Logoi - recenzje

Z perspektywy mistrza gry ta kampania jest wspaniałym wprowadzeniem w świat Travellera. Zdejmuje z barków prowadzącego trudy światotworzenia. Daje zróżnicowane przygody. Pozwala się dowolnie przeplatać dodatkowymi epizodami. Daje nieograniczone pole do popisu miłośnikom handlu lub dyplomacji. Polecam gorąco.


Słuchałem nagrania tej kampanii na podcaście How we roll i nabrałem wielkiej ochoty, żeby zagrać. Choć nie jestem miłośnikiem Pulp Cthulhu, to ta kampania jest fascynująca. Pełno przygód!


Dungeon crawl z ciekawymi wątkami historycznymi. Przygda na wiele sesji, ważne by podkreślić w prowadzeniu element interakcji graczy z "mieszkańcami" podziemi, bez tego scenariusz będzie płytki.

Opis ciekawych lokacji na Południe od Imperium również wart zapoznania się.


Fundament Kultury RPG w Polsce. Cieszę się, że udało się Copernicusowi a wcześniej Magowi zapewnić taką pozycję grze innej niż D&D.

Lore tej edycji mnie osobiście nie odpowiada, zawsze gram w świecie z jedynki.

Mechanika jak wiadomo daleka od ideału - ale wspierająca świat i prosta, dla początkujących to też jest ważne.


Dobry, solidny produkt

Już samo założenie jest ciekawe - granie półbogami. Podręcznik dobrze wydany, choć układ treści chwilami mógłby być lepszy. Dla osób, które kolekcjonują tomy RPG na pewno szansa na tani i ładny okaz do kolekcji. Mam nadzieję niedługo zagrać.


To już jest choroba z tymi kośćmi po setki złotych. Nie cierpię tego fetyszyzmu. Kiedy wreszcie będą dostępne kości precision gaming, kiedy piękne kości Chessex, rozumiem że QW to polska firma, ale może jednak polscy klienci mogą dostać coś naprawdę nowego, świat kości jest bardzo różnorodny?


Jak dla mnie ideał :)

Wysoka grywalność - ale dla osób, które najlepiej czują się w bardzo złożonych grach strategicznych może to być zbyt proste na wstępie, na granicy banału. Jak dla mnie świetne, bo lekkie, bez zadęcia. Smak wygranej nadal znakomity, a porażka wydaje się błaha :-)


Dobry, solidny produkt

Runequest ma cztery zasadnicze różnice w stosunku do D&D i większości systemów fantasy. 1. System procentowy - jeśli nie przeszkadza Wam w Zewie Cthulhu to tu działa jeszcze lepiej 2. Oryginalny świat fantasy - nietolkienowska kosmologia i bogata, antropologicznie interesująca treść religijno-mitologiczna 3. System rozwoju oparty na kasie a nie na PD. 4. Krótka ławka jeśli idzie o dostępne materiały. Podręcznik warto kupić i grę wypróbować w dwóch przypadkach: a) wiesz, że masz czas na eksperymentowanie i retrogaming w świecie, którego zasady są nieszablonowe i przez to wymagają więcej wyobraźni b) kolekcjonujesz stare systemy i lubisz czytać podręczniki. W każdym z tych dwóch przypadków polecam w 100% zakup tej gry.


Jestem fanem Travellera i kupiłbym, ale niestety z dostępnych w internecie recenzji wynika, że są błędy w tabelach. Dopóki wydawca nie wyda erraty nie kupować.


Wsparłem grę na kickstarterze i jestem po lekturze podręcznika - jeszcze nie testowałem na żywo. Mechanika 2k20 wydaje się ciekawą, świeżą propozycją. Myślę, że dla samego jej wypróbowania warto się zaopatrzyć albo w tę grę albo w Mutant Chronicles.

Gra zawiera m.in. bardzo rozbudowany moduł tworzenia postaci. Czynniki pochodzenia odgrywają w nim rolę, co sprzyja zanurzeniu w lore i myślę, że dobrze przedstawia różnorodność conanowskiego świata!

