Szlaczek

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Jak dla mnie ideał :)

Room 25 to gra będąca krzyżówką klimatu brutalnego reality show i pomysłu na film "Cube". I to w zasadzie najkrótszy opis jaki się da zrobić. Opis produktu jest powyżej, więc od razu przejdę do tego, czego w nim nie ma.
Proste i sprawne zasady - nie ma szans, żeby ktoś się nudził czekając na swoją turę, nawet jeśli gra się w 6 osób. Gra wymaga planowania i rozsądnego zarządzania ryzykiem, nie ciągłego wertowania instrukcji w poszukiwaniu niuansów. Sama instrukcja jest przejrzysta i nawet są w niej umieszczone sugerowane (i przetestowane) zestawy kafelków do każdego z trybów gry (ale o tym za chwilę).
Losowana plansza - gra nie znudzi się prędko, gdyż plansza jest losowana z puli kafelków. Każdy rodzaj kafelka ma inny efekt (nie trzeba ich pamiętać, każdy gracz otrzymuje ściągę tego co robią) i potrafi nieźle namieszać w planach. Ponadto pula kafelków jest większa niż ich ilość potrzebna do gry, więc można wybierać na które chcemy natknąć się w grze, a których nie będzie, albo po prostu również to wylosować, pełna dowolność.
Kilka trybów gry - Sama gra stylizowana jest na reality show, a wiadomo, że gdyby każdy odcinek polegał na tym samym to byłoby to nudne. W samej grze mamy kilka trybów gry co jeszcze bardziej urozmaica ten produkt. Najciekawszym jest "Podejrzliwość", w którym każdy losuje sobie tożsamość, albo jest więźniem i musi uciec, albo strażnikiem i musi wyeliminować więźniów. Oczywiście nie jest wiadome kto jest kim. Tryb "Kooperacja" polega na wspólnym uciekaniu. W trybie "drużyny" gracze dzielą się na dwie drużyny i próbują wyprzedzić przeciwników w dotarciu do wyjścia. Podobnie rzecz ma się w trybie "rywalizacji", gdzie każdy z graczy dostaje dwie postaci, zamiast formować drużyn z innymi graczami. Ostatni jest tryb "solo", w którym można zagrać samemu przeciwko grze sterując czterema postaciami. To wszystko jeszcze bardziej wzbogaca nam różnorodność rozgrywki
Opakowanie - duże, ładne i z mnóstwem przegródek. Wszystko jest gdzie schować, żeby nic się nie pomieszało, ani nie obtłukło. Samych przegródek jest trochę więcej niż potrzeba, np, są dodatkowe dwa miejsca na pionki. To wszystko doprowadza mnie do podejrzenia, że Rebel.pl planuje wydać również dodatek ("Room 25: Season 2"), dlatego postanowili dać razem z "podstawką" pudełko w którym dodatek też się zmieści. Jeśli mam rację, to nie mogę się doczekać.


Graficznie podręcznik wydany jest wzorowo (dobrane grafiki są kwestią gustu).
Skład i recenzja tekstu również wzorowe.
Sposób napisania, rzeczowy i w klimacie, czyli również wzorowo. Problemem jednak jest klimat, ale o tym zaraz.
Mechanika, prosta, sprawna, dynamiczna i wpisana w konwencję. Nawet odpowiednik trafienia krytycznego tutaj jest nazwany "wsparciem przodków" w nawiązaniu do konwencji.
Klimat... Tu jest pies pogrzebany. Klimat jest na tyle specyficzny i uszczegółowiony, że trudno się w niego wczuć. Mi się udało dopiero po 150 stronach podręcznika. Fakt ten sprawia, że system ten można albo uznać za świetny, albo za beznadziejny, nic pomiędzy.

Tak czy inaczej jeśli ktoś lubi systemy stawiające na ciężki klimat świata zdominowanego przez demony i kultystów zmieszany z bohaterską i filmową (wręcz inspirowaną anime) stylistyką, to szczerze zachęcam do kupienia wersji e-bookowej ze strony klanarchii, 12,50zł to nic w porównaniu z 130zł za wersję drukowaną, dobra metoda na uniknięcie rozczarowania.


Jak dla mnie ideał :)

5 może z małym minusikiem. Słabiej napisane od Graj z Głową ale mimo wszystko porządne, ba doskonałe. Mnóstwo porad, rozwiązań i przykładów które są jak najbardziej pomocne i użyteczne. Może nie napisze za Ciebie kampanii ale na pewno doradzi co robić i, przede wszystkim, jakich zagrywek unikać


Dobry, solidny produkt

Dobry produkt. Nic dodać nic ująć. Nie sądzę żeby był wart swojej ceny ale w zestawie z pozostałymi jak najbardziej godzien uwagi. Kilka szczwanych trików, mnóstwo przykładów ale tak naprawdę niewiele użyteczności. Nie potrafiłbym stworzyć takiej atmosfery, że po zastosowaniu niektórych trików gracze po prostu by nie wyszli mówiąc "jak tak, to graj sobie sam". Ale trzeba przyznać że wena po lekturze przychodzi...


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra książka. Ukazuje autentyczne zależności gracze-mistrz gry i uczy z nich korzystać. Pokazuje nam różne ciekawe zjawiska w rpg i pozwala nadać sesjom nieco więcej autentyczności i realizmu. Pozwala naumieć się prowadzić tak by gracze nie narzekali, a i graczom oferuje sporo porządnego materiału, po którego przeczytaniu ułatwią życie mistrzom gry (o ile wezmą je sobie do serca)
Zdecydowanie na plus


Farel

Liczba recenzji: 6