Paweł - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

W Race'a gramy nieprzerwanie od 2 lat. Kolejne dodatki tylko zwiększają przyjemność z gry. Dla fanów, pozycja obowiązkowa.

Jedna z kart jest słabo objaśniona: Interstellar Prospectors. W fazie V karta ta produkuje jedno dobro u siebie (o ile nie ma jeszcze tam dobra) oraz dodatkowo ma zdolność produkcji na jednej brązowej planecie "halo". Czyli wbrew opisowi, nie produkuje 2 dóbr na jednej planecie, tylko max. 2 osobne dobra.


W porządku, bez rewelacji

Cholernie wkurzająca. Chyba zbyt trudna dla mnie, zagraliśmy kilka razy i do niej nie wracamy. Ale może w więcej osób się bardziej sprawdzi.


Jak dla mnie ideał :)

Znakomity dodatek. Mimo, że nie wykorzystuję opcji gry dla 1 osoby, to
(a) dodatkowe światy startowe
(b) 5 gracz,
(c) znakomite, dodatkowe karty
(d) cele dające dodatkowe punkty
znakomicie ubogacają grę. Nie ukrywam, że jestem fanem RftG i jest to moja gra nr 1. Dlatego uważam, że dla fanów jest to obowiązkowy dodatek.


W porządku, bez rewelacji

Gra jest prześlicznie wydana.... ale na tym chyba zalety się kończą. Ma zdecydowanie za dużo kombinacji i z sympatycznej karcianki szybko zmienia się w n-wymiarowe szachy symultaniczne z pierdylionem kombinacji.


Zakochałem się w tej grze od pierwszego grania. Podobnie jak w Race for the Galaxy pomaga znajomość kart i każda kolejna gra coraz bardziej wciąga. Ale tym, co urzekło mnie najbardziej jest totalna zmienność. W każdej chwili może pojawić się niespodziewany zwycięzca, a nawet najgorsze baty od innego gracza absolutnie nie pozbawiają szans w grze. Losowość jest, ale nie jest odczuwalna na tyle, żeby można było na nią zwalić porażkę/zwycięstwo.


Jak dla mnie ideał :)

Świetne. Wystarczy wrzucić rodzinie kilka kostek na spotkaniu rodzinnym i wciąga jak narkotyk. :-)


Jak dla mnie ideał :)

Zero losowości, stosunkowo proste reguły. Mnóstwo kombinowania, szybka rozgrywka. Ja tę grę uwielbiam. Gra się dobrze w 2 osoby, ale więcej osób zdecydowanie poprawia jakość rozgrywki.


Jak dla mnie ideał :)

Gra po prostu wspaniała. Świetna dla początkujących planszówkowiczów, ale i zaawansowanych. Budzi silne emocje, do końca nie wiadomo kto wygra, można doskonalić strategie rozgrywki i zdecydowanie chce się do niej wracać. Losowość, choć odczuwalna, nie psuje rozgrywki, bo ciągle ma się wrażenie, że można ją zrównoważyć dobrą strategią. Pozycja obowiązkowa, a i cena adekwatna.


Dobry, solidny produkt

Kupując ten dodatek, kupuje się kilka niemal zupełnie nowych gier. Dla fanów fasolek pozycja obowiązkowa. No i wreszcie można zagrać we dwójkę!


Dobry, solidny produkt

Gra dla tych, co lubią liczyć. Pobudza do myślenia, ale też jest fajną zabawą interakcyjną. Buduje napięcie, bo do samego końca nie wiadomo, kto zarobił najwięcej kasy.
Jeśli trafi się fajny prowadzący, to gra może przerodzić się w prawdziwą, waleczną licytację.

Dla mojej żony ideał "5", dla mnie "4".

Cena tylko zdecydowanie za wysoka.


Dobry, solidny produkt

Nie sądziłem, że układanie kostek mnie tak wciągnie. I faktycznie można wracać do zabawy wielokrotnie, bo nie sposób zapamiętać układu ścianek. Świetna zabawa do pociągu i autobusu, gdy nie ma wiele miejsca na rozłożenie gry.


Dobry, solidny produkt

Kupa śmiechu :-) Nie ma tutaj jakiegoś główkowania, czysta, dobra zabawa.


Jak dla mnie ideał :)

Znakomite wykonanie. Karty grube, nie sposób ich pogiąć, pionki i plansza ładnie i solidnie wykonane. Ale przede wszystkim rozgrywka jest znakomita. Sporo myślenia (trochę w stylu master-minda), a przy tym swietna zabawa, gra jest bardzo dynamiczna i sytuacja zmienia sie diametralnie z ruchu na ruch.


Dobry, solidny produkt

Po pierwszej grze od razu mieliśmy ochotę na następną. Na razie graliśmy z żoną we dwójkę i grało się bardzo fajnie. Jest sporo kombinowania, a losowość znikoma. Gra podobna do carcassone pod kilkoma względami: też układa się planszę, tyle, że kupuje się żetony zamiast je losować, też układa się postacie o różnych funkcjach na żetonach i także część punktów zwycięstwa zdobywa się w trakcie gry, a część w końcowym podliczeniu, które może zmienić wszystko. Gra ma proste zasady (choć nieco bardziej skomplikowane niż w carcassonne) i spory wachlarz możliwości. Nad ruchem nie myśli jednak się godzinami, bo nie ma setek możliwości, ale ograniczoną liczbę działań. Zdecydowanie polecam, idealna strategia gdy nie ma się całego weekendu na granie.


W porządku, bez rewelacji

Chińczyk z przygodami. Fajny klimat, ale bardzo małe możliwości wyboru. Właściwie 80% gry to kości. Ale dla niedzielnych planszówkowiczów, gdy nie chce się dużo myśleć - fajna propozycja.


Jak dla mnie ideał :)

Jeśli szanujesz gry, to musisz miec te koszulki.


W porządku, bez rewelacji

4 za pomysł i 3 za wykonanie. Nazwy postaci są po niemiecku i niektóre z postaci są kompletnie nieznane. Ale sam pomysł na grę jest bardzo fajny. Daje dużo frajdy graczom w każdym wieku. Gra jest zabawna, interakcyjna, rozwija wyobraźnię i dzięki temu może służyć jako gra edukacyjna.


Dobry, solidny produkt

Grę kupiłem 2 tygodnie temu i już rozegraliśmy z żonką kilkanaście partii. Obecnie jest u nas w rodzinie na topie :-)

Jest to moja pierwsza gra kooperacyjna i bardzo mi się podoba, że kombinuje się i ustala strategię razem.

Gra nie jest bardzo skomplikowana, ale nie ma też zupełnie prostych zasad, jak dla mnie w sam raz. Można pokombinować i całkiem sporo zależy od myślenia. Niestety wkurza trochę losowość, która potrafi zepsuć najbardziej szczwany plan. Dla niektórych to zaleta, dla mnie to wada, bo wolę myślenie od rzucania kostkami, dlatego "tylko" 4 zamiast 5.

Generalnie grę bardzo polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Właśnie kupiłem na prezent. Jestem pewien, że będzie udany :-)


Dobry, solidny produkt

Można wreszcie grać w więcej niż 5 osób i o to chodziło.