Uwag negatywnych specjalnie nie mam. Scenariusz w podręczniku, zlokalizowany w ruinach na pustyni jest niebezpieczny i ekscytujący jak prawdziwe przygody Conana z komiksu lub ksiązki!


Dla osoby wychowanej na WoDzie i grającej bez odrazy w Warhammera przejście na "symulacyjno-kalkulacyjne" D&D to był trudny krok. Ale mogę powiedzieć, że podręcznik gracza pozwala go zrobić bezboleśnie.

Tak powinny być wydawane wszelkie produkty RPG: ilustracje, papier, jasność tekstu, jakość wydania. Nie idzie bowiem o to, ile osób gra w RPG i kupuje podręczniki, ale o to ile osób kupi podręcznik, bo to nie badziew tylko coś fajnego - samo w sobie.


Jak dla mnie ideał :)

Jest to niewątpliwie niszowe wydawnictwo, najbardziej przydatne dla osób, które korzystają z kampanii oraz dodatków z rożnych wydań, w różnych wersjach językowych (czyli np. dla mnie :) ). Ale jeśli należysz do tej grupy Strażników Tajemnic, to musisz to mieć. Dzięki tej książce możesz powiedzieć, że naprawdę studiujesz magię Cthulhu!


Brak scenariusza w podręczniku głównym pogłębia trudność i tak wymagającego zadania pisania kronik do WoDa... lub zmusza do zakupu suplementu wampirzego, wilkołaczego itp. Tak czy inaczej - dobry pomysł na integrację wszystkiego. Porządne wydanie. Ale dreszczyk emocji towarzyszący obcowaniu z podręcznikami do Wampira i Wilkołaka te 20 lat temu... nie ma tego.


W porządku, bez rewelacji

Ciekawy kolor ale nie są bardzo czytelne. Dobry wybór dla miłośników klimatów postapo?


Jak wszystko, co robi Q workshop, te kostki są porządne i będą stanowiły dobry prezent dla kogoś, kto lubi Zew Cthulhu, zwłaszcza jeśli korzysta z 7 ed.


W porządku, bez rewelacji

Po wielu latach wracam do paragrafówek i po lekturze recenzji miałem raczej wysokie oczekiwania. Jakkolwiek gra jest ogólnie ok, to mam parę zastrzeżeń - fabuła jest chwilami łatana, zdarzają się błędy redakcyjne i widoczny brak korekty. Motywacje bohatera są nie do końca przekonujące. Już lepiej było w Wehikule Czasu, gdzie od początku wiadomo było, jakie jest zadanie, tu raczej kwestia zaufania gracza do autora i ciekawości popycha rozgrywkę. Pomimo tego, gra jest niezła i każdy, kto lubi mroczne tajemnice nie przejdzie obok obojętnie.


Bardzo dobre przygody (rozegrałem) i odpowiedni układ tabel na zasłonce. Na plus wygodny format. Warto kupić.


Podręcznik gracza jest w zasadzie okrojoną wersją podręcznika strażnika tajemnic. To wada, ale chyba jedyna. Warto dodać, że nie jest to podręcznik gracza w znaczeniu tym, które przyjęło się stosować w poprzednich edycjach ZC. To "podstawka" a nie dodatek.
Wspaniałe wydanie i komplet wiedzy potrzebnej do zrozumienia nowego ZC i wdrożenia się do gry. Piękna grafika i nowe rozwiązania mechaniczne, które znacznie modernizują leciwy już Zew. Polecam jako miłośnik ZC i Lovecrafta z blisko dwudziestoletnim stażem.


Dobry, solidny produkt

Kość nowatorska estetycznie - ja osobiście lubię kolorowe kości bardziej, niż te rzeźbione z q workshopu, z całym szacunkiem. Dobra do wszystkich postapo i high magic.


Dobry, solidny produkt

Nadaje się na prezent dla starych cwaniaków - ja rozwiązałem w jedno popoludnie, ale cały urok jest w pokazywaniu znajomym i... nieznajomym, jeśli ktoś lubi taki podryw.