzalna i rozegranie np. dwóch partii w tym samym towarzystwie nie zawsze jest atrakcyjne.

Jednak można ją łatwo modyfikować i wiele dodać, np. zmienić ilośc graczy, złota i nadal zachowuje równowagę.

bardzo polecam, zarówno jako stricte imprezówkę, jak i po prostu grę wieczoru. Nadaje się nawet do podróży, można w końcu przepakować w mniejsze pudełko.

No i jaka ładna!


Raczej słaby

Niestety, ale kryształowa seria kart to nieporozumienie. Mane Characters nie mają prawa zboostować, karty są średnie i pokręcone. Nie polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Księżniczka Luna jako postać startowa jest chyba ze startowych kucyków najpotężniejsza, a przy okazji miło, że połączyli ją z magią fioletową.

Sama gra jest dobra. Nie jestem fanem karcianek kolekcjonerskich, ale tutaj gra się bardzo przyjemnie i (póki co) gra aż tak bardzo nie bije po kieszeni.


W porządku, bez rewelacji

Na chwilę obecną mam problem z oceną gry. Z jednej strony bardzo ciekawy system sterowania losowością za pomocą tradycyjnej talii kart (!wow!), a z drugiej warstwa taktyczna staje się mniej istotna. Konwencjonalny atak (ostrzał) jest mało opłacalny, bo obrońca ma za wysokie morale. Z kolei szturm, dobry dla atakującego, przynosi obowiązkowe straty, co jest samobójcze!

Rozegrałem oba scenariusze i trochę nie widzę w tym balansu. Szturm może pokrzyżować źle dobrana karta, co niby jest realistyczne (wojenny pech), ale w chwili, kiedy wg scenariusza jeden z graczy ma zawsze niedobór kart, to naprawdę boli.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Najlepsza polska gra! Nie ma dwóch identycznych rozgrywek dzięki doskonałemu systemowi budowania scenariusza na podstawie różnych kart eventów+dociągów kafelków wyspy. Fajne scenariusze i faktycznie... tutaj trzeba idealnie kooperować, aby do czegoś dojść, gdyż każda palma na wysokie chce Ciebie zabić. Jednakże da się elegancko modyfikować poziom trudności,

Co więcej, wydanie jest całkowicie luksusowe!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

W to warto grać chociażby dla samego klimatu. Bardzo ciekawa mechanika, złożoność kooperacji, a także rewelacyjna oprawa graficzna wyczerpują temat. Jedyną wadą jest duża losowość, a także poziom trudności, który dla nowicjuszy może wydać się kolosalny, a dla obeznanych za niski.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Rozgrywka w M&M to niemalże tak fascynująca rozgrywka, jak czytanie najlepszej książki fantastycznej. Nie nie gramy. My bierzemy osobisty udział w epickiej przygodzie!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobra gra, z dobrym pomysłem i niestety niedorobiona pod paroma względami. Zauważyliśmy, że Talibowie zazwyczaj wygrywają.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Chyba najlepsza polska gra i długo lepszej nie będzie. Luksusowo wydana, niepowtarzalna pod względem przebiegi rozgrywki i diabelnie inteligentna. Wszystko chce Ciebie zabić, więc jakikolwiek sukces daje mnóstwo satysfakcji.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: