Jakub

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Jak dla mnie ideał :)

Mata jest bardzo solidna, ładna i w ogóle. Nie ślizga się, dobrze się zwija. Po prostu bardzo dobra mata do karcianek :-)
Rzeczywiste kolory odrobinę różnią się od tych na zdjęciu poglądowym, ale tylko nieznacznie. Coś jakby z kontrastem, nie znam się na tym ^^

Rebel.pl uczynił pakowanie paczek prawdziwą Sztuką. Mata przyszła zawinięta w kartonową tuleję. Przyznam że po raz pierwszy widziałem paczkę w takim kształcie.
Poczta Polska tym razem również spisała się na medal, paczka szła przez pół Polski niecałe 24 godziny.


Jak dla mnie ideał :)

Gra zrobiła na mnie i znajomych niesamowite wrażenie. Wykonanie jest piękne i niezwykle staranne, mechanika rozgrywki dopracowana i prosta, da się ją wytłumaczyć w dosłownie kwadrans. Nie razi aż tak losowość, mimo częstych rzutów kostkami nadal jest sporo kombinowania i myślenia nad kolejnymi posunięciami. Wbrew opiniom innych, ja uważam że gra jest zrównoważona, wygrać można zarówno ludźmi jak i demonami. Jedynym, drobnym mankamentem może być zbyt duża zależność przebiegu gry od losowanych części korytarzy. Bywało że gracz demoniczny nie miał szans wygrać, bo ludziom trafiały się wyłącznie proste korytarze, bez odnóg z których atakować by mogli troglodyci. Można jednak temu zaradzić solidnie tasując płytki planszy.
Na naganę zasługuje natomiast polska instrukcja. To chyba jakaś kpina, wygląda jak żywcem wydrukowana z komputerowego translatora. Jest wydrukowana krzywo, niektóre nazwy własne są w ogóle nie ruszone, polska instrukcja zawiera błędy rzeczowe (!) wypaczające niektóre zasady. Najlepiej w ogóle do niej nie zaglądać. Jeżeli ktoś nie radzi sobie z językiem angielskim, będzie musiał poprosić kogoś o solidne przetłumaczenie instrukcji.


Zakupiłem tą grę na prezent, więc nie wystawiam oceny, ale mam za sobą kilka partii. Gramy zazwyczaj w cztery osoby, widać że gra jest zrobiona właśnie na taką liczbę graczy. Moje wrażenie po 3 partiach i właścicielki gry po 6? Nie da się wygrać :D Oczywiście jest to przesada, raz byliśmy jeden rzut kostkami od wygranej, tym niemniej nie udało się. Ale grę polecam. Polecam serdecznie, głownie z uwagi na świetny klimat, duży nacisk na kooperację i śliczne wykonanie.

"Jednym słowem, muszę być w takiej sytuacji w stanie podzielić symbole, czy wystarczy, że uzbieram odpowiedni zestaw dla każdego z osobna?" - z tego co ja rozumiem, to na każdego ducha potrzebny jest jego własny komplet kolorów. Czyli jeżeli mamy dwa duchy po 2 zielone kropki, to potrzebujemy w sumie 4 w jednym rzucie żeby je wygnać. Ale racja, jest w tym miejscu pewne niedomówienie i niejasność.


Czy ISA nadal nie podała ostatecznej daty rozpoczęcia wysyłki? Na ich stronie nadal stoi "12.08.2009", ale nic nie wskazuje na to, że podręczniki w ogóle istnieją. No, poza tą grafiką koncepcyjną, która, mam szczerą nadzieję, nie jest ostateczną okładką polskiego Wampira.


Jak dla mnie ideał :)

To jest ideał. Graliśmy w tą grę w 5 osób przez 5 dni z rzędu, codziennie po kilka partii, zarzut o powtarzalności rozgrywki jest całkowicie bezpodstawny. Żarty nadal śmieszą, a sytuacje kiedy atakuje Cię przedwieczna, uczona, kolosalna Roślina Doniczkowa są... epickie. Co do samego wydania też nie mam zastrzeżeń. Ładnie, schludnie i do tego kilka kostek w zestawie.


Disposable89

Liczba recenzji: 5