Zack - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Wymyśl skojarzenie do nietuzinkowego obrazka - ale nie może być ono zbyt oczywiste ani zbyt odległe! Oto na czym głównie polega rozgrywka w "Dixit" - wniknąć w tok rozumowania innych graczy, spróbować odgadnąć o czym myśleli i jednocześnie lepiej ich poznać ;) Gra świetnie sprawdza się jako "łamacz lodów" w nowym towarzystwie jak i grupie starych znajomych, którzy już wiedzą co innym siedzi pod kopułą!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dodatek, którego "Osadnicy" bardzo potrzebują, szczególnie przy spotkaniach w większym gronie. Rozszerzenie planszy może się również przydać przy grze na 3-4 graczy, jeśli chcemy mieć więcej swobody i dłuższą rozgrywkę.

Istotna jest modyfikacja zasad, która pozwala na budowanie poza swoją turą - dzięki temu zmniejszone jest ryzyko, że napadnie nas złodziej gdy mamy powyżej 7 kart na ręku i można niespodziewanie pokrzyżować plany innym graczom.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Imprezowy "must-have" - bezkonkurencyjny w tym przedziale cenowym. Prosta, a zarazem genialna gra, pozwalająca zagrać w każdym towarzystwie, na wytłumaczenie zasad potrzeba tylko kilku minut.

Każdy z graczy losuje na początku rundy kartę krasnala (może zostać albo kopaczem albo sabotażystą) ale żaden z graczy nie wie kim zostali inni gracze! Kopacze muszą kooperować by poprowadzić tunel do skarbu, a zarazem muszą próbować zdemaskować Sabotażystów próbujących im po cichu przeszkodzić. Kupa śmiechu i zabawy, a każda runda inna od poprzedniej ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Seasons to innowacyjna gra planszowo-kościano-karciana inspirowana nieco Magic the Gathering.

Rozgrywka polega na rywalizacji w Turnieju Czarodziejskim, który rozpoczyna się od zbudowania przez każdego z graczy swojej talii zaklęć (w podstawowej wersji dostępne jest 50 kart mocy). W trakcie trwania Turnieju zmieniać się będą Pory Roku, które w istotny sposób wpływają na nasze zaklęcia (jedne zaklęcia będzie łatwiej rzucić podczas Zimy, inne w Lato itd.). Celem gry jest rzucenie jak największej liczby, jak najpotężniejszych zaklęć oraz przeszkodzenie innym Czarodziejom w osiągnięciu tego celu. Kto pod koniec 3 roku Turnieju zdobędzie najwięcej punktów zostaje Arcymagiem.

W wersji podstawowej jest dość niewiele negatywnej interakcji między graczami. Mamy do dyspozycji 50 kart mocy, z czego karty 1-30 stanowią wersję "łatwiejszą". Karty 31-50 dają już więcej możliwości "przeszkadzania" innym i kombinowania. Do gry dostępne są 2 dodatki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Jedna z najlepszych gier imprezowych/karcianych w tej kategorii cenowej. Nada się zarówno na luźne spotkanie ze znajomymi, rodziną czy podczas podróży. Zasady są proste do wytłumaczenia, a rozgrywka szybka. Rysunki Fasolek rządzą!

Gra polega na hodowaniu nietypowych Fasolek (piroman, golas, pijak, kowboj itp.), a następnie sprzedawaniu ich za monety. Im więcej zbierzemy Fasolek tego samego rodzaju, tym więcej monet - ale rośnie również ryzyko utraty naszego "plonu". Przebojowość gry polega na handlu z innymi graczami - targowanie się jest zabawne i często trzeba się licytować, żeby dorwać to, czego potrzebujemy ;)

Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Prosta, a zarazem kształcąca gra dla dzieci. Bardzo dobra do podróży.


Jak dla mnie ideał :)

Ciekawie urozmaicony następca "Jungle Speed". Gra ma kilka wariantów rozgrywki - zarówno dla lubiących szybką jak i wolniejszą rywalizację. Karty są porządnie wykonane, a sprytne blaszane pudełko jest bardzo przydatne w podróży :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Polecam ciekawy fanowski wariant "Gra o Tron" przy połączeniu edycji zimowej i standardowej ;) Znalezione na boardgamegeek

1. Na początku rozgrywki zamiast jednego żetonu stawiamy dwa żetony startowe (jeden z zimowy, jeden zwykły) tak, aby utworzyły zamknięte miasto. Przerwa pomiędzy tymi żetonami stanowi "Mur" - na północ od Muru można stawiać tylko żetony zimowe, na południe tylko żetony zwykłe.
2. Każdy gracz dobiera na początku 2 żetony (po jednym z każdego rodzaju). W każdej turze gracz może położyć jeden żeton, a w następnej turze dobiera jeden żeton tego samego rodzaju (tak by posiadać w sumie 2 żetony każdego rodzaju).
3. Dalsza rozgrywka i liczenie punktów odbywa się tak samo jak w standardzie.

Jednym słowem polecam - ciekawe urozmaicenie od zwykłego Carcassonne i można jak widać łączyć z podstawowymi wersjami


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Niesamowicie wciągająca gra, a dodatkowo bardzo uniwersalna. W "Osadnikach" jest wszystkiego po trochu - strategii, ekonomii, handlu, losowości. Jest możliwa częściowa kooperacja, a jednocześnie rywalizacja między graczami. Podstawowa wersja gry ma dość ograniczone możliwości (tylko 4 graczy), ale na szczęście modułowe dodatki pozwalają na dowolne rozszerzanie pola rozgrywki. "Osadnicy" są dość dynamiczną grą, więc nie ma strachu że współgracze będą długo blokować turę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ta gra to pod wieloma względami absolutny "must-have" i podstawa dla każdego wielbiciela gier planszowych. Podstawowa wersja gry wystarcza na wiele godzin zabawy, a ilość dodatków rozszerzających funkcjonalność jest ogromna (łączna cena kompletnego zestawu Carcassonne sięga 300 zł).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Szybka i prosta gra na refleks i pamięć. Rozrusza każde towarzystwo (w każdym wieku) na imprezie czy spotkaniu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra na każdą imprezę, sytuację i każde towarzystwo! Świetnie zbalansowana, dzięki czemu nadaje się na dowolną ilość graczy (jednak nie powyżej 10 osób)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra przypomina nie najlepsze, dość przykre czasy i niechlubną część mentalności Polaków, ale mimo to przynosi wiele frajdy zarówno starszym jak i młodszym graczom. Dzieci, przy okazji, mają możliwość dowiedzieć się jak wyglądała codzienna rzeczywistość za czasów komunizmu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Poziom wykonania i szczegółowości gry jest imponujący - plansza, figurki, oprawa graficzna są fantastyczne i świetnie oddają klimat książki/serialu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Puerto Rico to klasyczna gra ekonomiczna - przeznaczona dla graczy, którzy lubią współzawodniczyć ze sobą w rozwijaniu i rozbudowywaniu swoich małych "imperium". Strategia i odpowiednia kolejność działań są tutaj kluczem do sukcesu - nie ma elementu losowego, który może zniweczyć nasz plan przez jeden pechowy rzut kostką. Gra nie ma zbyt skomplikowanych zasad, ale z drugiej strony jest dość czasochłonna i absorbująca, więc nie nadaje się na krótkie i luźniejsze spotkania.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

"Dixit" jest niewątpliwe jedną z najbardziej oryginalnych gier towarzyskich, jakie kiedykolwiek stworzono. Rozgrywka zależy tylko i wyłącznie od wyobraźni uczestników - każdy gracz wymyśla skojarzenie do wylosowanego obrazka (lub odwrotnie - dopasowuje obrazek do skojarzenia). A surrealistyczne grafiki, poza tym że prezentują wysoki poziom artystyczny, są interpretowalne na wiele sposobów. Ten sam obrazek różni gracze skojarzą na kilkanaście różnych sposobów.

Trzeba jednak przyznać, że 84 obrazki dostępne w podstawowej wersji dość szybko się nudzą, szczególnie jeśli gramy w stałym towarzystwie. Dlatego gry nie warto zbyt mocno eksploatować i należy często zmieniać grające towarzystwo - by starczyła na dłużej.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Jeden z najważniejszych i podstawowych dodatków do "Carcassonne". Nie zmienia rozgrywki diametralnie, ale wprowadza istotne elementy urozmaicające. Jednym słowem - nie trzeba się uczyć wielu nowych zasad, a rozgrywka zyskuje na świeżości. Plusem jest możliwość dołączenia szóstego gracza.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Munchkin dla wszystkich! W tej grze świetnie odnajdują się nie tylko fani RPG czy klimatów zombie/post-apo. Jest to uniwersalna karcianka na każde spotkanie (czy to rodzinne czy ze znajomymi przy piwie, kawie, herbacie) w każdej konfiguracji (kobiety, mężczyźni, dzieci) - wszyscy bawią się przednio!

Gra bardzo integruje towarzystwo (interakcja między graczami jest bardzo częsta i spontaniczna) oraz uodparnia "obrażalskich" (częste podkopywanie dołków pod innymi). Zrównoważony system pozwala wygrać każdemu w ostatniej chwili, więc nie ma ryzyka że ktoś będzie ostatni ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

"Horror w Arkham" jest przeznaczony nie tylko dla fanów mrocznych opowiadań H. P. Lovecrafta ale również dla wymagających graczy, którzy uwielbiają trudne wyzwania. Ta planszówka spuszcza bowiem łomot wszystkim, bez litości. "Badacze" muszą ze sobą współpracować, koncentrować się na rozgrywce i mieć się na baczności, bo w przeciwnym wypadku "Przedwieczny" obudzi się ze snu i nad światem zapanują chaos, mrok, potwory z poza czasu i przestrzeni.

"Horror" to gra wymagająca dokładnej znajomości zasad i co najmniej kilku godzin rozgrywki. Czas spędzony nad instrukcją rekompensuje jednak fantastyczny klimat (warto czytać opisy kart i bohaterów!), wciągająca walka z monstrum oraz wysoka jakość planszy, kart i żetonów.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: