Damian - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
"Mini pociągi" bez pociągów.
Błyskawiczna (faktycznie da się w 10-15 minut! Więc można 2-3 partie pod rząd).
Duża dynamika gry.
Dla fanów"dużej wersji" pociągów jak i lubiących proste, krótkie gry (acz ciekawe i dające jakieś emocje).
Wykonanie bdb.
Warto mieć w kolekcji któraś z "małych" wersji (obecnie gram też w Nowy York, nie mam Londynu (jeszcze :D)).
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności.
Dla fanów Batmana (moje córki się kwalifikują - wiadomo, że bana jest najlepszy!).
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Ps. Jak ktoś nie zna postaci z Batmana, a prowadzący umie "poprowadzić" na pewno dzieci będą się dobrze bawiły!).
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności.
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Da się grać bez "dużej" podstawki (wystarczy kilka małych zestawów).
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności. Obowiązkowe dla małych i większych fanów superbohaterów!
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Da się grać bez "dużej" podstawki (wystarczy kilka małych zestawów).
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności.
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Da się grać bez "dużej" podstawki (wystarczy kilka małych zestawów).
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności.
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Da się grać bez "dużej" podstawki (wystarczy kilka małych zestawów).
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna do nauki kreatywności.
Co ważne - łączy się tak naprawdę z każdym innym zestawem.
Da się grać bez "dużej" podstawki (wystarczy kilka małych zestawów).
Wymaga kreatywnego prowadzącego (super dla dzieci!). Można wprowadzać np. ciągłość opowieści (ktoś kontynuuje przygodę z tym co dolosuje).
Warto mieć "więcej" niżniej kości.
Jak dla mnie ideał :)
Według mnie ładniejsza (ten smok!) z "braci" (btw polecam też Drako: Rycerze i Trolle).
Zasady łatwe, ale fajna mechanika. Zwłaszcza na początku Smok wydaje się dominować (trochę zależy od odciągu kart), ale można spokojnie pozwolić "nowej osobie" nim sterować.
Świetny "mini skrimisz" na 2 osoby.
Łączy się z drugą wersja "drako".
Jak dla mnie ideał :)
Proste i przyjemne. Szybki "mini skrimisz" z pięknym wykonaniem.
Zasady blyskawiczne. Zabawa przednia! :D
W mojej opinii bardziej złożone zasady (choć minimalnie) od Drako:Smok i Krasnoludy - choć nadal łatwo. Btw wersja ze Smokiem mi się bardziej podoba (chyba przez figurkę Smoka). Obie gry można łączyć!
Jeśli się zastanawiasz która kupić - kup obie (ja tak zrobiłem i nie żałuję;)).
Jak dla mnie ideał :)
Genialna gra!
Piękne wykonanie. Bardzo trwałe karty (odporne na brud, wodę). Kupiłem bo moje gry są używane z dziećmi, na obozach itd. - nie zawiodłem się!
Polecam tą wersję!
Jak dla mnie ideał :)
Klasyczny pandemic w super wydaniu!
Robi wrażenie - piękne figurki ("pocieniowane" firmowo już super wyglądają), super pudełko (regularna, stalowa apteczka, którą można powiesić na ścianie - z uszczelkami itp. :D), dobrej jakości karty i komponenty, szalki petriego w zestawie i świetne znaczniki... Robi efekt "wow". Świetne na wprowadzanie do świata gier i luźną gierkę kooperacyjną :D
Minus za błąd na mapie (był "zestaw naprawczy" dostarczony, acz szkoda, że przy tak dopieszczony wydaniu zrobiono głupi błąd... Btw da się grać nie wiedząc o nim i nie jest to problem :P).
Samą grę polecam jako prosty (prosty zasadami;)) coop na start i do lekkiego grania. Trzeba uważać żeby dać grać innym (możliwość "alfy" który będzie grał za innych!).
UWAGA: brak kompatybilność z dodatkami (da się użyć w kolorowych koszulkach itd., ale jest to problematyczne.
Dobry, solidny produkt
Solidny, dobry produkt.
Nie kleją się, nie ślizgają, padnie układają w stosy, świetne do tasowania.
Warto brać pod uwagę, że zajmują więcej miejsca (jak to koszulki o takiej grubości).
Na minus mogą być ostre rogi kart (mi nie e przeszkadzają) i lekko mleczna barwa (efekt "mniejszej saturacji" kart).
Dobry, solidny produkt
Bardzo dobra jakość i dopasowanie. Myślę, że mam w użyciu ich (w różnych rozmiarach) ponad 30 opakowań.
