Mitorajek - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Doskonale kreatywna gra.
Pobudza wyobraźnię, zmusza do bycia kreatywnym. W zasadzie to zupełnie inny niż ten znany z gier planszowych poziom gry.
Dzięki wspaniałym, nieraz surrealistycznym rysunkom na kartach podczas gry robi się naprawdę baśniowo.
Wykonanie gry na pięć.
Się poleca się.
Jak dla mnie ideał :)
Gra wydaje się prosta i nieskomplikowana. Zasady można opanować w pięć minut.
Po rozegraniu kilku partii okazuje się jednak, że człowiek wcale nie jest tak bystry i elokwentny jak mu się wydawało. Pod presją czasu i poczuciem zachłanności na punkty okazuje się, że jednak jesteśmy wtórnymi analfabetami. Brakuje słów bliskoznacznych (oprócz kilku podstawowych synonimów). Okazuje się, że jednak nie jest tak prosto i łatwo jak wydaje się na początku.
Gra generuje to sporo zabawy, radości. Na pewno wymaga zaangażowania i integruje. Okazuje się podczas gry jak ludzie dobrze się znają i rozumieją. Emocji co nie miara.
Obawiałem się trochę gry, gdzie jest taka interakcja, nie ma pionków, planszy, a gra opiera się na dialogu. Okazało się, że na każdym poziomie wieku, umiejętności i predyspozycji wszystko wychodzi super. Poleca się grę starym, młodym, tym w związkach, singlom, rodzeństwom, przyjaciołom i zaciętym rywalom.
Co do jakości wykonania również 5 z plusem.
Jak dla mnie ideał :)
Gra wydana wyjątkowo starannie. Graficznie opracowana naprawdę ciekawie. Na uwagę zasługują karty ze zdjęciami oryginalnych produktów pochodzących z czasów PRL.
Wyjątkowy jest też fakt załączenia broszury z rysem historycznym okresu lat 80-tych i tego jak się wtedy żyło.
Jest to gra, która dostarcza wiele zabawy i pozwala wrócić wspomnieniami do tamtego minionego okresu. Oczywiście wszystkim, którzy w tym ustroju politycznymi mieli okazję żyć. Młodsza część załogi graczy gra, bawi się nawet nieźle, ale nie czuje tak klimatu całej zabawy jak nieco starsza część załogi graczy.
Reasumując bardzo dobra gra dla wszystkich, a dla tych nieco starszych również wywołująca efekt nostalgiczno - wspomnieniowy.
Warto posiadać kolejkę w swoim składzie gier.
Jak dla mnie ideał :)
Gra wykonana solidnie, karty z dobrego materiału. Instrukcja do gry czytelna, dobrze napisana. Zasady nie są skomplikowane. Gra opracowana w taki sposób, że nawet 8 - letnie dziecko poradziło sobie z opanowaniem rozgrywki.
Co do graficznej strony wydania - można dyskutować nad poziomem estetycznym wykonanych ilustracji. Ale to kwestia preferencji. Dla mnie powinno być lepiej i w nieco innej stylistyce. Może nie na poziomie Magii i Miecza, ale zdecydowanie inaczej niż jest.
Przebieg rozgrywki - po kilku partiach płynie wartko. Tytuł o tyle ciekawy, że nikogo specjalnie nie trzeba namawiać do gry. Pozycja wygrywa nawet z perspektywą spędzenia bezproduktywnie kilku godzin przed ekranem komputera.
Poleca się wszystkim, bez względu na wiek.
Dobry, solidny produkt
Elegancko wydana gra. Bardzo estetycznie przygotowana z wysokiej jakości materiałów. Graficzna strona też całkiem, całkiem. Natomiast zastrzeżenia budzi samo pudełko, w którym nie ma przegród umożliwiających segregację elementów. Największym brakiem technicznym gry są załączone elementy (karty gracza) w różnych językach - bodaj 4 i nie ma wśród nich wersji polskiej. Co jest jeszcze do przełknięcia, bo angielski całkiem obcy nie jest - można sobie dać radę. Ale instrukcja w języku Polskim (choć przetłumaczona dobrze i zrozumiale) załączona jest jako czarno - biała kserokopia co jest nie do przyjęcia (tutaj apel do wydawcy - "Wydawco zrób coś z tym")
Co do samej rozgrywki - bardzo ciekawa. Jest dużo zabawy. Zestaw testowany na członkach rodziny od 14 do 36 lat. Jest interakcja, jest współpraca. Wszystkim się podoba. Zaletą w tym przypadku jest długość rozgrywki trwająca do około 30 minut. Chociaż młodzież tyleż kreatywna co złośliwa znalazła kilka sytuacji, których nie przewiduje instrukcja.
Generalnie poleca się Szanownemu Państwu tę pozycję.
Jak dla mnie ideał :)
Gra zaskakuje jakością, dokładnością wykonania i dbałością o szczegóły. Pomimo ze stworzona przez IPN, czyli instytucję mającą nie wiele wspólnego z zabawą, grami i rozrywką jednak zaskakuje. Gra świetnie sprawdza się dla ludzi dorosłych, i dobrą zasadą jest, że im więcej graczy tym zabawniej. Młodzież poniżej 25 roku życia bawi się również dobrze, ale ze względu na książkową znajomość okresu PRL - u nie czuje aż tak bardzo "klimatu" rozgrywki.
Nie mniej jednak rozgrywka wciąga, jest przy tym dużo zabawy. Z każdą kolejną partią płynność gry wzrasta i czyni ją bardziej atrakcyjną. Graficzna strona gry ze względu na zamieszczone zdjęcia oryginalnych produktów zdecydowanie rozpala dyskusje, wspomnienia i wywołuje uśmiech.
Dodatkowym atutem jest instrukcja napisana przystępnym, miejscami zabawnym językiem. Niewątpliwie załączona broszura z krótkim rysem historycznym czasów PRL - owskich stanowi doskonałą podstawę wiedzy dla młodszych graczy.
Poleca się pod każdym względem.