Jak dla mnie ideał :)
Wymyśl skojarzenie do nietuzinkowego obrazka - ale nie może być ono zbyt oczywiste ani zbyt odległe! Oto na czym głównie polega rozgrywka w "Dixit" - wniknąć w tok rozumowania innych graczy, spróbować odgadnąć o czym myśleli i jednocześnie lepiej ich poznać ;) Gra świetnie sprawdza się jako "łamacz lodów" w nowym towarzystwie jak i grupie starych znajomych, którzy już wiedzą co innym siedzi pod kopułą!
Jak dla mnie ideał :)
Dodatek, którego "Osadnicy" bardzo potrzebują, szczególnie przy spotkaniach w większym gronie. Rozszerzenie planszy może się również przydać przy grze na 3-4 graczy, jeśli chcemy mieć więcej swobody i dłuższą rozgrywkę.
Istotna jest modyfikacja zasad, która pozwala na budowanie poza swoją turą - dzięki temu zmniejszone jest ryzyko, że napadnie nas złodziej gdy mamy powyżej 7 kart na ręku i można niespodziewanie pokrzyżować plany innym graczom.
Jak dla mnie ideał :)
Imprezowy "must-have" - bezkonkurencyjny w tym przedziale cenowym. Prosta, a zarazem genialna gra, pozwalająca zagrać w każdym towarzystwie, na wytłumaczenie zasad potrzeba tylko kilku minut.
Każdy z graczy losuje na początku rundy kartę krasnala (może zostać albo kopaczem albo sabotażystą) ale żaden z graczy nie wie kim zostali inni gracze! Kopacze muszą kooperować by poprowadzić tunel do skarbu, a zarazem muszą próbować zdemaskować Sabotażystów próbujących im po cichu przeszkodzić. Kupa śmiechu i zabawy, a każda runda inna od poprzedniej ;)
Jak dla mnie ideał :)
Seasons to innowacyjna gra planszowo-kościano-karciana inspirowana nieco Magic the Gathering.
Rozgrywka polega na rywalizacji w Turnieju Czarodziejskim, który rozpoczyna się od zbudowania przez każdego z graczy swojej talii zaklęć (w podstawowej wersji dostępne jest 50 kart mocy). W trakcie trwania Turnieju zmieniać się będą Pory Roku, które w istotny sposób wpływają na nasze zaklęcia (jedne zaklęcia będzie łatwiej rzucić podczas Zimy, inne w Lato itd.). Celem gry jest rzucenie jak największej liczby, jak najpotężniejszych zaklęć oraz przeszkodzenie innym Czarodziejom w osiągnięciu tego celu. Kto pod koniec 3 roku Turnieju zdobędzie najwięcej punktów zostaje Arcymagiem.
W wersji podstawowej jest dość niewiele negatywnej interakcji między graczami. Mamy do dyspozycji 50 kart mocy, z czego karty 1-30 stanowią wersję "łatwiejszą". Karty 31-50 dają już więcej możliwości "przeszkadzania" innym i kombinowania. Do gry dostępne są 2 dodatki.
Jak dla mnie ideał :)
Jedna z najlepszych gier imprezowych/karcianych w tej kategorii cenowej. Nada się zarówno na luźne spotkanie ze znajomymi, rodziną czy podczas podróży. Zasady są proste do wytłumaczenia, a rozgrywka szybka. Rysunki Fasolek rządzą!
Gra polega na hodowaniu nietypowych Fasolek (piroman, golas, pijak, kowboj itp.), a następnie sprzedawaniu ich za monety. Im więcej zbierzemy Fasolek tego samego rodzaju, tym więcej monet - ale rośnie również ryzyko utraty naszego "plonu". Przebojowość gry polega na handlu z innymi graczami - targowanie się jest zabawne i często trzeba się licytować, żeby dorwać to, czego potrzebujemy ;)
Polecam!