Maciej

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

8 użytkowników

Zobacz wszystkich

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo solidny dodatek cyklowy. Karty graczy w większości bardzo mocne- na specjalną uwagę zasługuje bohater Denethor, sprzymierzeniec Glorfindel i Azain, oraz zielone wydarzenie do szukania kart w talii. Jeśli chodzi o jakość kart graczy to jest to jeden z najlepszych dodatków cyklowych w ogóle. Scenariusz należy do grona tych z żeglugą, a więc jak komuś się podobała Podróż przez Belegaer, to ten scenariusz również się spodoba. Na dodatek, talia spotkań ma tu swoją wyprawę, i naszym celem jest prześcignięcie talii spotkań w wyprawie! Naprawdę oryginalna mechanika!


Jak dla mnie ideał :)

Ten dodatek to pozycja obowiązkowa, jeśli lubisz rune age, oraz jeśli lubisz rune age, a dostrzegałeś, że jest za mało rozbudowany. Od tej pory będziemy grali z 6 (a nie 3) kartami neutralnymi, a do tego każda rasa ma 2 nowe jednostki. Mamy też 2 nowe, ciekawe rasy- krasnale i orki. Do tego jeszcze 2 nowe scenariusze, a scenariusz Władca Smoków otrzymuje bardzo ciekawy wariant kooperacyjny. A są jeszcze inne nowe elementy. Regrywalność gry rośnie niemal w nieskończoność. Część z tych elementów powinna być już w wersji podstawowej, ale niestety są dopiero w dodatku. Bardzo mocno polecam.


Badacze to kolejna bardzo dobra gra pana Felda. Mimo kolorowej planszy, nie jest to gra familijna.
To gra dla ludzi którzy grali już w kilka poważniejszych tytułów. Zasady są dość rozbudowane, lecz po pierwszej rozgrywce ogarniemy je bez większych problemów. Rozgrywka wymaga dużo myślenia, a ponieważ losowość jest tylko w setupie, można sporo zaplanować. Można też trochę napsuć innym graczom, m.in. podbierając diamenty oraz płytki stacji badawczej. Interakcja, mimo iż jest, to nie jest głównym punktem tego tytułu. Przeszkadzać innym będziemy raczej przy okazji, wykonując własne strategie. Różnorakie karty mogą znacząco pomóc, jeśli potrafimy ich używać, i ewentualnie kombować z innymi kartami. To właśnie karty będą powodować różnorodność rozgrywek i naszych strategii. Bardzo fajne jest również to, że plansza programowania w każdej turze jest trochę inna (w każdym z pomieszczeń zmieniają się akcje, które możemy zaprogramować). W każdej turze będzie trzeba zdecydować co zaprogramujemy, a jak to zwykle bywa, jest wiele opcji, a wszystkiego zrobić nie można. Jest jeszcze jeden niesamowicie ciekawy mechanizm o którym warto wspomnieć. Otóż, żeby przejść przez granicę 15,30,45 itd. punktów, trzeba zapłacić 1 diament. W innym przypadku nie ruszymy się z miejsca. Jeszcze w żadnej grze nie spotkałem takiego mechanizmu. Ogólnie, w grze trzeba dbać niemal o wszystko. Zaniedbanie jednej sfery rozgrywki (np. nie zabijanie ośmiornic, które na koniec każdej rundy przynoszą ujemne punkty), może nieźle zmniejszyć naszą liczbę punktów lub możliwości ich zdobycia.
Gra działa najlepiej na 4 osoby, ale w innym składzie również się sprawdzi. Ogólnie, czym więcej graczy tym większa interakcja. Wykonywanie swoich strategii oraz planowanie ruchów na niemal całą rundę ( i również masakrowanie ośmiornic) daje dużo przyjemności.
Gra wydana jest solidnie i ładnie, chociaż plansza w pierwszej rozgrywce wydaje się być trochę nieczytelna.
Polecam spróbować, a jeśli lubujecie w podobnych grach to nawet kupić. Ta gra was nie zawiedzie.
Gorąco polecam!!!


Grałem raz, ale podzielę się opinią o tej grze:
Ciekawa, bardzo prosta gra. Choć właściwie proste są zasady, bo wygrać już nie jest prosto. Dużo zależy od tego, czy duch potrafi grać. Bez dobrego ducha, nie ma szans na wygraną. Niestety w tej grze ciężko jest dawać dobre podpowiedzi. Czasami muszą one być oparte na bardzo dziwnych, ciężkich do odgadnięcia odpowiedziach. To zdecydowany minus tej gry, chociaż jeśli grają ludzie którzy doskonale odczytują skojarzenia, gra może im się bardzo spodobać. Twórcy gry mogli wymyślić lepsze, czytelniejsze karty ducha i grałoby się lepiej. Sama mechanika jest fajna, myślę, że gra nadaje się na imprezy.
Plusem jest też bardzo ładna szata graficzna i dobre wykonanie. Polecam spróbować, chociaż mnie gra nie zachwyciła.

Po jednej partii: 3+/5


Ciekawa wariacja memory dla dzieci. W czasie rozgrywki trzeba pamiętać położenie wielu przedmiotów. Jest to bardzo dobra pozycja dla rodzin z dziećmi, ponieważ jest to gra kooperacyjna, i rodzic nie musi ułatwiać gry dziecku poprzez wykonywanie głupich ruchów. Gra jest ładnie wykonana, co jest ważne dla młodego oka.
4+/5


Shadowrun

Liczba recenzji: 416

Tomzaq

Liczba recenzji: 17

Dagna

Liczba recenzji: 79

Monteki

Liczba recenzji: 0

__Marcin__

Liczba recenzji: 27

MacGyver

Liczba recenzji: 9

Samadam

Liczba recenzji: 19

Sonofthewild

Liczba recenzji: 17