Dobry, solidny produkt
O! To to już jest ładniejszy zestaw niż ten zielony (mój komentarz pod zielonym kostkami dedykowanymi systemowi The One Ring). Robią to samo co inne kości - turlają się i zabijają postaci. Bardzo ładne, cieszą oko, przyjemnie się z nimi gra.
Polecam.
Jak dla mnie ideał :)
Dałbym 10, ale zabrakło skali!
System, w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia, a im dłużej jesteśmy razem tym bardziej go kocham. Jest tam tyle Tolkiena w Tolkienie, że przyłapałem kiedyś mój egzemplarz na paleniu fajki i gawędziarstwie, serio!
Podręcznik aż ocieka treścią, jest tam naprawdę wszystko czego potrzebujecie, aby zacząć przygodę w Dzikich Krainach (warto jednak zaopatrzyć się w dodatki bo jestem jeszcze więcej, jeszcze bardziej, naprawdę cała seria, aż kipi od tak zwanego KONTENTU). Dodam, że jest to zintegrowany odpowiednik dwóch poprzednich podręczników (dla graczy i MG), a także ich przedruk ze zmienionym układem treści.
System kładzie naciska na snucie opowieści, a sama mechanika skupia się na trzech płaszczyznach: wędrowaniu, walce i spotkaniach. Ciekawy jest system rozwoju postaci, zarówno mechanicznie, jak i fabularnie. Gra premiuje przygody rozłożone w czasie i odbywające się na przestrzeni lat, a nawet i pokoleń (mechanika dziedziczenia). Dużo ciekawych rozwiązań, które doskonale korespondują z literackim pierwowzorem i klimatem całego settingu.
Jakość naprawdę na najwyższym poziomie. Papier, okładka, ilustracje, cała treść, skład i redakcja - przyjemnie się to czyta, a nawet przegląda.
Dobry, solidny produkt
Sakiewka standardowego rozmiaru, ciekawostka - można do niej włożyć kostki! Ładnie wykonana, nadruk zdaje się solidny (nie ściera się, nie łuszczy). Zamyka się to to wiążąc bądź to na kokardkę, bądź supełek, jak kto chce. Zmieści się tam też sporo zębów i paliczków.
Jak dla mnie ideał :)
Samotna Góra i okolice, szczegółowy opis Ereboru i Dale, róniny na wschód i północ od Mrocznej Puszczy i jeszcze trochę. Podręcznik bardzo ciekawy, pozwala poznać i poczuć klimat krasnoludzkiego Królestwa Pod Górą i władanego przez króla Barda Dale wraz z włościami. Nowe pochodzenia krasnoludzkie (biedniejsze, zgorzkniałe i wojownicze). Dla MGa gratka, szablon tworzenia smoków! Dodatek koresponduje, na poziomie motywów, z kampanią zawartą w podręczniku Darkening of Mirkwood.
Jakość najwyższej próby!
Jak dla mnie ideał :)
Podręcznik zawiera kronikę kilkudziesięciu lat tuż po Bitwie Pięciu Armii. Wydarzenia skupiają się wokół Mrocznej Puszczy oraz Doliny Anduiny. Pierwszy raz spotkałem się z tego typu, nienachalną kampanią, którą spokojnie wpleść można między własne, autorskie przygody (przynajmniej w pierwszych latach opowieści). Słodko-gorzki klimat literackiego pierwowzoru został w pełni podtrzymany, wraz z upływem lat mrok, jak sam tytuł wskazuje, gęstnieje nad Dzikimi Krainami. Sam wplatam motywy z tego podręcznika w swoje przygody i jestem zadowolony z inspiracji jakich dostarcza ten podręcznik. Zawiera dodatkowo ciekawą mechanikę posiadłości.
Jakość na najwyższym poziomie (jak z resztą niemal wszystkie produkty z serii The One Ring). Papier, ilustracje, wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
PS. Zazwyczaj byłem sceptyczny wobec gotowych przygód i kampanii, w tym wypadku diametralnie zmieniłem zdanie.