Grzegorz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Na początku chciałbym powiedzieć, że powyższa ocena jest oceną zbiorczą za cały produkt, której nie podsumowałbym opisem jaki widnieje przy tej trójce. Gra ma mocne i słabe strony, które można zignorować lub nie. Proponuję się dobrze zastanowić przed zakupem i nie sugerować większością opinii tutaj bowiem zaraz po przeczytaniu sam należałem do grupy podniecających się jak bardzo to nie jest super, ale wolałem dać sobie czas na ochłonięcie i przeanalizowanie na sucho. Jestem pewien, że sporo onanistów tutaj dających 5 będzie niedługo pluć sobie w brodę bo zauważą dziury i uchybienia. Moim zdaniem co niektórzy powinni się wstydzić dając innym na tyle nierzetelne opinie o produkcie powodowane zajawką.

Pierwsze co pcha się pod oko to realia. Postapokaliptyczno cyberpunkowe fantasy. Niektórzy zrobią o_O' inni : )~. Realia są kwestią gustu. Do systemu wprowadza nas niezły komiks, same opisy świata i historii zajmują ładną część podręcznika. Sam system zostawia wiele przestrzeni na inwencję MG, która może zdawać się wielką, ziejącą dziurą w spójności.
Sam koncept walki z ostatecznym złem przewija się wszędzie więc jakoś mi to smakuje jak gumiasty, dwódniowy kotlet. Ale jak to mawiał Kyle Reese: "Lepszy dwudiowy kojot od trzydniowego".

W mechanice nie ma tak naprawdę nic innowacyjnego, a raczej inne rozwiązania. Sam rdzeń kostkowy, jak ktoś faktycznie łyknął więcej systemów jest zwykłą kalką systemów pokroju Fate, ale nie mówię, że jest to złe. Wręcz przeciwnie.
Sama idea pentagramu czy kart wydaje mi się próbą wlepienia bardziej złożonych mechanizmów do czegoś, co powinno być płynne i przejrzyste. Fani kostkowania znajdą tu coś dla siebie, jako że jestem roleplayowcem, pentagram nie znalazł zastosowania i został zignorowany. Nie powiem też by była to wada systemu, bo każdy mistrz gry z mózgiem ignoruje lub zmienia nie pasujące mu elementy, a nikt nigdy nie pisał, że mechanika jest obowiązkowa. Brak minusu.

Samo podejście do statsów jest inne. Fani starego dodawania oczek czy punktów poczują się zawiedzeni, z tego co widziałem to ktoś niżej nawet focha strzelił. Osobiście uważam, że niespecjalnie on współgra z całą resztą. Czasami dochodzi do konflików w opisie cech ułomnych z bonusami, które postać dostaje w trakcie tworzenia. Konfliktem jest też założenie, że postacie od początku są specami i zawodowcami, ale jednak zgodnie z cechą ułomną każdy z nich będzie w znaczący sposób upośledzony. Ostatecznie miałem dziwne wrażenie, że premie płynące ze wszystkich cech miały takie znaczenie jak kara z cechy ułomnej co równoważyło cały system.

Tworzenie postaci jest sztywne i okraszone małą ilością poważnych błędów. Ogranicza się głównie do przepisywania z wybranych klanów(których jest tak mało i mechanicznie różnica jest minimalna, że aż dziw sądząc po ogromnym nacisku na "Motorykę") czy ról.
W tabeli, z której losowało się wydarzenia z przeszłości brakowało wiersza lub dwóch, wg mnie jest to ogromne niedopatrzenie, korekta dała ciała potwornie.
Niedopowiedzenia przy losowaniu paru innych elementów sprawiły, że szło się podrapać w głowę zastanawiącjąc co dalej. To nie powinno mieć miejsca.

Dodawana gratisowo mapa to chyba zwykły chwycik "jacy to my nie jesteśmy uczynni" bowiem w podręczniku nie udało mi się takowej znaleźć, minus. Dlaczego? Mapa jest ładna, ale zasadniczo pokazuje nic. Nie pokazano miejscowości za bardzo, a samo zastosowanie wymaga rozwalenia jej na stole. Nie wystarczy otworzyć podręcznika i pokazać palcem... Bo mapy tam nie ma. Albo jakoś ją przegapiłem.

Dla wybrednych można też uznać, że terminologia jest ble i fuj. Wymaga chwili zastanowienia i przyswojenia, samym nazewnictwem odbiega nieco od utartych standardów, ale tak naprawdę bez sensu. Zostało zmienione coś co działało. Osobiście jestem zwolennikiem idei "jak działa to nie poprawiać", ale nie przeszkadza mi Klanarchiczny wymysł.
Zostawiam to waszej ocenie.

Minusem też jest skład zespołu. Za mało ludzi nad tym siedziało. Fakt, że jednej osobie lepiej jest wdrożyć swoją wizję, ale z autopsji wiem, że jedna osoba to za mało bo bzdury się robią. Bzdury, których nie udało się uniknąć zespołowi tworzącemu.
Uważam, że Klanarchia ma potencjał, jeśli zrobią dodatki o lepszej jakości, ma szansę na sukces. Jeśli utrzyma poziom, będzie raczej przeciętnym systemem dla ludzi, którzy rżną ślepo w RPGi, które wydają im się fajne lub dla tych, którzy coś zrobią z niedociągnięciami i będą się tak czy inaczej bawić. Nie jest to pozycja dla każdego ze względu na realia jak i sam system.

Jest to system w porządku, ale cierpi z powodu niedoróbek, błędów i dziwnych rozwiązań.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Ładny i dobrze wykonany segregator, zapięcie idiotoodporne, ale sprawia wrażenie niezbyt odpornego na zużycie.


Jak dla mnie ideał :)

Solidne koszulki za grosze. Polecam.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Nieoceniona pomoc dla początkujących, zbędny bajer dla zaawansowanych.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Solidne koszulki w przystępnej cenie. Wylądowały na kartach Dominion, które swoją drogą też polecam.