Nie miałem problemów z rozrywaniem, uszkodzeniem itp.
Świetnie układają się w stosy (ale uwaga - karty zajmują dużo więcej miejsca - jak to przy grubych koszulkach/premium).
Na minus mogą być ostre rogi oraz co mnie bardziej irytuje - lekko mleczna barwa (kolory mają "mniejszą saturację").
Miałem wątpliwości do gry. Niestety wcześniej nie wydrukowałem i nie sprawdziłem (...to lenistwo!) scenariusza testowego.
Acz tutaj już widać "pewność" autorów - dają test/wersję na próbę bo wiedzą, że coś jest dobre choć nie tak typowe.
Od razu warto powiedzieć - np. z małymi, karcianymi seriami Escape Roomów nie ma to dużo wspólnego.
Co się rzuca w oczy po wyjęciu z paczki (oprócz nietypowego pudełka).. ciężar i jakość komponentów.
Sama instrukcja - nie kojarzę żeby ktoś drukował na tak przyjemnym papierze (de facto bardzo ładnie, jasno zrobiona).
Gra to bardziej zestaw książek-scryptów i gazet.
Mapa szkoda, że nie jest na planszy (jest... cóż... w formie bardziej przypominającej mapę i tutaj największe obawy mam o trwałość... formę mapy wolałbym bardziej w wersji powlekanej - jak dobrej jakości mapy turystyczne, ale... to zwykłe czepialstwo bo i tak za komponenty DUŻY PLUS).
Grę polecam osoba które lubią analizować, głowić się... I nie lubią być prowadzone za rękę w tym.
Myślę, że jest miejsce w "drużynie" do osób z różnymi predyspozycjami, ale co ważne - warto poczuć klimat.
Oryginalna pozycja. Dla mnie - 5/5.
Jedna z przyjemniejszych "wykreślanek". Na plus możliwość grania w dowolną liczbę osób.
Zdecydowanie moje TOP3 w gatunku (TOP1 to jednak Kartografowie).
100 arkuszy to wbrew pozorom i dużo, i mało (fajnie, że są dodatkowe bloczki do kupienia w niewielkiej cenie).
Polecam!
WOW. Proste, łatwe, fajnie wydane (super pudełko!). Co tu dużo gadać - świetna, wciągająca gra.
Wymaga refleksu, pamięci, ale i element blefu przy zrachowaniach daje większe szanse wygranej.
Polecam zarówno dla dzieci jak i dobry filerek (czy też wstęp/zakończenie) spotkań planszówkowych :)
MEGA GRA :D
Zdecydowanie świetna pozycja - tak naprawdę każdy może usiąść i grać. Recenzji, opisów itp. dziesiątki (nie ma co się dziwić - to jest prawdziwy klasyk!).
Warto mieć w kolekcji z chociaż 2 dodatkami (dużo większa przerywalność i powtarzalność - sam używam dwóch podstawak - tej i wersji Odysey + 6 dodatków...).
Na plus:
+ piękne, klimatyczne karty
+ banalne zasady
Z uwag:
...granie sprawie jakąś frajdę od 4 osób (tym więcej tym lepiej)
...wersja Odysey ma przyjemniejszy sposób "głosowania", czytelniejszy tor punktacji, wygodniejsze "króliki" i wreszcie jest dostosowana do większej liczby graczy - osobiście dlatego bardziej polecam drugą wersję "podstawki" :)
Jedna z moich ulubionych gier! Naprawdę polecam!
Piękne wykonanie, MEGA KLIMAT, masa komponentów, wszystko spójne i dające masę radości z gry.
Tryb kooperacyjny nie jest dodany na siłę. Gra się świetnie w każdej grupie (bdb skalowalność!).
Ważne: gra ma BARDZO DUŻĄ LOSOWOŚĆ, ale wbrew pozorom można skutecznie kontrolować sytuację (...a przynajmniej starać się kontrolować - bo klimat Nemesis jest "gęsty" i gra potrafi osaczać :D). Na początku możemy często i szybko przegrywać, później da się łatwiej kontrolować sytuację (np. współpracować i "wbijać nóż w plecy" w finałowym momencie ;)).
Minus? Instrukcja i trochę zasad do zapamiętania/ogarniania... jak wszyscy są "nowi" idzie to topornie (szukamy czegoś ciągle w instrukcji, która nie zawsze ma intuicyjną budowę...), ale wystarczy jedna osoba która już ogarnia grę i idzie z górki.
"Próg wejścia" mimo złożoności i "ogromu" gry nie jest wcale wysoki :)