Tomasz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

2 użytkowników

Jak dla mnie ideał :)

Dostałem dokładnie to, co chciałem - wielkie tomiszcze z uniwersalną mechaniką, która stawia nie tylko na akcję, walkę etc. Tylko od MG zależy, czy przyjmie wszystkie opcjonalne i skomplikowane zasady, czy też pozostanie przy wersji lekkiej, łatwej i przyjemnej.

W samym tomiszczu zasady są uporządkowane i łatwe do znalezienia. Spora ilość rad pozwala na dobranie odpowiednich zasad bez względu na to, czy zamierzasz grać w starożytnym Rzymie, XXII wieku na Orbicie, czy rozegrać przygodę podczas II WŚ.

Jeśli szukasz gotowego settingu, trzymaj się od tego systemu z daleka. To w zasadzie toolkit, wygodny w wykorzystaniu do jednostrzałówek czy też autorskich, rozbudowanych settingów czy modułów. Nie lubisz się babrać w autorskiej mechanice, tu masz wszystko gotowe.


Jak dla mnie ideał :)

System wydany porządnie. Grafiki obłędne, w sepii, nastrojowe, porywające. Same w sobie mogę już być inspiracją do niektórych scen na sesji.

To co najlepsze, to z pewnością mechanika. Lekko zmodyfikowany GUMSHOE wydaje się świetnie pasować do Mtów Cthulhu. Mnie szczególnie zachwycił sposób ujęcia wszelkich spraw związanych z Poczytalnością. M.in. rozdzielenie Poczytalności z ZC na Sanity i Stability. Wydaje się, że pozwoli to na sesji w sposób płynny oddać zagrożenie oraz strach odczuwany przez postacie. Dość ciekawe są też sztuczki narracyjne, dzięki którym choroby psychiczne "zdobywane" przez postacie graczy odcisnąć silne piętno na samej fabule sesji.

Podzielenie stylów gry na Purist (klasyczny z ZC) i Pulp (podobny do np. Indiany Jonesa) pozwoli na rozegranie zupełnie różnych konwencji, co odpowiednio wesprze mechanika. Ciekawa sprawa.

Jeśli natomiast chcesz hardcore'u odpowiednie modyfikacje zasad dotyczących Poczytalności sprawią, że postacie z niemal stuprocentową pewnością kończyć w wariatkowie.

Mechanika wymga od graczy aktywności, nie wystarczy już tylko pdonosić umiejętności i kostkować. Teraz trzeba myśleć jak i kiedy wykorzystywać punkty umiejętności w testach.


Dobry, solidny produkt

Jak dla mnie wspaniały oddech od klasycznych lat 20tych i przy okazji dowód, jak wielki potencjał posiada ten system. Układ settingu klarowny. Mechanika pozwala obejść się bez podręcznika głównego, a opis X-XI w. jest na tyle wystarczający, że bez przeszkód można wejść w nową scenerię spotkań z Mitami. Dla mnie szczególną niespodzianką była przygoda. Obszerna, choć pod względem konwencji klasyczna. natomiast umiejscowienie niebanalne. Jedna z pogranicznych marchii niemieckich osadzona na terenach zagrabionych Słowianom, a w pobliżu jeszcze można napotkać koczowniczych Węgrów. A w tym wszystkim Mity, Mity, Mity. jedno co mnie śmieszy, to fakt uporczywego nazywania BG badaczami. no o ile do mnicha-benedyktyna to jeszcze, powiedzmy, od biedy, ale co w przypadku woja miejscowego władyki lub baby-zielarki? :) Tak czy inaczej polecam. Z chęcią zapoznałbym się z podobnymi settingami lub chociaż zbiorami scenariuszy, których akcja toczy się w innych epokach (coś a la "Strange Aeons").


Dobry, solidny produkt

Jak dla mnie wspaniały oddech od klasycznych lat 20tych i przy okazji dowód, jak wielki potencjał posiada ten system. Układ settingu klarowny. Mechanika pozwala obejść się bez podręcznika głównego, a opis X-XI w. jest na tyle wystarczający, że bez przeszkód można wejść w nową scenerię spotkań z Mitami. Dla mnie szczególną niespodzianką była przygoda. Obszerna, choć pod względem konwencji klasyczna. natomiast umiejscowienie niebanalne. Jedna z pogranicznych marchii niemieckich osadzona na terenach zagrabionych Słowianom, a w pobliżu jeszcze można napotkać koczowniczych Węgrów. A w tym wszystkim Mity, Mity, Mity. jedno co mnie śmieszy, to fakt uporczywego nazywania BG badaczami. no o ile do mnicha-benedyktyna to jeszcze, powiedzmy, od biedy, ale co w przypadku woja miejscowego władyki lub baby-zielarki? :) Tak czy inaczej polecam. Z chęcią zapoznałbym się z podobnymi settingami lub chociaż zbiorami scenariuszy, których akcja toczy się w innych epokach (coś a la "Strange Aeons").


Vukodlak

Liczba recenzji: 86

Ricco

Liczba recenzji: 55