Ziemko - recenzje

Najlepsza gra rodzinna na rynku. Proste zasady, szybka, pobudzająca kreatywność. Reguralnie gramy całą rodziną włącznie z babcią, której gra się podoba. Nie znam osoby, której Dixit nie przypadł by do gustu, dla mnie absolutna rewelacja!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jeden z najlepszych tytułów 2016 roku. Świetna mechanikai pomysł na grę, super klimat. Cenowo także bardzo przystępna. Gra ma jak dla mnie 2 minusy - wykonanie, które jest na bardzo mizernym poziomie - wolałbym aby gra kosztowała 200 zł i miała komponenty dużo lepszej jakości. Drugi minus to downtime - przy 4 graczach zanim dochodzi do twojej tury mijają wieki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zasłużenie gra zgarnęła większość prestiżowych nagród w 2016. Jednak z najlepszych gier imprezowo familijnych jakie do tej pory wyszły, prosta, szybka, ale zarazem zmuszająca do ruszenia głową. Jeden z najelpszych tytułów Vlada Chvatila.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetne zasady, niesamowity klimat dzikiego zachodu oraz dobry czas rozgrywki. Nie znam osoby, która zagrała w colt express i jej się nie podobało. Bardzo polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Niby prosta, ale jednak nie do końca. Gra, która nie ma jednej strategii na wygranie i pomimo, że jeden gracz prowadzi przez większość gry na sam koniec może okazać się, że wcale nie wygrał. Bardzo duża interakcja między graczami, szybki czas rozgrywki i super cena.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra interakcyjna, raczej dla graczy mających większy dystans do negatywnych wymian podczas grania. Pod względem ceny jak i szybkości gry absolutna rewelacja!


Dobry, solidny produkt

Fajna prosta gra, na każdy wiek. Szczególnie polecam dla młodszych użytkowników, aby ćwiczyć z nimi pamięć, Cena także bardzo atrakcyjna.


Jak dla mnie ideał :)

Dodatek zmieniający dużo w rozgrywce poprzez dodanie najemników i trików, okraszony taką samą dawką humoru jak podstawka. Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dodatek, który dodaje nową rasę - nieumarłych - nowe ichnie mechaniki i generalnie większy wybór dla graczy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra interakcyjna z dużą ilością humoru. Rewelacyjne grafiki mocno oparte o świecie warhammera. Bardzo szybki czas rozgrywki sprawiają, że jest to świetny przerywnik pomiędzy cięższymi tytułami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jedna z lepszych gier w jakie grałem w tym roku. Gra jest przepięknie wykonana (jak większość gier coolmini) i posiada świetny klimat. Rzadko spotyka się grę w klimacie worker placement, która nie jest grą ekonomiczną, a grą strategiczno wojenną interakcyjną. Gra typu easy to learn hard to master, ponieważ zasady są proste natomiast mnogość kombinacji sprawia, że mózg paruje. Fakt kilku unikatowych nacji oraz losowego doboru pojedynków między rodami sprawia, że gra ma bardzo dużą regrywalność.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jednak z najbardziej kultowych planszówek. Niesamowita integracja, ukryte i jawne sojusze. Gra jest bardzo taktyczna i strategiczna. Ważne, aby grali w nią ludzie o podobnej znajomości planszówek, bo mieszany skład może łatwo popsuć balans rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

NIby prosta, a jednak tak niesamowita. Kompletnie inny "silnik" gry niż w jakiejkolwiek planszówce. Dobra zarówna do gry z rodziną jak i znajomymi.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo fajna party game, jednak kluczowym aspektem jest podobny poziom wtajemniczenia graczy w gry planszowe i myślenia taktycznego. Jeśli towarzystwo jest mieszane to często gra nie jest już tak ekscytująca. Natomiast all in all polecam .


Wyśmienite połączenie prostoty zasad z wyższym poziomem planowania i taktyki. Gra jest naprawdę dostosowana do każdej grupy wiekowej i różnego poziomu zaawansowania grania w planszówki. Grywam nawet z niegrającymi w planszówki członkami rodziny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

O ile descent mnie porwał (mimo, że jestem fanem fantasy) o tyle Imperium Atakuje już tak. Oba są na tym samym "silniku" gry planszowej, która jest w rzeczywistości RPGiem. Gra jest wyśmienicie zrobiona pod względem wizualnym, rewelacyjne figurki, karty, żetony. Jej największym minusem to czasożerność i mus spotykania regularnego, ale to w zależności jak kto na to patrzy. Cena jest całkiem zaporowa, natomiast dostajemy za nią produkty, które są jej warte. Zasady są napisane sensownie, nie są ciężkie do zrozumienia, aczkolwiek gra na pewno nie należy do prostych, bo liczba kombinacji i sposoby rozegrania scenariuszy dają pole do myślenia. Generalnie moim zdaniem 5/5


Bardzo mile zaskoczenie. Gra jest naprawde bardzo miodna, wszyscy fani gier ekonomicznych znajda w niej to co tygryski lubia najbardziej. Nie mozna narzekac na powtarzalnosc, bo prawie kazda gra jest inna nawet grajac ta sama nacja przez losowy dobor kart. Ta losowosc czasami troche drazni, gdy przez kilka dociagniec nie jestesmy w stanie zdobyc podstawowego budynku produkcyjnego, jednak nie dzisieje to tez zbyt czesto. Najwiekszym jej mankamentem uwazam, ze jest balans pomiedzy nacjami - porownujac Egipcjan i Rzymian roznica w "latwosci" zdobywania punktow jest znaczna. Pomimo tego gre uwazam, za jedna z lepszych w ktore gralem w tym roku.


W porządku, bez rewelacji

MAm troche mieszane uczucia jesli chodzi o kartonowe boxy - bardzo fajne jest, ze mieszcza sie karty nawet w foliach, ale z drugiej strony jak boxy sa pelne to ciezko sie zamyka i sa mocno napchane przez co moga nam krocej posluzyc.
Jednak poki co wydaja sie najsensowniejsza opcja do zbierania kart munchkina.
Produkt ok, ale bez rewelacji, wolalbym zaplacic wiecej za produkt z plastiku czy jakiegos metalu.